Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

For ¤)#/"&"(*^?" OG #)I?=")"!!?

Emne i 'Bagtøj' startet af JensGT500, 29 Juli 2007.

  1. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0

    At mekanikeren så skifter trækakslen uden at tjekke pakdåser / bagtøj og kardan OG SÅ VIDERE. ???
    Hvor stopper den stakkels mekanikers ansvar på din bil efter at have skiftet en træk aksel ??????


    Selvfølgelig mener jeg ikke at han bare skal tjekke samtlige dele på bilen, men er det da ikke "normal" praksis i en sådan situation at lave synlig indspektion af pakdåser, åbne til bagtøjet (2min) og tjekke hardyskiver?
    Jeg er mekaniker = jeg ville gøre det. Jeg formulerede det dårligt ved at skrive "osv". Det tog du til dig sådan at alt skulle tjekkes, min fejl :wink:

    Men hvis det eksempel skal overføres til den her historie, så kræver det at din trækaksel er faldet af fordi mekanikeren ikke har spændt den ordentligt. Som jeg har forstået det er det ikke tilfældet.

    Så tillad mig omformulere her også: Hvis topstykket ikke bliver tjekket for revner ved en trykprøvning inden montering af ny pakning. Og så springer toppakningen da topstykket er flækket. HVAD SÅ? :wink:

    ..mekanikeren i dit tilfælde har løsnet 6 torx skruer

    8 :wink: :lol:

    Den oplysning tror jeg din mekanikker vil blive meget glad for. Din konklusion her er jo at pakdåsens sammenbrud ikke kan skyldes den brækkede aksel. Han bliver nok glad for den konklusion, for så er det jo ikke hans skyld at den er gået i stykker.

    Lige modsat, mener absolut ikke at den kan have taget skade inden han modtager bilen, derfor er skaden sket under reparationen :wink:

    "BRABUS'S" forklararing er rigtig nok efter min ydmyge forstand.
    Da akslen er brækket kan den aldrig blokere hjulet.
     
  2. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Jens.

    Det kan godt være jeg er lidt langsomt opfattende. Det undskylder jeg her med. :lol: :lol:

    Men, forklar lige for mig, hvordan du mener mekanikeren har ødelagt din pakdåse i bagtøjet uden at pille ved den. Det er en total gåde for mig hvordan han skulle kunne gøre det.
    Jeg kan ikke forstå hvordan han ved at skrue de 6 torxskruer ud 10 cm. fra pak dåsen kan være skyld i at pak dåsen går i stykker.
    Han skal slet ikke røre ved den pak dåse for at skifte trækakslen.
    Hvis han (som han siger) ikke har varmet på skruerne, så kan han efter min mening ikke være skyld i den pak dåses sammenbrud.

    Tjekke et bagtøj på 2 minutter. :shock: :shock: :shock: Det er sq godt klaret. Jeg har selv lige fået skiftet alle pakningerne i mit bagtøj på det lille lokale Mercedes værksted rundt om hjørnet.
    Jeg overværede selv hele operationen. ( man kunne jo lære noget) :p
    Pakdåser og indmaden blev først synlige da det hele blev skilt ad på arbejdsbordet. Bagpladen på bagtøjet kan ikke afmonteres uden at det pilles ned, og som jeg husker det, var det først muligt at se pakdåserne da han inde i bagtøjet pillede en split ud og trak det hele fra hinanden. Det tog noget mere end 2 minutter. Alene afrensningen af pak fladerne til bagpladen tog næsten en ½ time.

    Den der top pakning du bliver ved med, kan vi ikke blive uenige om. Det er en mangel i det stykke arbejde hvis de ting du nævner, ikke bliver lavet ved den operation. Det er almen viden når man laver top pakning at det skal trykprøves / afrettes / momentspændes i rigtig rækkefølge.
    Ryger top pakningen igen har han ikke lavet det rigtigt. INGEN TVIVL OM DET. Men jeg syntes den sammenligning svarer lidt til at give mekanikeren skylden for at vandpumpen ryger dagen efter du henter bilen fra top paknings operationen. Vandpumpen sidder som regel lige under topstykket og man piller heller ikke ved den under den operation, men når nu mekanikeren har skruet lige ved siden af vandpumpen, så er det hans skyld at den er gået i stykker dagen efter.

    Jeg tror ikke du kan finde mange med forstand på det her, som vil påstå det er normalt at skille et bagtøj ad efter skift af en træk aksel.

