Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sænkningssæt til 260E Sportline

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Backmann, 10 August 2011.

  1. Backmann

    Backmann New Member

    Joined:
    10 August 2011
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E Sportline
    Km:
    195000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej allesammen.

    Jeg er blevet den heldige ejer af en 260E sportline.

    Jeg er yderst tilfreds med bilen, men en mindre sænkning skader jo aldrig.
    Jeg synes på nuværende tidspunkt at bilen står lidt højere foran, end den gør i bag, er dette normalt for en bil som denne?

    Hvilket sænkningssæt (kun fjedre) kan i anbefale at købe til den fine vogn.

    Mine krav er at bilen kommer til at stå lige, pænt tæt på skærmkanten, og helst være så komfortabel at køre i, som den er nu.

    Kom med jeres bud folkens :)
     
  2. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    husk også at gummiringene over fjedrene har forskellige tykkelser

    1 hak i kanten 8 mm
    2 --------------13 mm
    3 --------------18 mm
     
  4. Backmann

    Backmann New Member

    Joined:
    10 August 2011
    Indlæg:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260E Sportline
    Km:
    195000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Dean kommer bilen så til at stå lige? Jeg synes jo pt. At den står lidt højt foran.


    Okay mht. de gummerklodser. Skal det forståes sådan at dem som sidder på nu, har 3 forskellige højder, så dvs. at jeg kan prøve at just. den ned hvis det er muligt, og så se om bilen vil stå lige?
     
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ikke helt men en tanke var de havde sat 2 lave og 2 høje på så vipper den
    lige 10 mm

    ang og stå lige så burde den gøre det uanset fjeder med mindre der kunne være nogen
    der var knækket.

    ellers kig til Nordfyn så kan vi se på det
     
  6. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Problemet kan være at man på et tidspunkt har skiftet forfjedrende alene. De har det med at knække i den nederste vinding. Hvis man så ikke har haft 112 % styr på forfjedre til en 124'er kan det let gå galt. Jeg mener MB laver originalfjedre i 6 forskellige hårdhedsgrader afhængig af hvor tung bilen er. Hvis man eks. har en 230 E uden A/C og med manuel gear skal man nok ikke tage et sæt fjedre til en 300 TD turbo med alt i udstyr. Så får man en bil der er så høj i fjedrene at man skal have tilskud af ilt når man kører.

    Husk at for at du rigtigt kan vurdere hvor høj/lav den bliver skal du, efter fjederskift, ud at køre en lille tur så det hele kan sætte sig lidt.

    VIGTIGT: Altid bruge det specielle fjederspændeværktøj. Fjedrende på en 124'er sidder i så meget spænd at almindelige fjederspændere bliver smadret og fjederen flyver 100 meter, uanset om du sidder i vejen. Har du det rigtige værktøj, tager det max 10 minutter at skifte en forfjeder.

    http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... /KA-7308K/
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  8. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Istedet for at købe værktøj til fjedrer er det så ikke muligt at låne/leje sådan et værktøj.
    1600 spir til skifte fjedrer og det går man vel kun en gang måske 2
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Jeg har værktøj så det er bare slå et slag forbi her med bilen og fjedrene
    så kigger vi på det til en fornuftig pris
    på Nordfyn imellem otterup og Bogense

    Så var der en på fyn
     

Del denne side