Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Min 260E kan ikke starte. :-(

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af ART, 14 November 2011.

  1. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min 260E kan ikke starte. :-(
    Den døde lige pludselig da jeg kørte i den i sidste uge. Bilen kørte normalt og lige pludselig døde den. Efter lidt mishandling af starteren kom den igang igen og kørte videre uden problemer. dagen efter startede den som normalt, men da jeg havde kørt 15 km døde den igen. Samme procedure... mishandling af starter og så kom der gang i slæden igen. Glæden var dog kort, 2 km længere fremme døde den helt. Jeg har ikke kunne få liv i den siden. jeg har inden episoden skiftet tændrør, kabler, rotor og dæksel. Den får tilsyneladende igen benzin. Jeg har nu haft taget begge brændstofpumper af og testet om de virker. Det gør de. brændstoffilteret er blevet skiftet, men intet hjælper. Jeg kan høre at pumperne laver tryk når jeg sætter tænding på, men som sagt så sker der intet... What the hell is the matter with this piece of sh..?
    Ville tage luftfilterkassen af for lidt siden for at se om der var noget slangeværk eller lign. der var røget af.. Kan simpelthen ikke få det hus af.. Sidder det med mere en de tre møtrikker jeg har fundet. To på den ene side og en på den anden? Jeg er sgu lidt træt af det her... :cry:
    Nogen gode forslag..
     
  2. stero

    stero Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    75
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    190E
    Km:
    214000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er sikkert skamgasventilen der lukker for benzinen pga. en defekt føler.
    Tag stikket af skamgasventilen, der sidder på siden af mængdefordeleren nærmest førekabinen. Bilen kan sagtens køre uden den tilslutning, og så kan du derefter finde hvilken føler der ikke fubgerer korrekt.
     
  3. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej stero :)
    Tak for dit svar. :)
    Men hvis det er der årsagen er, hvordan finder jeg så ud af hvilken en føler der er defekt? Det kan jeg vel kun når skamgasventilen er sat til eller ?? :-?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har set utallige nedbrud efter folk har skiftet rotor og tændings dele på M103 motoren.
    Der findes forskællige længder på knasten som meget tit har været udskiftet og hvis der er brugt uorg. dele er den vist 2mm kortere eller længere som gør at rotoren hvis den er org. ikke sidder rigtigt og med tiden slår tændingshuset i stykker osv.
    Men det tyder ikke på det er dit problem, men jeg ville helt sikkert tjekke det alligevel.

    hvordan tjekkede du den ikke fik benzin hvis jeg må være nysgærig? inden du begiver dig ud i at fejlfinde på noget som virker :!:

    Har du tjekket om du har tænding på tændrørene, når den er død :?: Det er her du har rodet og derfor mest logisk at starte med at fejlsøge på dette. ;)
    Normalt vil bilen ikke starte igen, hvis det har noget med indsprøjtnignen at gøre, så dør den og forbliver død indtil fejlen er rettet og kan ikke bare startes igen, det kan tændingen derimod med de symtomer du nævner, det har jeg set så mange gange at det er første sted jeg tjekker når jeg høre om det du fortæller om hvor den dør og så kan starte igen efter lidt tid.

    Luftfilter "kassen" (ikke låget) sidder med 3 møtrikker, 2 som du kommer til lodret oppefra en fortil og en bagtil og så er der den møtrik vandret fra samme side som inderskærmen.
    Denne møtrik behøves ikke at blive afmonteret helt men blot løsnet.
    Så skal du have dit olie ånderør af og din temperaturføler, that´s it.