    8 torx skruer. ??????????? Taler vi ikke om en 124’er ????? Vil næsten sværge på der kun er 6.

    Parkerings pladsen er driv våd så jeg gider ikke lægge mig og se efter lige nu. :p
     
  3. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er nu en erfaren Mercedes mekaniker som har fortalt mig at skift af pakdåser tager det rene ingen tid når akslen er af. Sådan som jeg har forstået det kan bagpladen tages af uden at pille bagtøjet ned.
    Måske din mekaniker er knap så dygtig eller ham jeg kender ikke ved hvad han snakker om, aner det ikke selv? :wink:

    En ½ time alene til at rense pakfladen af?
    Kan man så konkludere at det ikke er gjort ordentligt såfremt en anden mekaniker kun bruger 5 min. på det samme? :wink:

    "Men jeg syntes den sammenligning svarer lidt til at give mekanikeren skylden for at vandpumpen ryger dagen efter du henter bilen fra top paknings operationen. Vandpumpen sidder som regel lige under topstykket og man piller heller ikke ved den under den operation, men når nu mekanikeren har skruet lige ved siden af vandpumpen, så er det hans skyld at den er gået i stykker dagen efter."

    Igen må jeg så bare sige: Det har da ingen sammenligning??????!

    Kan da også lige sige at "Det er almen viden når man laver top pakning at det skal trykprøves / afrettes "
    NEJ! Det er rigtigt at det er almen viden for en mekaniker, men at der er almen PRAKSIS kan jeg godt afvise. Er udlært på autoriseret værksted hvor dette ikke ALTID blev gjort. Det samme på et uaftoriseret værksted.
    Stod det til mig blev det altid gjort, bare lige for at slå det helt fast.

    Men gider da ikke skulle diskutere dette med dig.
    Vi er af forskellig opfattelse og sådan er det så.

    Jeg ved ikke hvad der er sket, mekanikeren SIGER at han ikke ved hvad som er sket. Det er skam også helt muligt at han ikke ved det.
    Mekanikeren accepterer at det må være sket mens bilen har været i hans varetægt. Men det vil du så simpelthen ikke acceptere åbenbart.

    Der er en forklaring på alt i denne verden, det er bare ikke altid til at finde den :wink: Det vil nogle mennesker acceptere, mens andre ikke vil :wink: :wink:
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Øh Lige et spørgsmål
    ER I GIFT??? :D :D
    Undskyld ku ikke lade være :D :D
     
  5. hosmir

    hosmir New Member

    Joined:
    25 Juni 2007
    Indlæg:
    95
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    200D aut
    Km:
    300000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja smut,,, det lyder lidt som kobberbryllup er lige om hjørnet Griner" :lol:
     
  6. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Jens.


    Jeg undskylder 1000 gange at jeg overhovedet har tvivlet på din konklusion omkring mekanikerens skyld i det skete.
    Jeg kan, ved at læse dit sidste indlæg se at sandsynligheden for at det er rigtigt absolut er til stede.

    :shock: :shock: :shock: HVORFOR NU DENNE KOVENDING.???????????????????


    Jo, hvis de Mercedes SPECIALISTER du har til at lave din bil virkelig har udtalt at bagpladen på bagtøjet kan afmonteres mens klumpen sidder på plads, og pakdåserne i bagtøjet kan skiftes ved alene at pille trækakslen af, så tro mig DE HAR ALDRIG SET EN 124’ER nede under hvis de udtaler det der. Det er noget de bilder dig ind. Det kan godt være de er specialister, men det er ikke på 124 modellen de er blevet det.

    Hvad mener jeg med det.??????????

    Jo, bagtøjet sidder monteret med bagsiden helt tæt på bagbroen, der er så få milimeter imellem, det er helt umuligt at få værktøj ind og løsne boltene. Skulle det umulige alligevel lykkedes, at du får et stykke værktøj der ind og får løsnet boltene, så vil problemet nu være at boltene er så lange at de ikke kan skrues ud, de støder på bagbroen. Du er simpelthen nødt til at skrue de to bolte ud som sidder i de to runde ophæng på bagbroen og går ind bag på klumpen. Når de er ude, er du også lige nødt til at tage den ene bolt der sidder skruet på den ene side af bagtøjet foran og op i vognbunden så du kan rykke klumpen frem og komme til bagpladen for at afmontere den.
    Nu kan bagpladen skrues af, fakta er bare at bagtøjet nu er pillet ned fra vognbunden og hænger i kardan og trækaksler. Bagtøjet er kun fastgjort til karosseriet med de 3 bolte.

