Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hold i gang problem. W 203 CDi fra 04

Emne i 'Øvrige serier' startet af JanDK, 9 November 2011.

  1. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    En lille forhistorie.

    Det startede for ca. 1 år siden.

    Den ene morgen ville den ikke starte første gang. Men anden gang.
    Det blev så gradvis værre med tiden.

    Symptomet er at den starter og går i ca. 4 til 8 sec. og går derefter i stå.
    Det lyder som om den løber tør for diesel.

    Så kan man starte den igen og efter nogle forsøg går der så i gang.

    Jeg skifter så alle de små oringe fra brændstoffilteret og hele vejen retur. Dvs. 6 stk.
    Dette hjalp så et godt stykke tid men kom så igen.

    Denne gang skifter jeg så alle slangerne fra filteret og frem til returen.
    Denne gang hjalp det så også et stykke tid. Men.

    Så skiftede jeg lavtrykspumpen " sugepumpen " eller hvad den nu hedder.
    Det hjalp så også. Men.

    HVAD F...... ER DER GALT.

    Jeg har spurgt MB i Holbæk og de har været meget flinke med hjælp.
    Men de er nok blevet træt af alle min spr. så nu siger de at jeg bare kan stille bilen så skal de nok kikke på den.

    Jeg er ikke sikker på at min penge pung kan klare sådan en omgang.
     
  2. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har vel startet med og skifte dine brændstoffiltre, så du ved det ikke er der problemet kommer fra? Det lyder jo til at dit skiften hjælper for en periode, men måske hjælper det fordi du har rørt ved f.eks en ledning med dårlig forbindelse, som i virkligheden er årsag til problemet og som med bare 1mm skub kommer på plads igen. Måske en fejludlæsning kan hjælpe dig, det kan jo være der er lagret noget i bilens computer som kan hjælpe.
    Hvis mistanken er på brændstof tilførslen så kan du pille brændstofslangen af så tæt ved tanken (naturligvis tom) så muligt og pille brændstoftilførslen af ved række pumpen, plumbere den forsvarligt i en ende med et manometer, og gi den 1,5-2bars tryk fra den anden ende, og se om trykket falder. Hvis trykket falder har du en dårlig pakning eller revne, som så må fixes. kør evt uden om lavtrykspumpen og så kan du godt gi lidt mere tryk 2,5-3bar.
    Men jeg holder på en ledning et sted med dårlig kontakt, og måske er der en sammenhæng i at det er fugtigt, f.eks at det sker om morgnen, eller i regnvejr?

    Jeg håber du finder fejlen.
     
  3. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    BR filter bliver skiftede for hver 30000 km. så det bør det ikke være.

    Udlæsning på bilen har ikke afsløret nogle fejl.

    Og der da ikke sidder nogle ledninger sådan lige i området er det ikke lige noget jeg har tænkt på.
    Men det er da et forsøg værd.

    PS: Jeg pillede lige i aftes med den og kunne se at der kom luft fra BR filteret.
    Derfor prøvede jeg så at skifte den oring som sidder på filteret med en grøn oring.
    Og den kunne sku. starte første til morgen. :eek:
     
  4. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Og glæden varede kort. :cry:
    6 forsøg her til aften.
     
  5. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det kan måske tyde på at dieslen kan stå og "løbe" af i visse situationer.
     
  6. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Først: aner ikke hvad det skyldes, men det falder mig ind at du er meget mekanisk orienteret i din fejlanalyse.

    Min egen Mercer købte jeg pga ingen elektronik. Havde dog engang en (selvsmart) kollega, der spurgte om jeg ikke havde lys på kareten, men lys har aldrig været elektronik i min verden.

    Runder snart den halv mil., kører bare derud af, min. 1.000 km om ugen. Ingen problemer, kun sliddele, sidste tank 16,8 km/liter (hovedsalig landevej).

    Knap 1 kr/km alt incl. brændstof, afskr., vedligehold, forsikring, vægtafgift, og nå ja så forurener den jo heller ikke, jeg betaler jo 1.000 kr for partikelfilteret (der ikke er der).


    bluestar
     
  7. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Det er også det jeg er kommet frem til.
    Så der er nok ikke anden vej end at skifte alle slanger til og fra tanken.

    Der sidder sådan en dieselkøler i systemet.

    Er der en eller anden som har hørt om de evt. kunne lave "lort" .
     
  8. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jeg kunne ikke holde mig. :rofl:

    Lørdag kørte jeg ind på arbejdet og "mekket" lidt på dyret.

    Jeg skiftede de to slanger som går fra: sugerøret til "køleren" eller hvad det nu er.
    og derfra til Br.filteret.

    Søndag skulle jeg på tanken og hente morgenbrød og TÆNK, den startede sku FØRSTE gang. I minus 3 grader.
    Så her til kl: 1900 ville jeg lige prøve igen: :eek: Den startede. :yipi: :yipi: :yipi:

    Så hvis den starter den næster uges tid er der håb forude. bluestar
     
  9. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Så må vi håbe det var det. Jeg krydser fingre :wink:
     
  10. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Og f.... om den ikke starede her til morgen også. :eek:
     
  11. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    så stopper jeg lige op må svare på det her ,,, der er helt !00 % sikkert gået en dysse ,,,, tale af erfaring ,, forklaring ... har kørt Taxa i 11 år og det er blevet til et par CDI biler MB ,,, det der sker er at dyssen har for stor tilbage løb og derfor er den svær at starte og hvis du ikke skifter den ,,, så kan det ende med at den slet ikke starter har prøvet ,,, selv ,,, dysser koster en krig 1 stk - 3500 kr + moms på MB ,ved ikke hvorfra du er men der er en her på Næstved egen er der en expert til dysser han har sælger dem til pris 1733 kr eller lige der omkring ,med moms , det er over et år siden vi fik lavet en ,og husk husk de dysser må på ingen måde ligges ned nå de tages ud for at pakke dem om ,eller andet ,, til oplysning ,, hvis den skal køre ordeligt bagefter ...,, men kør bilen til Gelsted Bilservice se resten under her han er expert på den type opgaver har selv fået bil lavet der som ellers ville koste 20 af de lange på MB og det blev kun 10 hos ham
    det her er jo en CDI bil så det er svært selv at lave ,,,
    uden måle udstyr ,,,
    Mvh Poul Rune
    http://www.gelsted-bilservice.dk/

    Industrivej 2 | 4160 Herlufmagle | Tlf. 55 50 13 53 | CVR 25558170 | gelsted@boschcarservice.dk
     
  12. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hej Poul.

    Jeg har skam ingen problemer med at får dem lavet.

    Jeg kender flere som ikke laver andet på deres arbejde.

    Det der bare får mig til at "bakke" lidt er at der kom luftbobler ved br.filteret ved start forsøg.

    Hvis der er en utæt dysse retur vil det jo løbe til retur slangen og ikke over i fremløbet.

    "hvis" mit problem kommer igen er det da en ting jeg vil overveje.

    Mange tak for det gode råd.
     

Del denne side