Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Temperatursvingninger????

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af Lars190, 17 November 2011.

  1. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Har kigget de andre tråde igennem og kunne ikke lige finde problemmet med min w124. Jeg skal have skiftet termostaten for den bliver ikke helt varm, men varm nok, og her er så mit problem: Når jeg starter bilen om morgenen og den bliver så varm den nu kan, så blæser den varm luft når temp-reguleringerne er skruet helt op på 26 inden max-klikket, men så efter noget kørsel kan luften blive kølig, men kun i den ene side og så roder jeg med temp-reguleringen men der sker ingenting. så efter lidt tid kan den finde på at varme igen. Den har gjort det i begge sider men kun i én side af gangen så det kan ikke være cirkulationspumpen . Synes at når man justerer temperaturen er den langsom til at reagere og skruer kun helt op for varmen inden max-klikket i førersiden for der er luften varmest. Drejer jeg den helt op på klikket sker der ikke rigtig noget. Nogle bud......
     
  2. flintstone

    flintstone Member

    Joined:
    14 November 2011
    Indlæg:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej Lars ,Det kunne tyde på duoventilen,men når du kører skulle cirkulationspumpen ikke være nødvendig
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Du skal nok kikke nærmere på styrningen.

    Duo ventilen fungere således at når den er uden spænding, så er den åben (Varmer)
    Og med spænding på, så lukker den for vandet.

    Så af din fejlbeskrivelse og bedømme, er det styremodulet. Det ses også tit at det går i stykker + det skulle være mærkeligt at begge duo ventiler går i stykker på samme tid også periodisk.

    Eventuelt fordi at center forbindelsen er død til duo ventilen, så ville de hele tiden modarbejde hinanden.

    Chek for en sikkerheds skyld dine spændinger og eventuelt ir på eller i stikket til duo ventilen
     
  4. Lars190

    Lars190 Member

    Joined:
    21 Oktober 2010
    Indlæg:
    321
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Hyundai Atos
    Km:
    65000
    Årgang:
    2006
    Må hellere få kigget på det. Idag kan den ikke blæse kold i førersiden, og i passagersiden kan den ikke bestemme sig for hvad den vil. Sidder styreboksen bag panelet i midten eller er det begravet bag alt muligt bras????
     

Del denne side