    Hvis du er i tvivl om ovenstående er rigtigt, så kræver det efter min mening ikke den helt store kædestrammer eksamen at se det er rigtigt. Kig ind under din bil og se hvor tæt bagpladen sidder på bagbroen og du vil give mig ret.

    Håber du forstår hvad jeg mener.

    Klaus skrev tidligere i denne tråd:

    Nu er alle mekanikere jo heller ikke lige fixe.

    Jeg begynder at forstå hvad han mener. :roll: :roll: Syntes måske det var lidt groft at skrive det, men jeg må indrømme han har en pointe. :p



    Held og lykke med din bil, du har virkelig brug for det med de mennesker du vælger til at skrue på
    den. :shock:
    ____________________________________________________________

    Smut25 og Hosmir.
    Nej , vi er ikke gift. Ville du være kvinde i det forhold. :?: :shock: :shock: Jeg tror der er stor enighed mellem Jens og mig om at vi går direkte til skilsmissen.
    :oops:
    Jeg glæder mig så lidt over at vi nu er ved at blive enige om at ingen af os gider diskutere det med hinanden længere.
    :p :p :p :p :p :p :p :p :p
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Nej tak 8)

    Men må indrømme jeg har nu trukket på smilebåndet
    :D :D :D :D :D :D :D 8)
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Bagtøj

    Jeg fik en tanke omkring det med bagtøjet.

    Kunne det ikke tænkes der er forskæl på hvordan bagtøjet sidder/bagbroen på jeres erfarede bil viden. ?

    Jeg ved af erfaring at mange ting er anderledes fra en 300E-24er og så bare til en alm 300E både noget med styre kugler foran og andre ting omkring undervogn.

    Det har jeg selv set ved tjek ved mekanikkeren i hvertfald og også fået det at vide at der er nogle detaljer som skiller sig ud fra denne model til de øvrige w124er men uden at vide noget om bagtøjet? :?

    Det kunne jo også være det med om der er 8 eller 6 skruer er forskælligt fra lige denne model bagtøj til øvrige, selvom jeg godt ved flere bagtøj kan bruges på andre modeler osv og nogle går igen på andre modeller.
    Men ud fra mit billed ser det nu rigtig ud at det sidder utrolig tæt på bagbroen! :cry:

    Til det med pakdåsen / simmering eller hvad man kalder den :)
    Så kan det tænkes at den fjeder som ligger omkring læben er blevet trykket af under indsætning af den nye axel og dermed har svækket læbens tryk og dermed tæthed ved axlen og dette viser sig nok først efter nogle Km. (det er bare en tanke jeg gjorde mig) ikke sikkert det kan lade sig gøre :?

    Min erfaring har været på en anden bil, at da jeg skiftede motor og skulle have træk axlerne af for at komme til der blev den ene utæt efter montering af den nye motor (samme gear kasse og pakdåser)

    Dette fik jeg at vide kunne være omtalte årsag, at man kunne være uheldig at hvis fjerderen i forvejen var lidt slap så kunne man være uheldig at skubbe den ud af pakdåsen i det øjeblik hvor man trykker axlen igennem den og dermed opretholder den ikke sin tæthed efter nogle Km.

    men så ville den omtalte fjede ligge inde i bagtøjet jo og mon ikke den ville have givet sig til kende med nogle lyde :shock:
    Eller ja det kan man jo kun gætte på.

    Det er helt sikkert en rigtig kedlig situation du sidder i Jens, og jeg ved heller ikke noget værre end at man går i gang med at fixe noget og så kommer der pludselig andre eller ufoudsette opgaver/problemer ind fra side linjen.

    jeg husker selv da jeg skulle skifte forlygte glas for en ven og havde afmontede sideblinkende og da alt skal samles igen så får jeg knækket de der splitter der styre side blinket ind på plads :s så her måtte jeg lige indvestere yderligere i 2 side blink, da jeg ikke kunne få dem som org. sad på bilen :s det var lidt irreterende, specielt fordi jeg stod og samlede det en fredag efter middag, hvor man ikke bare lige tog ud og købte nogle nye, men måtte vente pænt til om søndagen.

    nu var det her jo så et billigt og let løst problem, men bare lige en sammenligning på hvor ireterende det kan være at stå og tro man er nået i mål og så kommer der lige et vink med en vogn stang om man aldrig skal vide sig sikker :evil:

    Det er fedt at din mekanikker har taget det på sig at udbedre fejlen omkostningsfrit for dig.
    Uanset hvem der er skyld i hvad og hvorfor det er sket så viser det lidt at din mekanikker har sans for faget "service" 8) Det er yderst sjældent inden for dette fag i sådanne situationer normalt :) siger min erfaring mig.

