Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Advarselslampe tænder v/ 90 km/t

Emne i 'El-system' startet af R3kord, 18 September 2011.

  1. R3kord

    R3kord Member

    Joined:
    18 Februar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Udkantsdanmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Peugeot 208
    Km:
    28700
    Årgang:
    2018
    Hej

    Advarselslampen i speedometeret tænder når jeg kører over 90 km/t og slukker igen når jeg kommer under 90 km/t

    Indtil fornyligt lyste ASD lamoen hele tiden, men det blev løst ved a hælde olie på beholderen. Først derefter begyndte advarselslampen at lyse.

    Hvad kan det skyldes?

    Hvordan kan det afhjælpes?



    Hilsen Poul
     

    Attached Files:

  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Sikke folk har bøvl med deres ASD for tiden og den advarselstrekant :p

    Hvis den tænder, så betyder det at systemmet bliver aktiveret, det kan skyldes dæk dimensioner er forskællige elelr slidt forskælligt og det kan betyde at dine sensore eller sensore målekrænse er dårlige.

    umidelbart har det ikke noget med det hydrauliske system at gøre.
     
  3. R3kord

    R3kord Member

    Joined:
    18 Februar 2008
    Indlæg:
    48
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Location:
    Udkantsdanmark
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Peugeot 208
    Km:
    28700
    Årgang:
    2018
    Super!

    Så vil jeg prøve med et andet sæt hjul.

    Hilsen Poul
     
  4. AMGfreak57

    AMGfreak57 New Member

    Joined:
    7 August 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 124 260E aut sedan
    Km:
    349506
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    W123 230E aut
    Bil nr. 2 Km:
    242348
    hej BRABUS
    vil lige høre om den krans du taler om er på klumpen ( inden i ) er sensoren dyr eller hvordan ?? har læst en del om det her inde på forumet og hvis det er forskel der måles på for og baghjul kan det jo være en sensor (krans ) foran der ikke virker kunne det tænkes og har du prøvet det ,,, Mvh Poul Rune
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Kransen sidder inde i bagtøjet, men den krans sidder helt lukket inde, så den tror jeg ikke på det er.
    Men der kan sagtens komme skidt og rust på krænsene på forhjulene, det er set tit før.
    Det kommer som oftest til udtryk ved at man til tider kan mærke at ABSen lige slår til inden du holder helt stille, altså fra eks. 2-3 Km/t. lige inden man holder stille.

    Men bagtøjs føleren har også et kabel om bagtil og det var medes problem på hans 260E med ASD han skiftede kablet og så forsvandt denne fejl med at advarsels trekanten begyndte at lyse ved 90 Km/t. og op til ca. 120.

    I princippet kan det være ligegyldigt om systemmet fejlagtigt tror det skal aktivere ved 90 Km/t. fordi der giver det dig KUN information om at du ikek længere har samme hastighed på baghjulene og forhjulene, det aktivere ikke ASDet da det ville være en ret farlig koktail for de fleste at det ikek kun var det inderste hjul i et stort sving der lavede hjulspind men at den også via ASDet aktiverede det andet baghjul til at lave spind med eks. 100 Km/t. jow jow så har man ligepludselig en røv oppe på siden og så bliver det rtigtig spændene :lol:

    Så det er kun under 40 Km/t. ca. og her kan det tilgengæld også lave op til 100% spær alt efter hvor meget tag der er i underlaget.

    Men normalt har jeg kun hørt om folk der har haft forkert slitage på hjulene der aktivere ASDet oppe i fart eller ved forskællige hjulstørelser/dækprofiler/dæktykkelse kontra samme profil = samme problem.
    og så er der føleren samt kablet til føleren.

    Men jeg vilel tjekke om hjulene var 100% samme mål, det går eks. ikke man køre på 205/60-15 foran og 225/50/15 bagtil, da selv den midnste afvigelse vil give udslag på ASDet når man kommer op i fart.
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    lampen tændte da oz på U420 her den anden dag da jeg kørte ca 85.. og så blinkede den til jeg kom op over 100 !!!
    men ellers havde den nok lavet hjulspind på den våde vej i anden og tredje gear.. :D

    Michael.
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det kender jeg godt, men nu er vores jo også ASR og ikke ASD, der er en ret stor forskæl og de har hver deres fordele og ulemper.

    ASR er skidegodt til når du er oppe i farten eller skal starte på en meget glat overflade op ad bakke.
    ASD er godt til når du skal sætte i gang hvor der er meget mudret/sne så det ene hjul ikke bare står og fedter.

    Den store forskæl kan man afprøves i en rundkørsel, sørg for der er frit og smid så gasen i bund.
    Med ASD der får du røven med det samme ud på højre side og i bedste fald havner du i grøften :lol:
    Det kan du ikke med ASR, her går systemmet simpelthen ind og tager over og tager gassen af motoren, bremser det eller de spindene hjul, men inden da har motorstyringen i en brøkdel af et sekund allerede forstillet tændingen op til 12 grader så man stortset midster al den effekt der måtte være inden motoren får taget omdrejningerne af og lukket ned for gasspjældet.
    Ganske sikkert og safe to drive with, but no fun :p

    ASD er ikke særlig sikkert eller tænkt som et sikkerheds system der skal holde dig på vejen under glatte forhold, men god til at komme ud af en fedtet situation.
     

Del denne side