Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Maskinværksted til gevindreparation?

Emne i 'Værksteder / Specialværktøj' startet af Michael, 15 August 2007.

  1. Michael

    Michael New Member

    Joined:
    22 Oktober 2006
    Indlæg:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg har behov for et godt maskinværksted, der kan reparere / etablere gevind i en knastaksel. hvor kædehjulet monteres (3 stk. M6 gevind ødelagte).

    Gode tips / erfaringer modtages gerne.

    Tak,

    - Michael
     
  2. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Hej Michael

    Jeg er lidt nysgerrig, hvordan er det gået udu

    Jeg tror ikke det kan laves, da jeg mener knastakslen er hærdet (hård), hvis den ikke er, ville jeg bore ud til M8 gevind, hvis der er plads.

    Hvis du skal finde ud af om den er hærdet, skal du tage en fintandet fil for at se om den vil ”bide” i knasten, hvis den er hærdet glider den bare af. Den kan selvfølgelig være sejhærdet, så vil den tage lidt fat men slide filen. HUSK lav endelig ikke testen på knasterne, men der hvor ud vil bore, helst på en kant det er nemmest.

    Mit bedste bud er byt til nyt…….eller brugt, jeg gav 500 kr. for en brugt til min 250D da den knækkede.
     
  3. Michael

    Michael New Member

    Joined:
    22 Oktober 2006
    Indlæg:
    63
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej Frank

    Bilen havde fået renoveret top et år før jeg købte den (oplyste forhandleren). Efter 1½ år fra mit køb fik motoren en skurrende lyd. Det viste sig, at boltene var gået løs og skurrede imod forkammerdækslet. Mit bedste gæt er, at de ikke har været spændt ordentligt, eller at de har været overspændt og dermed har svækket gevindene.

    Gevindende sidder i et hjul på enden af knasten, som ikke ser ud til at være drejet af samme emne som knasten. Jeg har bestilt nyt som jeg skifter til, men den nuværende knast+vippearme+ventilløftere fejler absolut intet udover de ødelagte gevind. Hvis det kan repareres kan delene jo gøre nytte ved en senere udskiftning eller i en anden bil. Ærgerligt at smide gode dele til minst 7-8.000 kr. i skraldespanden...

    Jeg har fundet et værksted, som jeg vil forsøge mig hos - de reklamerer med alle de rigtige stikord. Din tanke om M8 gevind har også strejfet mig som den mulige løsning.

    - Michael
     
  4. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Frank.

    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

    Du skriver: jeg gav 500 kr. for en brugt til min 250D da den knækkede.


    Hvordan kunne det dog gå så galt at den knækkede. :?: :?: :?: :oops: :oops:

    Hvad skal jeg sige :?: :?:

    Langelænder........KEND DEN PÅ KNÆKKET. :oops: :oops:

    PS.
    Jeg går ud fra kaffe aftalen på lørdag nu er aflyst. :oops: :oops:
     
  5. Frank

    Frank New Member

    Joined:
    16 September 2006
    Indlæg:
    369
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Tårnby
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211
    Km:
    83500
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W169
    Bil nr. 2 Km:
    45000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2007
    Ja ja du snakker, :evil: det sker når man ikke er omhyggelig nok når man laver motor. :oops: :oops:

    P.S. det var faktisk 2 der knækkede, :oops: :oops: du kender historien og de andre gider ikke hører om det. Tror næsten jeg har glemt hvad der skete. :wink: :wink:
     
  6. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hmmmmmmm.

    Kan ikke huske. Har næsten glemt. Ingen gider alligevel at høre. :? Min bare r..

    Med den viden / kendskab jeg efterhånden har til dette forum, så skulle det undre mig rigtig meget hvis ikke Uffe godt kunne tænke sig at ''bore'' lidt i den historie. :D


    http://bgjohansen.eu/w124/forum/viewtop ... lder+siger


    UPS, HVOR KOM DET LINK FRA. :?: :?: :oops:

    :twisted: Hvad skal du med fjender når du har en ven som mig. :twisted:
     

Del denne side