Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Varmehane med pumpe

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af Andreas, 16 November 2011.

  1. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej jeg mangler en varmehane med pumpe til min 124'er
    Den gamle er holdt op med at virke, der kommer hylelyde ud af motoren.

    Vh Andreas
     
  2. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    offtopic
    Er det hanen til kaffen?? :lol:
     
  3. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ha, ja der kunne måske godt være mere forklaring. Det er til varmen i Kabinen, den ebber langsomt ud og gider ikke varme ordentligt. Så det er den hane med pumpe der sidder ved batterikassen i højre side (på min bil i hvertfald) :D
     
  4. 300E24

    300E24 Member

    Joined:
    23 November 2010
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Volvo V40 2.0T
    Km:
    135000
    Årgang:
    2002
    Bil nr. 2:
    Renault Laguna V6-24
    Bil nr. 2 Km:
    74000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Ehm, det er da vist bare varmehanen, sidder pumpen ikke længere fremme på inderskærmen, lige over vangen? Det gør den på min, men det er en benzin'er, men jeg ville da tro at hane og pumpe også er to seperate enheder på en diesel?

    I så fald, så findes varmehanen i to udgaver, med een eller to ventiler...

    En hylelyd tyder på at det er pumpen der er i gang med sit døds skrig. Det er set og hørt før...

    Hanen (de kaldes vist mono og duo ventil, alt efter typen) kan vist også betragtes som en sliddel efterhånden, men hvis det er hanen der ikke åbner, så er der flere ting der kan spille ind. Det kan være den lille sugemotor der sidder inde bag handskerum/airbag der er død.
    Det kan også være en dårlig forbindelse i selve temperatur føleren der sidder i den forreste loftlampe, men den fejl burde give fuld knald på varmen, undtagen når temp. er drejet til minimum, altså forbi det lille "klik"...

    Jeg ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men nu er det skrevet, så use it, or loose it... :D

    Brian
     
  5. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja i min er det en "klump" med to små cylindre (ventiler) og en større (motor). Og det er motoren som har givet "dødsskrig" fra sig på det seneste. Så nu er der ikke meget varme på. :(
    Jeg har samtidig noget spild fra min køler, som bruger for meget væske, og først troede jeg at det hang sammen med varmen. Men det gør det vist ikke. :|
     
  6. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg skiftede kulene på min. Den var også død da jeg købte bilen. Det er lidt kringlet, men kan lade sig gøre.
    Selve pumpedelen var også slammet til , så pumpehjulet ikke kunne køre rundt.

    Derefter fik jeg varmen tilbage i kabinen.
     
  7. Andreas

    Andreas New Member

    Joined:
    1 Februar 2007
    Indlæg:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D 24v
    Km:
    600000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej tak for hjælpen, jeg blev lidt utålmodig og har købt en ny :lol:

    Så nu er der varme på igen og ingen larm fra pumpen.
     

Del denne side