Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

holdbarhed benzin kontra diesel

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af lada73, 20 August 2007.

  1. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    sorry teknink uheld.. :)
    hej
    ny i mercedes univers
    er der nogen der kan fortælle mig om benzin motorene er ligeså holdbare som diesel motorene vægtafgiften på en diesel koster så som halen på en rumraket
     
  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Lada
    Velkommen til
    mener og ha læst af kongebiler at de skulle være lige holdbare
    men hvis du søger lidt i forum i venstre side af forsiden står der også omk
    vægtafgift mener også der er en tråd omk holdbarhed :D
    Ja de ligger i den pebered ende har selv en 250 td 7600 pr år
    den vejer 1425 kg ved 1500 skifter den til 10400 kr eks en 300 td
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hmmm..... Tror at der er langt imellem benzinere der har tilbagelagt 700.000 km, hvilket langt fra er usædvanligt for dieslerne.
    Ikke dermed sagt at benzinerene ikke kan holde. :)
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej guldsmed

    Som Jeg skriver mener jeg har læst de skulle være rimelig ens siger ikke


    de er, har aldrig haft en stjerne benzin :D :D
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Når vi snakker holdbarhed, så har jeg ikke hørt om mange diesler der har gået over 500.000 Km uden top renovering dyse renovering pumpe renovering eller andet som er stået af.

    Så hvis vi snakker om motor der uden renovation kan gå flest Km. så tror jeg nu også de er lige holdbare.
    Benzinerne har måske bare en tendens til at blive kørt hårdere og bliver ikke renoveret ret ofte i toppen som folk med en diesel gør det.

    Personligt ved jeg at Benzin motoren M103 er en af de mest slidstærke benzinere mercedes har lavet.
    Den skal godt nok have en toppakning udskiftning af den org. pga dårlig/svag konstruktion som oftes kommer til udtryk inden 200.000 Km men herefter så holder de bare.
    Hmm ja ok de har jo også knast probelmet hvor de ikke går meget over 200.000 Km på en knast ved alm, kørsel. men igen skifter man den så kære de bare videre jo.

    hvis man med holdbarhed mener hvornår motoren fysisk er død pga. slidte stempler og ringe med olie forbrug til følge så tror jeg ikke det er set endnu på hverken en diesel eller benziner, med mindre der er kørt med lamme tævende bank og for lidt olie osv osv.

    Der er lidt renovation og vedligeholdese på begge typer motore.
    Men ellers så holder de utrolig godt.


    En lille side historie:
    Min køre lære havde en rød Toyota Celica GT 2.0 med de 136 HK.
    Den havde kørt 960.000 Km da jeg var test køre i den.
    Og efter følgene har jeg hørt den gik 1.200.000 Km før hun solgte den til en der ville bruge den til udstilling
    Hun havde så udskiftet 14 koblinger imens osv.
    Men hendes værksted grinnede altid af hende hver gang den kom ind pga de mange km.
    Men den er jo også blevet kørt af en dame (køre læren) fornemmer jeg en fordom her :)
    Og så generalt af elever som jo skal over holde hastighedderne og køre ultra pænt osv.

    Jeg har hørt om en w123 230E som er samme motor der liger i en W124er bare med anden indsprjtning og styring.
    der har gået 780.000 Km og still going strong, en af mine tidligere lære fra skole tiden.
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Benzinere holder skam fint. Selvfølgelig er der alm. vedligeholdelse, og efter ca. 200.000 kan de godt finde på at tikke lidt fra en hydraulisk ventilløfter, oftest kun ved opstart -men dette er da også overkommeligt, især på motorer med 1 knastaksel. :wink:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Lasse

    Ja det er jo lige det dobbelte i pris på en 24Ver :)

    Men knasterne skulle ikke være så udsatte som på de 12Vede har jeg hørt.
    Jeg har heller ikke hørt om folk der har oplevet slidte knaster på en 24Ver som man høre så meget om på den 12Vede.

    Men det er jo bare min erfaring :)
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Nemlig -så det er godt med 24V'er :D
     
  9. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Lada73 !

    Jeg bliver lige nød til at spørge. :) Har du skiftet fra en Lada, til mercedes ?
     
  10. lada73

    lada73 Member

    Joined:
    20 August 2007
    Indlæg:
    141
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    sjælland/glostrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    ikke bil lige nu
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej allesammen tak for svarende..
    og nææ jeg er ikke skiftet fra lada til mercedes :D :D .
    men den 24/8 blir jeg den lykkelige ejer af en W124 230E..
    ligenu køre jeg i en meget træt mazda 323´..
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    glimrende bil :)
     

Del denne side