Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

overspændning relæ

Emne i 'El-system' startet af nissenerik, 18 August 2011.

  1. nissenerik

    nissenerik New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Gram
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej jeg har en w124 300d som går lidt ujævn i tomgang jeg har prøvet at måle på den spændning som går fra elr relæ og ned til magneten på pumpen og der bliver kun leveret 6-7 volt er der nogen der kan gi et bud om det er overspændings relæet der skal skiftets jeg har både skiftet elr relæ og magneten på pumpen..

    hilsen Erik
     
  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Dit overspændingsrelæ, som sidder inde bag plastafdækningen bag dit batteri, laves i 2 udgaver. En med 1 sikring ovenpå og en med 2 sikringer. Det med 1 sikring er det argeste lort og skal bare skiftes uanset hvad. Det har godt nok været skyld i mange mærkelige problemer gennem tiderne. I særdeleshed problemer med tomgang men også meget andet.

    Prøv at søge lidt i tidligere tråde om overspændingsrelæ og du er ikke længere i tvivl he-he. Der er meget skræmmende læsning.
    rules
     
  3. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Ja, som Lasse skriver, så bare se at få det OVP-relæ skiftet, og det kan kun gå for langsomt!!!
    Ring til Gørløse og få et med rød top (rød = 2 sikringer)

    Havde en del bøvl med tomgang og ladeproblemer i min, men et nyt OVP-relæ har taget sig af disse ting 8)
    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 15403745O/
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Rød top de kan også være med en sikring bare til info
     
  5. nissenerik

    nissenerik New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Gram
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej alle sammen jeg har både skiftet ovr relæ samt elr relæ samt den magnet som sidder på enden af pumpen men som sagt får jeg kun 6-7 volt ned til magneten og det ovr relæ som jeg har fundet er det røde med 2 sikringer
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Du er sikker på det store stik sidder korrekt på den store forreste boks
    virker din omdr tæller ?
     
  7. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Måler du over magneten ? Der vil jo være et spændingsfald gennem magneten. Du skal måle fra + polen til stel.
     
  8. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Kom lige til at tænke på min egen igen :oops: og jeg havde på et tidspunkt et problem med mine kul i generatoren... har du kigget til dem?
    Hvis de ikke går ordentligt imod slæberingen (tror jeg nok den hedder) lader den ikke nok.

    Lige et forslag :D
     
  9. nissenerik

    nissenerik New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Gram
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    kan du uddybe det lidt mere er ikke helt sikker på hva det er for et stik du snakker om og der er ikke nogen stor sort boks der sidder kun mit kickdown relæ og mit elr relæ
     
  10. nissenerik

    nissenerik New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Gram
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej ja jeg har målt over magneten jeg prøver lige det du skriver for jeg havde ikke tænkt på at magneten tager nogen modstand
     
  11. nissenerik

    nissenerik New Member

    Joined:
    7 December 2007
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Location:
    Gram
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300d
    Km:
    0
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hejsa den lader fint den ligger på knap 14v når den lader
     
  12. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    okay det er ikke nemt og forklare det ligner sådan en
    som et stort tændings modul med et kæmpe aflangt stik
    som fylder hele toppen af boksen
     

Del denne side