Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Temperatur, pærere m.m.

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af pojan, 19 December 2011.

  1. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hej.
    I min 200D går temperaturmåleren (kølevand) en-to nålebredde under 80 C. - er det nok? den bliver forholdsvis hurtigt varm og der er masser af varme i kabinen. Kan det skyldes at den kører uden bundplader? - eller er bundpladerne kun for skidt og møg...
    I 250eren går måleren en nålebredde under 90 C mærket, altså det første mærke som kommer efter
    "80 C"

    Næste spg.
    I de to ruller som regulerer temperatur i kabinen er pærerne sprunget, hvordan kommer man nemmest til at skifte dem?

    På forhånd tak for svar :-D
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Temperaturen på under 80 grader er ikke korrekt.
    Skift thermostatten vil jeg sige og tjek blæseren hvis den er af viscose typen og den ikke har sat sig måske.

    Pære til temperatur reguleringen skiftes ved at skrue de 2 skruer ud der sidder lige oppe over radioen i træ panelets bund (nedefra og op) og så skal blæser og luftdyse omskifterne hives af (bare træk til) dernæst tag de 2 små pære ud der komemr til syne så du ikke ødelægger dem når de 2 store møætrikker skal skrues af 24mm inde bag ved disse.
    Her efter skulle du kunne hive træpanelet af.
    Så kan du se 2 transperente plastik prismer hvor pæren sider inde bagved 1 i hver side.
    Disse plastik prismer skal klipses ud og så sidder pærene derinde bagved. 8)
     
  3. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Da jeg skiftede min Termostat er den stabil lige over 80 grader mærket (ligner 82 grader) 8)
    Førhen kom den nødigt over 65 - 70 grader :?
     
  4. p3h

    p3h Member

    Joined:
    16 Februar 2008
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    124.125
    Km:
    0
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Er det ikke så at temeratursmærkene står på 80 - 100 - 120 C.

    Og pga. det høje tryk koger kølervæsken først på ca. 130 grader...
     
  5. pojan

    pojan Member

    Joined:
    4 December 2010
    Indlæg:
    217
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Midtjylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 E250TD
    Km:
    627000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    w124 200D man gear.
    Bil nr. 2 Km:
    183000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Hmmm jo i så fald så ligger temp. På min 250er lige omkring 100 c - eller en viserbredde under.
     

Del denne side