Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

U-420 næsten færdig..

Emne i 'Ordet er frit' startet af hwidsted, 13 August 2011.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    lige et par billeder efter samlingen af kabinen..
    der kunne jo være et par stykker der gerne ville sammenligne billeder fra Jakob og de billeder jeg har nu !!
    billederne er taget her lørdag eftermiddag 13-8-2011.
    sæderne m.m. skal liiige ha en gang læderfedt mere.. så skulle den være der.

    har kørt en masse i bilen i dag og i går..
    man blir forbavsende hurtigt mere og mere hjemme i den !!! :lol:
    der er godt nok IKKE mange der kan være med op til ca 170 km/t..
    og i overhalingerne !!! damn !!

    vi skulle op og handle ind til aften her.. i 250 td'eren !!!!!
    hold nu kæft en bovlam slæde i forhold til 420'eren !!!!!!!

    smuglede lige kæresten med en tur her for lidt siden.. hendes første kommentar var : hwa koster den ?
    og næste kommentar var : hvorfor kan jeg ik købe den af dig ? hehe.

    men her er et par billeder.. som jeg sidder og nyder sammen med en flaske rigtig god rødvin.

    skål og god weekend.. - michael.
     

    Attached Files:

  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    meget bedre billeder end sidst den var hel
    det ser satme godt ud
    krydser fingre for de er ordentlige ved dig ved skat....
     
  3. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Stort Tillykke med hele projektet!

    Det er jo fantastisk at se en ellers dødsdømt bil, blive trukket op ved nakkehårerne og puslet til live igen, det ser supergodt ud på billederne.

    Det har koste blod, sved og tårer,- men det er forhåbentligt det hele værd. :gr8:
    Håber du komme til at nyde mange ture i bilen, med en misundelig kæreste ved siden af. :D

    Har du en idé om hvor mange arbejdstimer der er brugt ialt? ,- eller skal det bare passere stille og roligt forbi ;)

    God weekend til dig også!
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    arbejdstimer !!!

    det skal man vist ik snakke eller tænke for meget over..

    JEG har arb på bilen NÆSTEN hver dag i 4 uger.. og nogle dage var MEGET lange !
    og jeg har haft hjælp med meget af det motor halløj..
    det har kostet mig ca 7000 kr i arb løn.. + jeg skylder en kammi m.m. et par MEGET GODE bøffer på grillen !!!

    men hvis ikke det her var min STORE int.. så gjorde man det jo ik..
    men jeg havde IKKE regnet med fra starten af at jeg fik liv i motoren igen !
    men at det så var min egen dumhed det med den bøjede plejlstang.. det er jo så bare ÆRGELIGT.. (dyrt)
    så der er brugt flere midler end jeg havde regnet med.. for den blev købt til ophug !!

    men "hun" er da blevet rigtig fin syns jeg. et par 17" amg ruller med poleret kant.. så er den der vist !
    ligsom dem på billederne her.. 7.5 og 8.5 x 17"..
     

    Attached Files:

    • 1.jpg
      1.jpg
      File size:
      60.4 KB
      Visninger:
      2,153
    • 2.jpg
      2.jpg
      File size:
      56.9 KB
      Visninger:
      2,168
    • 3.jpg
      3.jpg
      File size:
      55.2 KB
      Visninger:
      2,176
  5. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tilykke med projektet 8) 8) 8) 8)

    Det ser virkelig godt ud.

    Og når du får de der ruller på , så bliver den da super sprød :D
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hvorfor din egen skyld tror jeg har misset den hvor der stod du vidste
    hvorfor den var bøjet :(
     
  7. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er nok noget med at dreje nøglen når der er vand i cylinderne :D
     
  8. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    øøh nop og nop..!!!

    jeg tørnede motoren rundt på starteren med tændrørerne UDE...
    det gjorde jeg 3 x ½ minut.. så der IKKE var mere vand i cyl..
    og det troede jeg ALDRIG jeg skulle opleve med den bil.. at motoren kørte rundt !!
    så fik man jo blod på tanden.. og så skulle tændrørerne jo bare i !!!
    for kunne den knurre.. så kunne den sku oz bide !!!!

    MEN bagefter set i klogskab osv.. fik jeg jo IKKE vandet i indsugnings manifolden ud.. !!!
    det SUGER motoren jo ikke ud før den kan lave tryk.. og det er når der er tændrør i den !!!!!
    KA BANG.. sagde det.. 2 gange.. det lød som om at et par tændkabler var monteret forkert.. så det tjekkede jeg lige igen.. og det var der ik !!
    og så startede den.. men sagde dik dik dik dik..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    her er et "godt" billede af dik-keriet !!!
     

