Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

har målt en del men vil ikke starte.

Emne i 'El-system' startet af StarFox, 9 December 2011.

  1. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej
    har stadig ikke fået liv i den møg e300-24 den har ikke villet starte siden jeg skiftede starter.

    har målt 0.5v på krumtap giver

    den får benzin, koldstartdysse virker også.

    den har fået ny rotor + dæksel og 7 kabler da de gamle var i tvivlsom stand.

    men har målt på tændspolen. den giver 5ohm imellem kl1 og 15. den giver 8k ohm imellem kl1 0g der hvor man sætter kablet og det samme fra kl15 og hvor man sætter kablet.
    så måler jeg stel imellem alle klemmer og stel på motor der giver den OL. men hvis jeg måler fra kabel som skulle side på kl 15 og til stel giver den 2k ohm... øhh og OL fra kabel til kl1 og til stel. er det normalt????? :?: :?: :?: :?
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kan ikke helt huske din anden tråd som ville have været en fordel at fortsætte i jo... :whistle:

    Men har følgende tillægs spørgsmål Når du siger den ikke vil starte...

    1.
    Er der tænding på bilen når du slår nøglen over på tænding, altså lys i alle instrumenter osv som der plejer?
    2.
    Kan du høre benzin pumpen køre med åben føre dør når du slår tænding på i de 2 første sekunder den lige køre før den stopper igen?
    3.
    Når du slår starteren til, køre starteren som rundt og hvis den gør, slår bilen så SLET ingen slag eller humper for at komme igang eller er den bare HELT som hvis der ingen tændrør var i den?
    4.
    Mål spændingen over batteriet MENS du tørner starteren rundt, måske er dit batteri dødt og laver et spændingsdrop så det ikek kan trække styringen osv. der skal være mindst 10 Volt mens starteren tørnes men helst normalt mindst 12 volt.
    5
    Har du tjekket der er gnist på alle tændrør, klar gullig kraftig gnist?
    6.
    Har du start spærre på bilen og har du fundet ud af hvordan den virker og om den på tydelighvis er 100% med garanti slået fra når du prøver at starte?
    7.
    Tjek lige at OVP relæet ikke har taget en sikring inde bag batteriet, der sidder en 10A rød sikring i toppen af relæet.
     
  3. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hehe Brabus ja kan godt se ideen i at forsætte tråden :-D men hmm kunne ikke finde den :-? er sgu ikke så ferm på den side her endnu :) men lære det jo nok, har da tænkt mig at have en MB i gården i mange år endnu :p

    1.
    Er der tænding på bilen når du slår nøglen over på tænding, altså lys i alle instrumenter osv som der plejer?
    >>Ja alt lyser op som det plejer :-D

    2.
    Kan du høre benzin pumpen køre med åben føre dør når du slår tænding på i de 2 første sekunder den lige køre før den stopper igen?
    >>>Ja pumpen snurre et kort øjeblik og slukker igen :-D og mine tændrør er våde så der kommer benzin der ned og koldstarts dyssen giver også benz fra sig :-D

    3.
    Når du slår starteren til, køre starteren som rundt og hvis den gør, slår bilen så SLET ingen slag eller humper for at komme igang eller er den bare HELT som hvis der ingen tændrør var i den?
    >>>Ja den nye starter drejer motoren fint og kan se på instrumentet at der kommer olietryk og omd på. men den hverken humper hoster eller noget. den køre rundt og rundt. :) som var der ingen rør i den :)

    4.
    Mål spændingen over batteriet MENS du tørner starteren rundt, måske er dit batteri dødt og laver et spændingsdrop så det ikek kan trække styringen osv. der skal være mindst 10 Volt mens starteren tørnes men helst normalt mindst 12 volt.
    >>>batteriet er lige skiftet til et 88amp og det holder 12v ved start :)

    5
    Har du tjekket der er gnist på alle tændrør, klar gullig kraftig gnist?
    >>>Ja der er ingen gnist. så derfor fik den nye kabler, rotor og dæksel. men hjalp ikke. stadig ingen gnist :-(