    Men jeg håber godt nok i finder ud af tingene og får bagtøjet tæt igen uden de store tiltag :wink:
     

    Attached Files:

  9. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Klaus skrev tidligere i denne tråd:

    Nu er alle mekanikere jo heller ikke lige fixe.

    Jeg begynder at forstå hvad han mener. Syntes måske det var lidt groft at skrive det, men jeg må indrømme han har en pointe.


    Ment som at jeg ikke har noget forstand på reperation af biler? :roll:

    Hvis ja, så må jeg da lige komme med lidt galde her:

    Dem som ikke er udd. mekaniker. Såkaldte GDS'ere.
    De har for 95% vedkommende selv en tro på at de er en klart bedre mekaniker/geni end dem som har taget en 4-årig udd.
    Har en GDS'er selv skiftet olie og filter/ andre småting et par gange, så er de straks eksperter udi motor/gear/ALT :shock:
    SPECIALT hvis de også læser lidt på nettet. For alt hvad der står skrevet på det store WWW er nemlig = 100% sandt/korrekt.

    En udd. mekaniker har baggrundsviden og teoretisk/praktisk viden fra 4 års uddanelsesforløb. En GDS'er som servicerer sine egne biler gennem et helt liv, har ikke set nær det som en LÆRLING har set på 4 år :roll:

    Mange GDS'ere har det sådan lidt: "jeg kan lave ALT på min bil selv og det bedre end de fleste udd. mekanikere. For jeg er mere grundig med tingene og studerer min haynes manuel og læser på nettet inden jeg påbegynder reperationen"

    Nu er det jo bare lige det, at det ikke er alt i denne verden som man kan læse sig til. Fandme noget så simpelt som at samle 2 stykker ledning med en kabelsko er jo set "fuc... op" før :shock:

    "Selvgjort er velgjort" = NEJ! -for manges vedkommende når det kommer til biler :idea:

    Jo, hvis de Mercedes SPECIALISTER du har til at lave din bil.....
    Hvor skriver jeg at det er "Mercedes SPECIALISTER" jeg har til at lave min bil???? :shock:


    Held og lykke med din bil, du har virkelig brug for det med de mennesker du vælger til at skrue på

    Nu valgte jeg den lokale mekaniker til at skifte en trækaksel.
    Jeg havde sådan set ikke tænkt over at der skulle en ekspert GDS'er til at skifte den ordentligt :wink:

    Hvis du er i tvivl om ovenstående er rigtigt, så kræver det efter min mening ikke den helt store kædestrammer eksamen at se det er rigtigt. Kig ind under din bil og se hvor tæt bagpladen sidder på bagbroen og du vil give mig ret.

    Som tidligere skrevet er det sagt af en erfaren Mercedes mekaniker som arbejde som tekniker......VED MERCEDES.

    Som jeg OGSÅ skrev skal man ikke regne med, at alt hvad man hører er korrekt (ligesom på nettet...)
    Så længe jeg ikke selv har set hvordan det ser ud med pladsen ved bagpladen skal jeg ikke gøre mig klog på noget...
     
  10. JensGT500

    JensGT500 New Member

    Joined:
    29 April 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    FYN
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    0
    Årgang:
    1820
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Re: Bagtøj

    Det er fedt at din mekanikker har taget det på sig at udbedre fejlen omkostningsfrit for dig.
    Uanset hvem der er skyld i hvad og hvorfor det er sket så viser det lidt at din mekanikker har sans for faget "service"


    Ja, det er dejligt at vi er blevet enige om det videre forløb.
    Og det selvom ingen af os (udd. mekanikere) kan sige med 110% sikker hed hvad der er sket helt præcist.
    Det er så åbenbart ikke alle som ser ens på dette.
    :wink:
     
