Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

kan ikke starte ;-(

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af StarFox, 29 November 2011.

  1. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej

    Jeg har haft skiftet starter på min E300-24 og nu køre motoren da rundt men den starter ikke.

    Har så skiftet alle 7 kabler og rotor + dæksel og 6nye rør :mrgreen: og der sker det samme, de rør jeg tog ud var våde så den får benzin. men tvivler på der er gnist :-(

    den har ellers startet første gang lige indtil starteren røg en tur og nu vil den ikke engang hoste eller noget :shock:

    nogle ideer?

    Hilsen StarFox/Joakim farvel
     
  2. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Har du tjekket tændspolen?
    Den gnist der er i tændrøre skal havde en gullig farve, ellers er der ikke nok power på tændings anlæget!!

    Hvis det er i orden, så tjek at din koldstartsdyse ikke står og hænger.

    Hvis de 2 ting er i orden, så ville jeg sige at benzinmængde fordeleren skal tjekkes.
     
  3. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak :)

    tjekker lige gnist farven :) i morgen

    hvor sidder koldstartsdyssen :?: :)
     
  4. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    I midten af ´manifolden og mod topstykket
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Ved svinghjulet sidder en sensor der måler hvor krumptappen er henne mht. tændings tidspunkt. Hvis den er død eller pillet af så kan den i hvert fald ikke starte. Tror den sidder lige ved starteren.
    Du kan måle om det virker på stikket til tændingsmodulet. det sidder nederst og forrest på tændingsmodulet, som sidder i venstre side af motorrummet. Ligner lidt et antennestik. På stikket (ikke boxen) skal du måle veksel spænding ca 0,2-0,7v mellem stel og plus i stikket mens starteren drejer rundt. Nem at teste, besværlig at skifte og koster vis ca. 1200,-.

    Bare noget at teste, hvis det andet ikke skulle hjælpe :D

    Jeg bruger det som extra start spærrer til tider, gemmer ledningen væk og sætter en sort plast dut over stikket på tændboksen. . . . . så er det i hvert fald kun en herindefra der løber med bilen :lol: :lol: :lol:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Føleren som hedder krumtapsføler ser blot hvornår stempel Nr. 1 er i top.
    Dette sammenholdes med knastføleren og så kan den regne ud hvor motoren står henne og ja hvis ikek den får lov til at regne den ud, så vil den ikke starte ja 8)
     
  7. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan self også være tændings modulet!! Men det koster jo ikke alverdens at skifte :shock:
     
  8. SCHMATZ6400

    SCHMATZ6400 New Member

    Joined:
    24 November 2009
    Indlæg:
    71
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E-24
    Km:
    274000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w201 2,0
    Bil nr. 2 Km:
    270000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1985
    Har lidt af samme problem.
    Er lige kommet hjem fra Essen Motor Messe og min 300E-24 har derfor stået stille i 4 dage. Da jeg så kommer hjem her 30/11 går jeg ud til bilen og den starter som den skal. jeg kører hjem, slukker bilen og da jeg så en ½ time efter skal ud og køre har den MEGET svært ved at starte, jeg kører den meget på starteren og for tilsidst liv i den, jeg gir den lidt gas, men den sprutter og hoster meget, og kan ikke holde sig igang når jeg sætter den i gear ( automatgear ) Hvad i alverden kan der være galt ? den har kørt upåklageligt indtil i dag :cry:
     
  9. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    SCHMATZ6400
    Det er rimelig sikkert rotor og strømfordeler dæksel.. Husk O ring pakning under skift
     
  10. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for tippet Morten hmm men den giver 0.5v :-( eller det jo positivt så spare man jo de penge. :p
    må lede videre i morgen på det og har så også lige fundet ud af at soltaget er utæt :shock: haha det bliver bare ved og ved og ved og ved og ved :cry:
     
  11. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    der sidder forresten en lille rød lampe og lyder ved siden af min lyskontakt, gætter :idea: på det er noget alarm/startspærre halløj :?: og har jo monteret de to nederste stik og det 4 nederste stik i den sorte stikskinne der sidder under fodhvileren i v. side af bilen. har det noget med det at gøre ? bare et bud? :?: :-?
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Stoooop, løs først dit 1 problem og SÅ kan man altid lede efter flere :lol:

    Soltag der er utæt, lyder grimt, røde dioder ved lyskontaken er i 9 ud af 10 tilfælde netop til en alarm eller startspærre eller blot en snyde diode og den skal du nok lige finde ud af hvordan skal lyse/blinke/slukke/virke inden du leder efter mekaniske fejl hvis det blot er en start spærre du har problemmer med 8)
     
  13. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0

    tak BRABUS er ved at gå helt i selv sving over det her for hader bare når ting ikke er lavet ordenligt og er defekt :-(

    men ja må under rattet og kigge i morgen om jeg kan finde en alarm boks :) for tror næsten også mere på det efterhånden :)
     
  14. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hehe har fundet diagram over alarm systemet og kan se at jeg simpelthen mangler styreboksen under h.f måtten så har nu bestilt en Backer boks :) men har jo kunnet starte uden boks før (men det var da min sikringsboks manglede sikringer og der ikke var sat stik til flere steder i bilen) :) så skal der måles videre :)
     

Del denne side