    6.
    Har du start spærre på bilen og har du fundet ud af hvordan den virker og om den på tydelighvis er 100% med garanti slået fra når du prøver at starte?
    >>>Har ikke kunne definere om jeg har startspærre eller kun alarm, men den har fået en ny alarm boks og jeg kan høre klikker vildt hvis jeg ikke låser bilen op men bare åbner døren ved at stikke hånden ind at vinduet. og den holder op med at klikke hvis jeg låser op og så starter. har fundet et diagram over den boks men kan ikke lige lure om den er tilsluttet noget som skulle afbryde tændingssystemet.

    7.
    Tjek lige at OVP relæet ikke har taget en sikring inde bag batteriet, der sidder en 10A rød sikring i toppen af relæet.
    >>>Der sidder et med to sikringer og prøvelampen lyser på begge sider af begge sikringer. :)

    mit bud ud fra alt mit måleri er at det sagtens kunne være startspærre problemer :?: :idea: :?: for tror den ligger kl.15 på tændspolen til stel så den ikke kan lade op. men da jeg ikke kan finde diagram over noget bliver det sgu lidt svært. :-(
     

    Attached Files:

  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Flå det alarm pis ud :cry:
    Dt er roden til alt ondt.
    Selvom du høre relæer der klikker, så kan der sagtens side flere og precis det du skal bruge ikke siger klik :|

    Alternativt, så har du et dødt tændings modul :|

    Ps:
    Gørløse har et brugt til salg til en yderst fordel agtig pris ca. 10.000 kr.
    Nypris 30.000 kr. :shock: og det findes stort set ikke brugt nogen steder mere og slet ikke uorg

    Men lad os håbe det ikke er kommet så vidt.
    Har du prøvet at ohme om du har stel på klemme 15 til tændspolen ? Hvis den skulle lægge den til stel :|
     
  5. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    håber jeg godt nok heller ikke det er tændingsmodulet det er færdig for så ryger bilen i havnen. :-D

    ja den giver 2k ohm på kl15 på tændspolen hvis jeg måler med ledning på. og hvis jeg tager ledningen af kl 15. og måler på spolen er der ikke gennemgang til stel. men det er der hvis jeg måler direkte på ledningen som skal side på kl15 :) gav det nogen mening? :)

    og hvad alarm angår har jeg prøvet at flå boksen ud det hjalp heller ikke gør det samme. drejer fint rundt uden gnist. :-(
     
  6. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Prøv at tjekke sikring F eller G , på min er det til varme i spejlene. Hvis den er gået virker tændingen ikke. Ved ikke hvorfor. Brugte 3 timer sammen med en meget venlig ADAC mand på at finde denne fejl, midt på den tyske autobahn. På min var toppen brændt af sikringen.
     
  7. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    Tak :-D for buddet det tjekker jeg :-D :mrgreen:
     
  8. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    sikring G og F udskiftet men hjalp ikke :-(
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    jeg kan se du har vedhæftet diagrammet over det originale anti tyveri system bilerne kunen fåes med som option.

    Det betyder at hvis du har dette system, så har du også en rød diode indikator lampe sidende i dit panel hvor også katastrofe/haveri blinket sider.
    Det ligner sådan en sort flad knap uden symboler som har en rød diode i midten der blinker når bilens originale system er koblet ind.

    Hvis du så har koblet en ny alarm på bilen som du siger :?: :| :?: right ?