    Har du tjekket OVP relæet :?:
     
  5. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej

    Man kan undvære alle møtrikker i luftfilter kassen ik Mick :nakkal:

    Jeg vile lige prøve at sprøjte lidt benzin ind i indsugningen når du har pillet luftfilter kassen af

    Prøv så at starte motoren starter den. Så er det ikke tæmnings systemet. Det er nok den letteste måde :D

    Det er i hvert fald det jeg plejer at gøre 8)

    Hilsen Søren
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja ingen møtrikker, jeg skal kunen kikke i mon motor uden at skulel bruge værktøj :lol:
    Og den luftfilterkasse fylder jo det hele og det ender ALTID med at man skal rode med noget hvor den sider i vejen.
    Sådan noget som at justere gasspjæld bla. andet ik Søren :lol: Den dag blev du en gladere mand, da gassen blev stiv og hård fra at være slatten og blød :mrgreen:

    Men jeg skal ikke dømme om hvorvidt noget er nemt eller ej, jeg har STADIGVÆK ikke fået skiftet mit soltags arm, fordi jeg ikek kan skilde det ad og andre siger det er som at klø sig i nummer 2 :lol:
    Samme med kombi instrumentet, her har jeg de dejligste kroge hvor andre siger det er total umuligt, så pilelr jeg kalorious ud på 2 sek. :lol: Alex syntes det sad godt fast, men så røvede jeg Lasse68s :shock: det var ligefør mine kroge gav op i kampens hede der tog lidt mere end bare 2 sek. :D

    Og angåene det med at sprøjte noget ind i indsugningen, så kan du nok huske da vi startede bussen op for første gang, jeg husker tydeligt du rente rundt for at finde noget at sprøjte med :lol: men den kom da helt af sig selv :lol:
    Så hvis ikke den kan komme af sig selv, så kan man prøve at sprøjte lidt i munden på den, så kommer den helt ad sig selv hvis der er tænding nok. :mrgreen:

    Nå nu er vi vist heelt offtopic :oops:
     
  7. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har haft et rør ude og der er fin gnist på når jeg turner motoren. Jeg kunne konstaterer at det også var knastørt, derfor udledte jeg, at det måtte være brændstoftilførslen den var gal med. Der går strøm ned til pumpen. Jeg har også prøvet at "luse" uden om benzinrelæet uden held. Jeg har kigget på OVP relæet, umiddelbart ingen fejl. Meget mystisk... :-?
     
  8. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Nu er jeg så nået lidt videre i det irriterende projekt. Fik endelig filterkassen hevet af. (ved ikke hvorfor den sad så fast når alt var løsnet, men af kom den. Har nu konstateret, at der ikke kommer strøm til benzinpumperne alligevel. Det vil sige, at når jeg sætter tænding på, så kan jeg med en strømsøger konstaterer, at den kun kommer et enkelt kort blink når jeg måler på + og - på pumpen. Jeg satte strøm direkte fra batteriet og ned til pumpen, så kørte den. Når jeg piller benzinrelæet ud og luser hen over ben 87 og 30 sker der ikke en dyt. (det skal der måske heller ikke?) Jeg kan måle at der er 12 V på ben 30 og jeg har stel på ben 31. Kan det være benzinrelæet der ikke sender signalet videre til pumpen? jeg kan høre og mærke at relæet klikker når tændingen aktiveres, men derfor er det jo ikke sikkert at det sender strøm til pumperne... Jeg er sgu lidt forvirret nu.. :?
     
  9. jensen

    jensen Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    54
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    228
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    clk 500
    Bil nr. 2 Km:
    278000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Havde samme symptomer på min gamle 230E
    Det var relæet til benzinpumpen der havde en defekt indimellem.
    Sidder lige bag batteriet.

    Hilsen Jensen
     
  10. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Jensen :)
    tak for input.
    Ja det var også min tanke. :idea: Kan umiddelbart ikke se eller høre nogen fejl ved relæet, men tror du har ret.
    Køber et nyt imorgen, så må vi se hvad stjernetossen( læs bilen) siger til at få sådan et monteret..
    Håber det er det...
    Jeg vender tilbage når der er nyt i sagen..

    Ha' en dejlig aften. :)
     
  11. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Hvis der er andre end mig, der ikke har hørt om skamgasventilen før, kan jeg fortælle at Mercedes kalder den "elektro hydraulisk stilleled"
     
  12. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Var det så bare ment som en overordnet service-meddelelse, eller var der et budskab til mig i det :?: :-?
     
