Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

hvad er forskellen på en 300 TE og en 300E-24?

Emne i 'El-system' startet af StarFox, 11 December 2011.

  1. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej geniale forum 8)

    sidder og kigger lidt motor og ledningsnet på ebay.de og kan ikke lure forskellen på en 300 TE og en 300E-24. er de ikke

    1. begge med en m104 motor?

    2. samme motor ledningsnet?

    kan ikke se forskellen så er der nogle der vil gøre mig klogere :-D
     
  2. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,261
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja hvordan skal man lige krænge den.
    En 300E er en sedan og en 300TE er en stationcar. De fås begge i som 24 ventils
     
  3. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    ok tak 8) så motor og ledningsnet er det samme :) hvis begge er med 24v :?: :-D
     
  4. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,261
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det vil jeg umiddelbart mene, men du må altså ikke hænge mig op på det
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er næsten korrekt.
    Men nr skriver du 300TE som er en 12Ver i forhold til en 300E-24 der er 24Ver 8)
    Stationcaren skal hede 300TE-24 før den er 24Ver
    Og så kan der stadig være forskæl på ledningsnet og styring, men det er bare ligetil at bytte rundt på.
    Det handler om den er med 5 trins autogear så har den en ekstra føler på gas spjældet og hvis den har fartpilot har den elektronisk styret gad spjæld samt dem med ASR har igen en anden type gas regulering, men det skal bare flyttes med over på den nye motor, så det er ikke her du skal frygte noget.
    Der er tilgengæld MEGA stor forskæl på 12 og 24 Vere, det er helt anderledes og kan ikke bare byttes rundt\over :p
     
  6. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak Brabus så det lyder til man skal finde en med samme udstyr som sin egen hvis man skal have andet ledningsnet i til motoren :) hvis jeg forstår det korrekt :?: :?: ? :)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kommer an på hvilket motorlednings net du mangler.
    Hvis det er det som går hen over motoren, så er den eneste forskæl blot om den har aircon mener jeg.
     
  8. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    "universal ledningsnet" passer til alle
    loddekolbe + 10 rl ledning + isolerbånd+ stik og kabelsko
     
  9. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    lodekolbe løse stik og ledninger, er måske ikke så GDS agtigt for alle, men klart den billigste måde.
    Det ved du jo alt om Hr. Konge :lol: og det med at 12V og 24V det vil jeg tro du også har været lidt omkring til at vide måske ikke lige er et hvert værksteds ønske motorskifte :lol: det er jo ikke ligefrem et kom med bilen og så er den færdig i morgen tidlig job :lol:

    Jeg var faktisk ikke klar over om man kunne købe ALLE motorlednigns net stikkene løse :?: kan man :?:
     
  10. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Brabus jo kan da lodde det men kræver jo man ved hvor ledningen går fra og til :) men de ledninger jeg taler om er dem der går langs med toppens venstre side og drejer til venstre under det forreste af luftfilterkassen, det går samlet i et bundt på måske 10ledninger :)

    nogen ide om hvad jeg mener eller skal der billeder til :?: :mrgreen:
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nej ved precis hvad du mener det er for et. 8)
    Men du har jo det gamle, så er det bare ud med kaloriues og så lave ledninger i samme længder og farver og kvadrat.
    Så på med noget krympeflex til at holde det sammen og så begynder du at afmontere de gamle stik fra det gamle lednigns net og lode over på det nye vupti, tager højest 5 min med supermands fraken på :mrgreen:

    Men hvad fejler det da ? hvorfor er du røget ud i at ville fornye det ?
     
  12. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    lyder godt :)

    kan se da jeg kiggede nærmere i motorrummet at to af ledningerne var knækket i så der var frit udsyn til kobberet :-( så tænkte det nok var den gennaralle stand på mit ledningsnet i motorrummet, har pt bare lappet det så intet kobber er blottet men vil jo got have det helt i orden hader fusker ting :-D
     

Del denne side