    Er den så koblet ind over den originale så denne også bliver slået fra når du slår den nye fra :?:

    Du kan gøre dette eksperiment;
    Åben først bilen som du plejer og slå den nye alarm/startspærre fra du siger du har fået på bilen.
    Her efter skal du ved føredøren tage din nøgle, stikke den i låsen og åbne døren (også selvom den skulle være åben)
    Dette aktivere den originale switch til det originale alarm system så det skulle være slået fra.
    Prøv så om du kan starte bilen igen 8)
    Det kan ske at kontakten i låsen er deffekt, så vil de nstadig ikke starte, men så prøver du bare at gøre det fra den modsatte dør og til sidst bagerummet (som jeg ved skal kunne slå den fra med hoved nøglen)

    Husk nøglen skal helt over i låse op positionen inden du drejer den tilbage for at tage nøglen ud. 8)

    Og så er spørgsmålet også, har du denne diode lampe og blinker den og går ud når du aktivere den nye alarm du siger den har fået :|
     
  10. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ok kan også se på diagrammet at den skal have signal fra dørene :) jeg må lige se om jeg kan måle lidt på de signaler :) men kan se at min bil ikke har den antænde eller hvad det er på det billede jeg har vedhæftet. hvad er den til ? :?: :?:
     

    Attached Files:

  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det du kalder en antenne er et kabel som går ned til gearvælgeren, sådan at du ikke kan tage nøglen ud af tændingslåsen med mindre den står i "P" sådan en sikkerheds ting de lavede på de 5 trins automatgearkasser og dem fra efter 93 havde det også på den 4 trins så vidt jeg husker.

    Tilmed er der også et kabel til bremse pedalen, sådan at ma nikke kan rykke den ud af "P" medm idnre bremsen er trykket ned som på nye biler.

    Ja ja, det hele startede med W124eren rules

    Så hvis din har en 4 trins gearkasse uden det kabel, så skal du også have et uden, men bestil efter stelnummer, så plejer det at virke så længe det ikke er omvendt at det du har bilen er specielt, så kan det med stelnummer ikke altid være den bedste måde at få sine korrekte dele på. :p prøvet det flere gange, men omvendt så plejer det at virke.
    har du noget alm. stadnart, så bare smid stelnummer og så fpr du det rigtige. 8)
     
  12. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    takker Brabus :) ok ja min er en 4trins gearkasse så jeg skal nok ikke have det kabel :)
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej tændingslåsen har også et andet nummer, så få helst den rigtige, du kan ikke bare tage kablet af og så tro den går.
    Fordi så får du aldrig lov til at tage nøglen med dig :lol:

    På diesel modellerne, der sidder en vakum slange til at slukke motoren med :mrgreen:
     
  14. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ok ja kan godt se problemet :) men lader den køre uden det kabel det har den jo gjort indtil nu :-D
     
  15. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    har nu målt på det org alarm system. det fungere som det skal for den sender signal til boksen fra døren når jeg åbner med nøglen. og læser jeg den med bagruden nede og åbner derefter bagdøren igennem den nedrullede rude går alarmen igen og står og hyler :) derefter lukker jeg døren igen og bruger nøglen i fordøren til at låse og låse op igen og alarmen holder op med at larme :) så det må jo virke efter hensigten :-D

    har målt på om tændingsmodulet om det ligger til stell, har haft skop på tændspolen og den ligger ikke til stell. så fejlen må jo være tændingsmodulet :cry: og da jeg ikke har de 10000kr til sådan et så ja fuck den bil. må jo tage bussen indtil jeg har de 10000kr :cry:
     
  16. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Tag reservedels nummeret fra tændingsmodulet og søg på ebay, jeg fandt et næsten nyt motorstyring til 600,- incl fragt.
    Det koster 11000,- fra nyt.
     
  17. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det får man ikke et 24v tændingsmodul til.
    Jeg har mange forespørgsler om måneden på sådan et, og som regel koster de mellem 10-16,000 kr. på ebay, da folk UDEMÆRKEDE er klar over hvad de koster hos Mercedes.
    Det aller billigste jeg har set på ebay kostede 7500 kr.
    (sidder og kigger tit, da vi har masser af kunder til at aftage dem)
     
  18. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    JEP Tændingsmodul er skiftet om så spinder missen igen :-D

    jeg fik fat i et i tyskland :) og fik ham ned på 4000kr :) er jeg glad !!! Ja Tak :-D
     

Del denne side