  11. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Det jeg mente var at nogle mekanikerne, ikke er lige stolte af deres fag og ikke har den omhu og omtanke jeg forventer.. En ny mekaniker i dag er jo mere en reservedels-udskifter end mekaniker... Hvor længe siden er det måske at i har fået repareret en del ??? Nej den bliver for det meste udskiftet..
    Jeg har mange eksempler med dårligt håndværk og sjusk, så derfor er jeg ikke i tvivl om at det sagtens kunne ske... Uden grund og bare fordi..
    Et par "sjove" sjusk eksempler : Jeg har 3 gange fået lavet bremser på en bil, for så selv at finde ud af det var bremsevæsken der kogte og derfor kunne den ikke bremse !!! Jeg havde en kammerat der havde en hjundaii
    :wink: (føj) på værksted pga en fise lyd(luft) i motorrummet, jeg var tilfældigt forbi mekanikeren da den blev fejlfundet, mekanikeren stod med hovedet i motorrummet, motoren gik i tomgang.. Uden grund hev han hovedstikket ud til computeren ???? Computeren døde og den kom på regningen???
     
  12. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Brabus.


    Bagtøjet sidder altid monteret i de to runde ophæng der sidder på bagbroen. Der ville ikke være nogen mening i at sætte dem forskelligt fra model til model. Der er forskel på de forskellige bagtøjer, men det udlignes med forskellige længder på træk akslerne.


    Din teori med at pakdåserne er blevet utætte da træk akslerne bliver stukket ind igennem dem, kan jeg godt følge. Den er ret logisk.

    Problemet med den teori i det her tilfælde er bare, at træk akslerne IKKE bliver stukket igennem pakdåserne.
    Man rør OVERHOVEDET IKKE på noget tidspunkt ved pakdåsen når du skifter den trækaksel som hele denne tråd drejer sig om.

    Det er det der gør den her Mercedes 124’er opbygning genial. Du skifter trækakslerne UDEN at skulle ind og pille i bagtøjet eller stikke noget igennem pakdåserne.

    SÅ SIMPELT ER DET. :p :p

    Jeg har, for at gøre det lidt nemmere at forstå, vedhæftet en tegning af bagtøjet med lidt kommentarer på :


    (LOG IND FOR AT SE VEDHÆFTET FIL)

    Hmmmmmmm, Den blev meget lille da den kom ind her. Prøver lige at finde ud af hvorfor.

    PAS PÅ: EDB MONGOL ARBEJDER. :shock: :shock: :shock:
     

    Attached Files:

  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah, ok.

    jammen det kan jeg godt se, selv om tegningen er lille.
    Det må have taget lidt tid at lave, men fedt dokument Henrik L. :)

    Der sidder simpelt hen et led som stikker ind i bagtøjet og det er det som man skal spænde træk axlen fast på :)
    Det er sku da smart tænkt egentlig.

    Så kan jeg godt forstå du synes mekanikkeren ikke har haft noget at gøre med bagtøjet.

    Men i Jenses tilfælde kan det så ikke tænkes at i det øjeblik hvor træk axlen knækker at det resterende som hænger og dingler fra bagtøjet, som jo køre rund med en pæn hastighed, simpelt hen har med de høje omdrejnigner og ustabilitet som et løst hængende led giver med vibrationer, har fået vrikket så meget i axlen og videre ind i bagtøjet at både lejerne som stabilisere det inderste led samt pakdåse er blevet rykket i ubalance, så der langsomt skabes en utæthed?

    Det ville være underlgit hvis ikke det kunne høres men igen så snart ledet er på plads igen så lægger man måske ikke mærke til hvis der er kommet slør i lejerne inde i bagtøjet?

    jeg ved det ikke heltm det virker underligt det bliver utæt sådan lige pludseligt.

    Årsagen er nok at der har været rykket godt og grundigt i det, da axlen knækker og ikke som du siger mekanikkeren.

    Men det finder Jens vel ud af når de får skilt tingene ad.

    Det gode ved det er bare at han nu allerede har fået mekanikkeres accept på han tager sig omkostningerne.

    Mit bagtøj har før min ejer tid også været skiftet tror jeg og en træk axel også.
    Det sagde ham forhandleren jeg købte bilen af.
    Men det synger nu en lille smule ved konstant hastighed, under acceleration og deseleration er der ikke noget lyde.
    Men sådan er det når lejerne er ved at være slidte jo.

    Jeg håber Jens for sagen afklaret uden de store omkostninger og tids forbrug :)
     
  14. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Brabus.