  13. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    .....jeg gør ikke i skjulte budskaber :)
     
  14. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    8) Ha ha.. jeg blev helt nervøs..
     
  15. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Re: Min 260E kan ikke starte. :-( Fejlen fundet :) .

    Fejlen fundet. :)

    Efter at ha' taget pumper af,testet dem, skiftet benzinfilter, skiftet benzinpumperelæ og brugt en masse tid på at fejlfinde, har jeg endelig konstateret at fejlen var et helt andet sted. STARTSPÆRREN.. Jeg kunne ikke forstå, at jeg ikke kunne måle strøm ned til pumpen fra relæet. til sidst flåede jeg sæder og måtter ud, og startede fra en ende af med at tjekke ledningen der skulle give + til pumpen. Der måtte jo være et brud et eller andet sted. Til sidste nåede jeg frem til et sted hvor ledningen var cuttet og var loddet to 0,75¤-1,0¤ ledning på. Jeg splittede det hele ad, samlede de to små sorte ledninger og enderne på den 2,5¤ der går til pumperne og vupti, så kom der liv i slæden. Herligt. Nu er der kun tilbage, at få loddet ledningere på en ordentlig måde, når jeg får købt noget krympeflex. (har ikke noget på lager).
    Dejligt at finde fejlen. :-D
    Og til alle jer der gav jeres besyv med. Tusind tak for det. :-D
    Håber tråden kan bruges af andre der får samme problem...
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg havde nøjagtig samme problem engang med min start spærre.

    Hvis bilen har en sådan, så er og bliver det ALTID det 1 jeg tjekker, da det i næsten 9 ud af 10 tilfælde er den der driller, enten dårlig forbindelser efter en klamphugger har leget montør med strømtyve og lort :twisted:
    Eller også er det blot relæerne i dem der giver op eller som i mit tilfælde, kolde lodninger så benene på relæerne slipper printet og dermed forbindelsen.

    Godt du fandt fejlen.

    Men jeg var slet ikke i tvivl dengang jeg fejlsøgte, jeg kunne høre at min benzin bumpe ikke kørte de der 2 sek. når man slår tændingen på inden man starter bilen.
    Men hvis den er 3 punkt, kan det jo sagtens være tænding eller starter der ogås kan afbrydes.
    Anyway, altid tjekke startspærre hvis bilen ikke vil starte :lol:

    Jeg bruge desværre selv 1450 Kr. på regning for at et Kurt´s auto elektro fejlsøgte på min bil og efter 2-3 timer ringede og sagde nu var fejlen fundet og løst.
    Ok jeg hentede bilen og tænkte så slap jeg for at rive mig i håret 3 timer, MEN 1 uge senere, så kom fejlen tilbage og jeg var ret voldsomt vred på en hvis auto elektrikkers måder at tjene penge på... :angry:
    Der komemr jeg jo så bare ALDRIG igen.

    Der er ikke noget så voldsomt irriterende som når der har været folk i ens bil med ukempetente hænder og rode med Alarm, startspærre eller anlæg det er typiske 3 ting som folk helt og holdent i 9 ud af 10 tilfælde aldrig kan finde ud af at lave ordentligt.

    Bare det at der i nogle kit følger strømtyve med burde mod lov forbydes.
     
  17. ART

    ART New Member

    Joined:
    30 Juli 2007
    Indlæg:
    122
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Helsinge/nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej BRABUS :)

    Du har fuldstændig ret. Det der var lavet i min bil var dog loddet og pakket pænt ind. Nu har jeg ikke den store elektrikeruddannelse, men jeg kan ikke forestille mig, at det er godt at lodde 0,75¤ ledning ind i mellem 2,5¤ ledning.
    Der er vel en grund til at originalledningen har den diminsion den har.
    Jeg smed heldigvis ikke mere end 6-700 kr efter bilen inden jeg fandt fejlen, men det kunne jeg snildt ha' gjort. Det er frygteligt med den slags fejl. :shock:
    Jeg ville helst ha' den startspærre hevet ud af bilen, men jeg har ikke helt styr på om det "bare" er noget man lige kan gøre :?:
     

Del denne side