Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Startproblemer når bil parkeret opad bakke

Emne i 'Dieselmotorer' startet af bordal, 8 December 2011.

  1. bordal

    bordal New Member

    Joined:
    28 December 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej, har en 250 TD 1993 med et ret kryptisk problem: Hvis den er parkeret med fronten pegende bare en lille smule opad, så vil den ikke starte. Virker som om den suger luft, må være noget med brændstoftilførsel (meget ubegrundet teori, jeg ved meget lidt om mekaniske problemer ved biler). Hvis jeg skubber bilen i en stilling hvor fronten peger en lille smule nedad, starter den igen. Dog slider den lidt, som om der er luft i systemet. Den starter ellers perfekt. Har en anelse om at problemet forværres når tanken nærmer sig tom, så jeg har altid meget diesel i tanken. Et meget slidsomt problem, det kan endda ske når den står lige, hvis der er last bagi. Hydraulisk niveaukontrol lækker i øvrigt, så den hænger nemt lidt med numsen. I øvrigt kører den perfekt og er i god stand, kørt 395.000, motor kun små 200.000, renoveret dieselpumpe for halvandet år siden.
    Nogen der har en teori??

    Øyvind
     
  2. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    Der er ingen tvivl om at den tager luft ind, et eller andet sted. Det kan være lidt drilagtigt at finde. Jeg har selv bøvlet med problemet sammen med en uduelig mekaniker. Fandt endelig løsningen via en MB kender. Kobberskiverne ved alle dyserør på pumpen var genbrugt ved tidligere adskillelse, de blev skiftet til nye og problemet forsvandt med det samme.
    Så tjek lige at der rent faktisk er anvendt nye kobberskiver ved pumperenoveringen. Ellers er det gennemgang af samlinger og rør. :)

    M.v.h.
    Poul
     
  3. bordal

    bordal New Member

    Joined:
    28 December 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Super, rigtig godt - tak for svar! Det lyder sandsynligt, tager det med til min mekaniker og beder ham kigge det igennem....:)

     
  4. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,459
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sv: Startproblemer når bil parkeret opad bakke

    Mener at Frk. Jensen havde netop dette problem, så søg lige lidt på forum, tror Bjarne har skrevet om det.


    Bendix

    Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Re: Sv: Startproblemer når bil parkeret opad bakke


    Præcis.

    Løsningen er enkel: Der hvor dyserørerne går ned i pumpen,- sidder der nogle gummi O-ringe,- .... + kobberskiver. de skal bare skiftes,- .... og samles rigtigt,- så kører det som en ...Mercedes ;-)
     
  6. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Og hvis den er med 20 ventilet motor, skal du skifte alle plastic slangerne til brændstof. Husk o-ring bag den sorte kasse på pumpen.
     
  7. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jep, har hørt denne historie rigtig mange gange med den 20v motor... Det er åbenbart et problem på dem.
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det gælder både 604, 605, 606 = 4, 5 og 6 cyl med 4 ventil teknik
     
  9. bordal

    bordal New Member

    Joined:
    28 December 2008
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej, beklager jeg er så sent ude med tilbagemelding, julen tog fat...men 1000 tak for kompetent hjælp! Det lyder meget logisk det I siger.
    Mangler dog en mand til jobbet, og har desuden et par andre ting at fixe inden skiferie d. 13.01: Hydraulikrør i bagtøj lækker, og så er der en mystisk rumlelyd/bankelyd foran - gættede selv på en knækket fjeder el. hjulophæng men det var vist forkert, sagde min mekaniker, som ikke er rigtig mekaniker men har en lignende bil. Er lidt træt af den lige nu, men når den kører rigtigt er den jo en drøm af en bil....:)
    Bor ved Tisvilde, Nordsjælland - er der nogen der kan & vil ha et (forhåbentlig lille) mek.-job?
     
  10. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Det vil ikke være den første Mercedes med en knækket fjeder foran. De har det med at knække nede i skålen og nogen har kørt rundt med en knækket fjeder i årevis uden at ane det.
     

Del denne side