Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hjælp til olieskift

Emne i 'Automatgear' startet af LarsHansen, 5 Juni 2009.

  1. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Jeg skal have skifttet olie og filter på min automatgearkasse.

    Har lige et par spørgsmål

    Er der noget med at man også kan tømme det sidste olie ud af converteren på en måde?

    Påfyldningen regner jeg med skal ske igennem røret til oliepinden?

    Hvis converteren er blevet tømt tager det vel et stykke tid inden den lige så stille bliver fyldt igen, hvis man da ikke starter bilen i et par sec. ?

    Håber at I kan hjælpe mig

    Lars
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Ja al olien skal påfyldes gennem din målepindsrør,mercedes bruger en stor tragt de sætter på røret,som de så fylder op..
     
  3. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hvis motoren drejes lidt rundt kommer der en lille umbracho bolt tilsyne i converteren. :)
    Det er den aftapnings prop du efterlyser.
    Du påfylder først ca. den halve mængde olie hvorefter motoren startes.
    Derefter påfyldes resten.
     
  4. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tusind tak for hjælpen :gr8: :gr8:

    Det var lige det jeg skulle vide

    /Lars
     
  5. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Legede lige Georg gearløse :-D

    Man skal bruge:

    En citron saft beholder
    En plastic spids fra en cilicone patron
    Et stykke krympeflex (Med lim)

    Skær bunden af citron saft beholderen
    Skær spidsen af plastic spidsen så den passer ned i oliepindsrøret

    Og vupti man har en oliepåfyldertragt til automatgearolie :D :D
     

    Attached Files:

  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    He he... Ja indimellem må man lige trylle.
    Og helt fix og moderigtig ser den jo ud :gr8:
     
  7. Agrajag

    Agrajag New Member

    Joined:
    22 Oktober 2009
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    724000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    BMW 325td
    Bil nr. 2 Km:
    296000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Hej, (og tak for en enormt fantastisk side :gr8: )

    Nu forholder det sig sådan at jeg skal til at skifte olje og filter på min aut. gearkasse. Efter at have læst denne tråd har jeg enda godt mod :)

    Men der var lige en ting, når guldsmeden siger "Hvis motoren drejes lidt rundt kommer der en lille umbracho bolt tilsyne i converteren.", skal motoren så drejes med tændingen? Går ikke ud fra at det er nemt med håndkraft, oder was?


    - Rólant J. Olsen, spritny på siden.
     
  8. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Ja,- samme vej som motoren normalt kører,- (jeg ved ikke om/hvad der sker ved at dreje den baglæns) ;)


    Du skal bruge en skruenøgle som passer på bolten på krumtappen, ude foran (ikke nemt, men muligt).
     
  9. Agrajag

    Agrajag New Member

    Joined:
    22 Oktober 2009
    Indlæg:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    724000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    BMW 325td
    Bil nr. 2 Km:
    296000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Super!

    Takker for det hurtige svar :gr8:
     
  10. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej velkommen til, :)
     
  11. StarFox

    StarFox New Member

    Joined:
    15 November 2011
    Indlæg:
    62
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24
    Km:
    380000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    ok lyder til min MB også gerne vil have skiftet olie i autogearkassen :-D

    hvor meget og hvad skal jeg hælde på hende? :oops:

    MVH Joakim/StarFox
     
  12. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Hey Joakim
    Du puster liv i en død tråd. Start en ny 8) eller måske du kan finde svaret i en gammel tråd.

    god fornøjelse.
     

Del denne side