Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Motorlampe kun ved 115 km/t og opefter.

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af JanDK, 16 September 2011.

  1. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Hej

    Et lille problem:

    Efter at have testeren på og slukket for ASD lampen er motorlampen begyndt at lyse.
    Men kun fra 115 km/t og op efter.
    Den slukke så igen når farten kommer under 110 km/t.

    Men testeren siger at der ikke er nogle fejl. Men der er så kun noget i stik nr: 5

    Føleren i bagtøjet er ikke så gammel men alt er jo relativet.
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Jeg går ud fra at det er den orange lampe midt i speedom. du kalder motorlampe.
    Da jeg købte min 300D også med ASD lyste lampen ved ca. 130, og opefter, det blev gradvis værre og begyndte at lyse ved ca. 90.
    Jeg skiftede også føler i bagtøj uden resultat, men så gjorde jeg det mest enkle der er, hev ASD relæt ud, og lagde det i handskerummet, så det hurtigt kunne sættes i hvis der blev problemer med sne, og det har da virket i flere år.
     
  3. Joand

    Joand Member

    Joined:
    19 Juli 2009
    Indlæg:
    150
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300TE 24V
    Km:
    301000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Den skal vel have 2 signaler for at sammenligne hastighedsforskel , så kan det at differencen mellem de 2 signaler bliver for store ved øget hastighed. Hvis tænderne er ødelagte eller tæret, kan det måske give dette udslag. Hvad hvis man løfter baghjul og starter .
    Dette er kun en idé .

    Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
     
  4. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Det kan også være dine dæk, hvis de ikke er ens størrelse.
     
  5. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Efter 12 år i dæk verden er det ikke det.
    195-65-15 91 H med 5 mm på alle 4 hjul med 2.4 bar,s tryk.

    Men jeg kom til at tænke. :eek: Det kunne jo være fordi at jeg ikke kan udlufte ASD,en ovenpå bagtøjet.
    Jeg har jo udskiftede et stykke rør pga. rust. :whistle:
    Den sidder bare fast og det er jo ikke til at komme til der oppe. :twisted:
     
  6. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Jamen alt det har jeg været igennem, måle og checke dæktryk, og da jeg altid har været hysterisk med at dæk skal være i orden og samme størrelse er den side af sagen iorden.
    Jeg skiftede også et stykke rør pga. rust og luftede ud, lige da jeg fik bilen, men det burde vel ikke være nødvendigt da olien cirkulerer, da der er til og fra på exp. beh.
    Det er nok lidt svært nu om sommeren at afprøve ASD, men er det glat er der ingen tvivl. Du kan dog prøve på et stykke grusvej og "give den klampen" så burde det også virke.
    Du mærker straks når den "trækker" på begge hjul og så lyser lampen.
     
  7. JanDK

    JanDK New Member

    Joined:
    3 August 2011
    Indlæg:
    505
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Audi S6 Avant 4,2 V8
    Km:
    313000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    Smart Pure 0,8 CDi
    Bil nr. 2 Km:
    93000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2012
    Jo men den der ASD har et tynd rør oppe ved beholderen.
    Det går så ned i bagtøjet i venstre side og derfra til højre side via et rør og op via bagtøjet til udluftningen skruen.

    Hvor får den tryk fra. Og der er jo ikke noget retur.
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Når det er Advarselstrekant der lyser, betyder det KUN at systemmet ser at bilen i følge de i alt 3 Sensore (2 ABS sensore på hvert forhjul og 1 på bagtøjet) melder ind at de ikke køre lige hurtigt = ASD blvier aktiveret = det er ikke en fejl på systemmet, men blot en indikation af at det blvier aktiveret fordi systemmet tror/ser at hjulene ikke køre lige hurtigt rundt.

    Det kan derfor KUN have noget at gøre med jeres hjul eller sensor systemmet, så glem ALT andet om det hydrauliske system, det er jo kun i spil så snart at systemmet skal træde i kraft og kan ikke påvirke systemmet til at blive aktiveret.

    Så i kan med sikkerhed kikke på jeres fælge og dæk og hvis ikke det er det (tjek det nu, det er set før at en tråd om ASD løb på flere sider og dette var nævnt, men så forsvandt da brugeren skiftede til vinter hjul og fandt ud af at der sgu alligevel var forskæl på dæk dimensionerne/Slitagen) dernæst tjekker man at bilen er monteret med det rigtige bagtøj, altså den rigtige gearing på bagtøjet og så tjekker man bagtøjssensoren og herefter renser sine hjulkrænse på forhjulene/udskifter disse.
    Hvis det var ABS sensorene, SÅ ville man få en fejl og dermed ville ASD fejlindikator lampen begynde at lyse.
    Så det kan ikke være dem og så alligevel skal det ikke udelukkes men det ville være en helt anden måde det gav sig til udtryk på og derfor meget lidt sandsyneligt.

    Jeg prøvede nemlig selv at læse fejl ud på medes 260E med ASD og der var heller ingen fejl, men det var hjul størelsen/slitage så vidt jeg husker der gjorde det.

    Men hvis fejlindikator lampen "har" været tændt, så har der også "været" en fejl, det er ikke sikkert den så stadig er der og man derfor kan slukke lampen igen. men fejlen burde kunne læses ud på hvad det var/er 8)

    Og man skal altid huske at bilen skal være startet når man læser koder ud på ASD systemmet 8)
     
  9. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    Hej
    så er der lige en tråd mere med ASD og ja jeg tror osse på det med ABS på forhjulene ,,har samme problem men eftersom det kan lade sig gøre at der kommer skidt i på kransene /følerne foran er det tænkeligt , der er noget at se efter der,,,,,, og ellers syntes jeg osse der har stået et sted at ASD kun virker under 40km't og nå den lyser ved 90 er det kun at fortælle der er fejl på systemet ,,,,som BRABUS skriver ,, men hvor det virker fedt nå man køre i sne vejr ,,,,,, med ASD
    Hmm ,men den her vinter står der en 250 D og venter da min 260'er er for god til at køre vinter kørsel i
    det er jo hårdt ved bilerne med alt det salt ,,,
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er korrekt at systemmet ikke skal gå i indgreb og lave ASD "spær" når man køre over 40 Km/t.
    Men lampen vil stadig tænde for at indikere at det ene eller begge baghjul køre hurtigere end de foreste ved at tænde trekanten, det er ikke en fejl, fejl vises KUN via fejl indikatar lampen den firkantede gule med skriften ASD på.
    Det ville heller ikke give mening man ligepludselig bruge en anden lampe til at indikere fejl.

    Men ellers så skift kablet til føleren bagtil, det var medes problem da hans advarselstrekant begyndte at lyse fra 90 Km/t. og op til ca. 120 Km/t. 8)
     
  11. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,258
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Manualen for min 280'er skriver at det kan spære med 100% op til 25km/t og 35% over 25km/t
     
  12. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det skal nok passe, men der er også en øvre grænse for hvornår det blot indikere man har midstet vej grebet og ikke længere laver spær da det er for farligt ved hastigheder over eks. 90 Km/t. eller hvor den grænse lige ligger, kan ikke pt lige huske det.
     
  13. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    super så kan man da ikke komme tætter på hvad der kan være galt men bilen den er jo osse 22 år så der må jo komme noget der er jo osse kørt en del km så nu er det bare at lave det ,,,, tusind tak siger jeg ,,,,
     

Del denne side