Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Nogen der kan hjælpe med mit gear kasse problem

Emne i 'Automatgear' startet af Nick2, 11 November 2011.

  1. Nick2

    Nick2 New Member

    Joined:
    25 Januar 2011
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260 e
    Km:
    357000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har fået lagt ny motor i min mercedes. E 260 fra 86. Da vi startede motoren op og kørte en tur lød den godt. men min gear kasse opføre sig mærkeligt. når jeg køre er der en mærkelig dyb pive lyd inde i kabinen, man kan ikke rigtigt høre det ude fra. Men når man køre skal den oppe i høje omdrejninger før den skifter og den skifter meget mærkeligt, med et hug på en måde. men idag da jeg kørte lød der et skrald lige pludselig det lød som om den skød en bolt eller noget, og der kom en ordenlig røg sky op af gear panelet inde i kabinen, det er foresten automat gear. efter det er der mange rystelser fra gear kasse eller bagtøj. er der nogen der har en ide?
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    ohh ha.... fremedartede symptomer... lyder ikke spændende! - du har skiftet motor,- men samme gearkasse. kan der være en monterings ting der er smuttet i farten? - er oliestand ok? - har du været under den og se efter om der er noget som er unormalt? . røg op af gearkonsol hmmmm. den er svær. - har du tjekket hardy skiven på kardanen? - sumasumarum: det lyder ikke godt. ;-(
     
  3. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det kan jo være mange ting, men som der siges. SÅ LYDER DET IKKE GODT :shock:

    Tænkte også lidt på olie stand i gearkassen eller om boltene mellem tandkrans og konverter er sat rigtigt i?
     

Del denne side