    Jeg arbejder på det der med at få den større. :oops: :oops:

    Jeg er bare lidt nervøs for det der med at søge expert hjælp. :shock:

    Sidst jeg hørte om mænd der søgte hjælp for at få gjort noget større, gik det helt galt for dem. :roll: :roll:
    Det endte vist nok med noget der ikke kunne ''rejse'' sig som det plejede, og en læge/expert der ikke må hjælpe mere. :shock: :shock:

    Men jeg har sat vores alle sammens expert (Bjarne) på sagen, så den kan komme til at ''stå'' større og bedre. :p :p :p
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, :) du har en fed humor :) hihi

    jeg kan fortælle dig at jeg hentede billed ned på min computer og åbnede det med et billed program hvor man kan Zoome ind.

    Og så kunne jeg læse det hele osv. intet probelm overhoved.
    Men det er rigtigt at hvis du åber det her på siden så er det så lille at man ikke kan se det.

    Men nu er jeg selv stor Computer expert så jeg klarede den lige hehe...

    Der er ikke ret meget Bjarne kan gøre ved det, men folk skal bare hente billedet i stedetf or at åbne det her på siden så er alt som det skal være lige som når du åbner det på din egen computer.
     
  16. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Brabus.

    Glad for at høre det kan ses ved at gøre det på den måde.
    Det er sq lidt (læs meget) frustrerende at sidde med sådan et billede og prøve på at lægge det ind.

    Dette billede har været meget igennem før det havnede her på siden.
    Det har prøvet at være rimelig meget i sit korte liv, jeg kan i flæng nævne:

    Gag gag fil.
    Kuk kuk fil.
    Put put fil.
    Pip pip fil.

    Ens for alle fil formater som jeg godt kan få lov til at lægge ind er, at den kommer og siger at ’’billedet må kun være 600 pixel høj og 800 pixel bred.(tror jeg nok det var)
    Som det moderne menneske jeg er, laver jeg selvfølgelig de der pixel’s om så de nu passer i størrelsen.
    Men hver gang opstår der så lige det der problem med størelsen. :oops:

    Det var sq noget nemmere i gamle dage når man skulle sende et billede.
    Var billedet for stort, så købte man en større kuvert og så var det problem løst.
    :)

    Det jeg ikke kan forstå er, at når jeg går ind og læser om tilladte fil størelser der kan sættes ind her på siden, så står der 30 MB. er tilladt :shock: :shock:
    Så meget fylder det billede da ikke, hvorfor så den der pixel's maksimum's bredde. :?: :?: :?:

    HJÆLP MIG TIL AT FORSTÅ. :p :p

    Teknik er skide godt, indtil man ikke forstår det længere. :evil: :evil:
     
  17. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hehe, det er det samme jeg har nævt over for Uffe.
    Det med størelsen er mega irreterende, når man vil lægge flotte billeder ind i høj kvalitet så nytter den der pixel grænse altså ikke noget.
    Det må være nok at mindske fil størelsen for ikke at over belaste den server som hjemmesiden ligger på.
    (det har noget med plads at gøre)

    Men ja pixel begrænsningen kan jeg helelr ikke lige få øje på hvor gør gavn.

    Men jeg tror Uffe var lidt undrende selv over hvorfor det var sådan og hvordan han skulle ændre det.
    så vidt jeg kan huske.

    Så lad os håbe det bliver ændret i fremtiden så vi kan lægge endnu flottere billeder op af vores biler under vores profiler også.
     
  18. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Jens

    Er trækakslen smidt ud eller er der stadig mulighed for at du kan komme til at tage et billede af selve brudfladerne, jeg kunne godt tænke mig at se, hvor meget den har holdt fast med før den knækkede.

    P.S. Er der andre der er så uheldige at knække en trækaksel, så tag et billede af den så vi kan se hvornår de knækker, selv om det selvfølgelig har noget at gøre med, hvor hårdt bil er lastet osv.
     
  19. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Alle.

    Prøver lige at se om det virker bedre her med hensyn til ''størrelsen'' :oops: / kvaliteten / læsbarheden.

    Bjarne skrev noget om at han kunne lave det om til en PDF fil som skulle kunne sættes ind uden at tabe i kvalitet.

    Men hvis han kan lave det om til en PDF fil, så kan jeg vel også. :?: :?:

    Google Google, her fandt jeg et program som kan lave andre filer om til PDF, så nu håber jeg det er til at se.

    (LOG IND FOR AT SE FIL) :p
     

    Attached Files:

  20. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Det virkede sq :p :p

    Efter det er lavet om til en PDF fil, kunne det sættes ind uden begrænsninger overhovedet. Ikke noget med MAX pixel's og alt det pjat. 8)

    STOR TAK TIL BJARNE. :p
     

Del denne side