    Attached Files:

  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tak for det Mikael
    der redede du mig fra nogensinde risikere
    og lave samme fejl jeg havde gjort det samme
    kan det dreje rundt så skal det kunne starte...
    vand i en motor er ren gift.
     
  10. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kendte en i Danmark der der havde en volvo 940. Den brugte lidt vand, men man kun ikke se hvor det kom ud. Når bilen havde stået længen, røg den lidt under opstart. Så vi konkluderede at toppakning var gået og der stille og rolig sev vand ind i en af cylindrene. Min bekendt vil ikke have det lavet, det var omstændigt, dyrt og bøvlet. Og desuden var Volvos motorer kendt for at være udødelige . Så lidt vand kunne umuligt skade.... :-?
    En dag hvor hullet i toppakningen blevet så stort, at det en morgen havde fyldt en af cylinderne helt op med vand. Det kostede en knækket plejlstang, stumpen det sad tilbage på krumtappen nåede også at slå hul i krumtaphuset. Død motor , død bil , bilen endte sine dage på skroten. :(
     
  11. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Fantastisk! Dejlig at se, at min gamle 420'er ikke gik tabt. Tillykke mange gange herfra!
     
  12. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Sidder stadigt og savler over de fælge....
    Det er svært helt at sætte ord på resultatet, men f... hvor ser det hele bare godt ud, godt gået. 8)
     
  13. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    fælgene kan findes på tyske ebay.. renoverede og ok med poleret kant til ca 5 kg !!!!!!
    der er mine købt.
    der sidder et sæt på min 250td og på min CLK320 cab..

    mvh michael.
     
  14. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ja så kom svaret med afgiften ENDELIG !!!!!!!!!!

    oprindelig nypris i DK inkl afg og momse 1100000 kr
    handelspris i dk 106700 kr
    værditab (%) 90.3 (993300)

    minus brændstof tillæg (forbrug under 16 km/l grænse med 7.5 l km/l) ny : 7500 brugt +728 kr.
    afgiftgrundlag 105972 kr

    abs bremser - 3750
    airbags 2 stk 0 kr.
    listepris 105608 kr

    beregning af reg afg :

    skala knæk 7663
    lav afg procent af værdi under knæk 105% af 7663 kr 8046.
    høj afgiftprocent af værdi over knæk 180% af 32107 kr 57792
    idag 105% af værdien under 7663 og 180% af resten.

    samlet registreringsafgift. 66566 kr
    afg pligtig værdi (teknisk beregnet) 40134 kr


    jeg syns sku stadig det er for meget.. men hwa ka man gøre mod den danske penge maskine ????


    mvh michael.
     
  15. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Hvad kan man gøre ?
    Bytte den væk for en Suzuki igniz........
     
  16. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Håber at du kan sælge Svigermor og betale afgiften :lol:
    Er squ en glad mand, hver gang jeg sætter mig i min 400E :love:
    og nemt kan sætte de unge fjolser i de blingbling stylede biler på plads :lol:
    Og KOMFORTEN ved 200+ Km/t er uforlignelig og flyvende :evil: (Ordens magten skal ikke læse med her :..| ) :lol:
     
  17. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    SÅ er klagen sat igang..
    synshallen syns oz det er ALT for meget i afg..

    så spændende hwa det så ender med !!

    Michael.
     
  18. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,251
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg læste i motor at man i gennemsnit får 3000kr tilbage ved at klage. FDM mener derfor også at SKAT pr automatik sætter afgiften 3000kr højere end den eneligt burde og føre vist sag på det.

    Fra XPERIA Neo med Tapatalk
     
  19. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Selvfølgelig gør de det.... :slap:
     
  20. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det koster jo at fyre med mahogani :lol:

    Så bare vent til du rent faktisk skal til at bruge bilen, du falder nok ned at stolen over hvor meget dyre den er i forhold til din 250Diesel at holde kørene :lol:
    Skynd dig at bytte den væk til en SurZuki Wagon eller lign :lol:

    Det blvier spændene at se om du kommer til at betale mere eller mindre efter klagen.
    Man skal jo lige holde for øje at det rent faktisk også KAN gå hen og blive dyre ved at klage :roll:
     

Del denne side