Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ægte Brabus eller fup??

Emne i '124-mærker forumgenkendelse' startet af Supercharger, 27 December 2011.

  1. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Fandt denne på Mobile.de
    Som jeg kan forstå på annoncen skulle den være en af de 10stk V12 Brabus. meen plejer Brabus ikke altid male deres motorer røde?? :|
    Og går ud fra at det er en W124 chassis 8) Eller tager jeg fejl? :oops:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

    Måske kan Guruen BRABUS komme med et kommentar her? :D
     
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det er en 140... Og der er ikk umiddelbart noget BRABUS over den, men ved ikke hvor meget de gjorde ud af det på s-klasserne..
     
  3. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,465
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Sv: Ægte Brabus eller fup??

    Det er da vist en w140.


    Bendix

    Sendt fra min GT-I9000 med Tapatalk
     
  4. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Ok. fronten ser præcis ud som min 400E.
    hvordan kan jeg se forskel på om det er en W140 og W124? :??
    Er det så enkelt at W124 serien er KUN lavet til E klassen? og ikke S og alle de andre xx-klasse modeller :D
     
  5. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,252
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    En w140 er 5meter lang og 1.89bred, og så er den noget blødere i formen. Den skulle være til at kende på bagenden og indefra.
    Og ja så er w140 en S-klasse og en w124 den som bliver e-klasse

    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  6. oz7ky

    oz7ky Member

    Joined:
    26 September 2011
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C126
    Km:
    194000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja W124 er E-klassen, W-numrene bestemmer karosseriet og dermed også klassen :)
    Skulle nu være til at se forskel, W-140 er jo en kæmpe :)
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    En w140 kan gdt ligne en w124 på fronten, men ellers er de 2 modeller uden samenligning.
    Der er 2 helt forskellige platforme og interiør er også meget andeledes.

    Det rigtigt som du siger at brabus plejer at male deres motore røde, så det er ikke en Brabus.

    Men tyskerne har det med at skrive brabus eller amg i annoncerne, hvis det bare er fordi den har de fælge på og kan se at den har Brabus fælge på, så det er nok derfor.

    W140 er lavet som Brabus og AMG.

    Så heder den S70, S73 og S65... Alle sammen V12 ere
    Der findes vist også en S60 V8er, men det er ret sjældne!!

    Lorinzer lavede også nogle stykker med en større motor.
     
  8. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jep - de var vist med gule ventildæksler, jeg mener godt jeg har set en engang. Sjælden sag..'

    Med hensyn til, om en 140 ligner en 124, så synes jeg slet ikke at de gør... Der er jo også nogle som synes at 190 og 124 ligner hinanden, men det kommer nok an på hvor mange man ser i løbet af en dag. Så bemærker man alle forskellene, men for en som sjældent ser en 140 kan den måske nok minde lidt om 124 ;)
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    det er en fed øse den må gerne stå her på min matrikel...
     
  10. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det er en fed øse.. Det er helt klart den bedste mercedes jeg har haft når det gælder konstruktion, komfort og luxus.
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den sprødeste er W140 BRABUS 7.3S der findes 2 udgaver af den store V12er på 7.3 litter.
    Ligesom der findes 2 udgaver af BRABUS M103 3.6 motoren både alm. og som 3.6S 8)

    Men alle firmaerne har vist haft fat i W140eren, i mit Carlsson katalog er der flere forskællige modeller alt fra 320eren og op til V12eren :D
    Vath har også haft lavet nogle stykker samt Otinger.

    Men som det er med rigtig mange af datidens tuner stjerner, så var mange af dem jo lavet efter bilen var født som alm. Mercedes. i dag ser man flere som er født 100% BRABUS, Carlsson, Lorisner osv.
    Jeg så faktisk en sprit ny S klasse 2011 model stå ude ved et bolig hus jeg ikke lige husker navnet på, men det var sgu en Lorinser med loget på fronten og bagklappen osv. Skørtsættet osv. den var sprød mand :love:

    Jacob du skal jo snart have fingrene i sådan en ægte W140 BRABUS 7.3er er der noget om ik :mrgreen:
    Det må blive en dyr omgang :shock: ved du hvad der skal laves og hvor omfattende det bliver :|
     
  12. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jo det er der noget om, men det er noget af en opgave der skal laves.
    Desværre lider M120 motoren af en del børne sygdomme.

    Ledningsnettet.
    Gasspjældne.
    Luftmassemålere.

    Der er alene dele for 45.000,- + montering

    Den jeg skal kikke på har også haft fejl i en dyse, så den har ikke lukkede ordentligt og dermed givet for meget benzin til cylender nr 7. Det ser lambda sonden og motorstyingen mager ud for at udligne. Men så køre alle de andre cylendre for magert og det har resulteret i en brændt ventil!!

    Og nu er det en V12er, så det er motoren ud og starte for en enden af. Forhåbentligt har den ikke brændt stempelringen også!!
     

Del denne side