Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Brabus C180 færdig :-)

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af djaabo, 9 August 2011.

  1. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Så kom tidspunktet hvor bilen blev syntes uden anmærkninger og der kom plader på... En god dag :)

    Hvad er der så blevet lavet ved bilen..

    Motor:
    Motor renoveret, nye tændrør, tændkabler, tændspoler, olie filer, olie, knast forstiller, viscose kopling, gasspjæld, green luft filter. (Ledningsnet renoveret) alt i alt, alle de kendte fejl på m111 er fikset.

    Drivlinje:
    Manual gearkasse er fjernet og der er monteret aut gear kasse fra en c280 og en differentiale med gearing 1 : 2,87

    Undervogn:
    Bagbro komplet renoveret med ophæng og stræberarme. Forbro taget fra en C280 der er kraftigere i matterialet + den køre med Ventileret skiver og 4 stemplet bremsere.

    Chassis:
    Hele bilen omlakeret i en dyb sort, frontgrillen lakeret sort, stylede for lygter og bag lygter, forlygte vasker og visker monteret fra C280.

    Hjul:
    7,5" x 17" for, 10" x 17" bag. Dæk 225 for og 275 bag. Split fælge

    Interiør:
    Komplet læderkabine fra en C280 monteret, Klima anlæg fra C280 monteret, El sæder i H + V side, hek rolle i bagrude, varme i for sæder, el ruder for + bag, fart pilot, el spejle, udendørs temp måler, aut nedblændning af bakspejl, solskærme med lys og kosmetik spejl + garageåbner, nyt sports læderrat, crome ringe i instrumenthus + crome ved luftdyser og gearskifte.

    Resultat: Noget af en ombygning, der var kun chassiet tilbage da bilen var allermest skilt ad. Der var også noget af en udfordring at finde en el solskærm til bagruden, de hænger ikke på træerne til en w202.
    Men det lykkedes at finde en i jylland også var det hjem og skære ud til knapper og i hattehylen.
    Det var også en udfordring med motor og gearkasse, jeg fandt ud af at startkransen fra en M104 motor ikke kunne bruges på en M111, den passer med skrugerne og i størelsen, men takt giveren til elektronikken køre med 2 flapper på en 4 benet motor og på en 6 benet er der 3 flapper. Så jeg måtte skaffe et nyt tandkranshjul hjem fra tyskland.
    Jeg skulle også finde et andet bagtøj, da den C280 jeg huggede op havde ASR og derfor ikke kunne arbejde sammen med min som har ABS. Men med den nuværende gearing køre den helt perfekt, 2800 rpm ved 140kmt og der er massere af træk i. Bilen køre de 215kmt på toppen og 11,5 km på litteren. 0-100 på 9,5 sek.
    Jeg er ganske tilfres:)
    Man kan godt mærke at det er en tunet motor med massere af bundtræk og af en 4 cyl motor, køre den overraskende jævnt. Motoren er boret op fra en 1,8L til 2,2L og der er monteret justerbar knast på.
    Effekten er øget fra 122Hk til 170Hk og 222Nm, der er ok i en bil der vejer 1275Kg.
     

    Attached Files:

  2. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Den er blevet rigtig flot og lækker.

    :congrats:
     
  3. Mickey

    Mickey Member

    Joined:
    6 August 2010
    Indlæg:
    105
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E Coupe
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    BMW 525i 24v
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Enig med Lasse, super flot 8)
     
  4. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    Lækker slæde Jacob, flot arbejde :)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,462
    Likes Received:
    49
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +59 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Selv om 202'eren ikke er en af mine favoritter, må jeg nu erkende, at du har fået er lækker slæde ud af den - flot!

    Hvad skal den nu?


    Bendix
     
  6. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Den har da vist været for meget i vaskehallen :nakkal:




    michael
     
  7. Boas

    Boas New Member

    Joined:
    14 Juni 2009
    Indlæg:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W140 350TD
    Km:
    497000
    Årgang:
    1994
    Selvom modellen heller ikke er min ynglings-Mercer så må jeg tage hatten af her... :gr8: Virkelig flot og gennemført arbejde, elsker når folk "nørder" en smule og tænk engang hvad der kan lade sig gøre. Flot flot bil og ikke mindst arbejde.
     
  8. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Jamen mange tak for alle de pæne ord, jeg er også selv ganske tilfres med resultatet.
    Jeg må sige at jeg nu har været ejer af en del w124, 201, 129 og 140 modeller, det er første gang at jeg ejer en w202 og den køre helt fantastisk. Nu er det måske ikke det rigtige sted og sige dårligt om w124, men man kan tydeligt mærke at w202 er en nyere bil. Det svare lidt til at gå fra en w123 til en w124. Mere fast og frisk i undervognen uden at være hård og køre i. Jeg kunne også gendkende meget at teknikken fra w140 modellen. Hjul ophæng, styrebokse, funktioner og teknisk opsætning er meget op af dage med en w140. Men tilgengæld er der mere plads at repperere og arbejde på i en w124... Det kunne jeg nu godt savne lidt i denne model :-/
     

Del denne side