Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Motor bliver varm...

Emne i 'Klima, aircondition og køl/varme' startet af MICH, 12 August 2011.

  1. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej..

    Har sgu osse et lille problem med min w124 stc. 250 diesel, 1987 - ja, det er sgu småting, men alligevel :oops: . Efter en god tur på motorvejen, stiger temperaturen når jeg holder stille. Ligeledes ved længere tids køkørsel 10-15 min. Temperaturen stiger til et pænt stykke over midterstregen, og når jeg bliver nervøs nok, så lukker jeg fuldstændig op for varmen i kabinen, så nålen falder til under midterstregen igen. Dog bliver den "langsommere" varm, hvis jeg har slået air.con fra...?? Der er ny termostat på bilen, og den bruger hverken olie eller vand. Varmen kan jeg dog også få til at falde, hvis jeg, når jeg holder stille, øger omdrejningerne til 2000 i tomgang eller mere... ? :shock:
    Ja, det lyder måske lidt mærkligt, men det er sådan det er... :-((

    Mvh. Mich
     
  2. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Det lyder som om din viskosekobling på ventilatoren der er kaput og den er altså meget vigtig.
    Ellers se på forummet, der er skrevet mange lign. historier.
     
  3. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  4. RnC180

    RnC180 New Member

    Joined:
    24 Juli 2010
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C180
    Km:
    227000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Kan kun give erik1303 ret. Min havde fået skiftet toppakning, køler og termostat, men blev stadigvæk næsten 110 grader ved køkørsel, indtil jeg skiftede viskosekoblingen.
    Nu går den ikke over 93-95 grader, selv på en varm sommerdag i kø.
    Jeg købte min her.:
    http://www.te-taxiteile.com/Mercedes-Te ... ler?c=1167
    Det var det billigste jeg kunne finde, uden at det er kopidele fra FjernØsten.
    (Husk at du skal bruge en 36mm fastnøgle for at skrue viskosekoblingen af vandpumpen.)
     
  5. MICH

    MICH Member

    Joined:
    30 November 2006
    Indlæg:
    121
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D STC.
    Km:
    0
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Sådan der... tusind tak for hjælpen :cool:
    Kigger på det.
     
  6. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Er der en måde at teste om viskosekoblingen er ok??
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tjek lige din køler ud også, se hvordan elementerne er om de
    evt er fyldt med skidt eller iret op specielt i bunden af køleren

    er din køler stoppet kommer der ikke luft igennem
    det var et problem da jeg kørte lastbil vi rensede køler
    2 gange om året.
    evt noget motorrens indimellem rillerne lad det side lidt
    og spul så forsigtigt og ikke med højtryksrenser
     
  8. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hvidsted tjekkede min og fortalte mig at den ikke gik i indgreb fordi den løb kun rundt men ca halv delen af motorens omdrejnings hastighed. hvis din ikke har en føler med ledning på så skal den af og renses ellers skal man købe en ny
    Hvis det er en med ledning til sensor på blokken så kan man pille stikket af og kortslutte det så skulle viskose koblingen gå i indgreb. sluk motoren sæt tændning på og kortslut stikket så skal du ikke kunne bevæge vingen.
     
  9. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej
    smut:
    Det er et meget godt råd smut kommer med!!!
    der kan være meget snavs/fluer/kilrem/ ir i køler på en 20årgammel bil!!
    Chr
     

Del denne side