Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Fugt i kælderen

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af Whups, 26 Juli 2011.

  1. Whups

    Whups New Member

    Joined:
    25 Juli 2011
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    830000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Buick Electra 225
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1965
    Hejsa igen :)

    Selvom det ikke har regnet i nogle dage, så er der i førersiden, under måtterne - både ved for og bagsædet temmelig meget vand!

    Min bil er en W124 Sedan fra 1990 med elektrisk skydetag!

    Er der en eller flere herinde der ved hvor vandet kommer ind??? Jeg tænker. . . Kan det være et dræn-rør fra soltaget som måske er tærret og dermed lader vandet sive ned i bunden af bilen i stedet for ud. . . Bunden i passagersiden, både for og bag, er knastør!!!

    Håber Jeres erfaring kan komme mig tilgode :)
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har ikke selv erfaring med dette, men jeg har lidt igennem hvad man har set fra venner og bekendte og fra værksteder igennem tiden.

    De mest hyppige er som regel selve rude listen udvendigt der er rusten under listen elelr ruden, så det kan være meget svært at se. men det giver næsten altid meget vand ind der løber ned i fodrummet.

    Så er der selvf. soltaget og dets drænrør, der sider 1 i hver side, men hvis man har haft renset med eks. trykluft, så kan man godt have skudt slangen af, men du har jo også en gummi pakning omkring soltaget og det er tydeligt at høre hvis ikke denne slutter tæt, så har man en del luft støj susen fra soltaget.
    Så det plejer aldrig at give store søer i fodrummet, men selvfølgelig, hvis den har en meget træt gummiliste, så der vælter vand ind, så er det da en lille mulighed, men så ville din A stolpe som regel også være ret våd og dryppe, derfra.

    Der er også nogle som ruster lige nede ved bagsiden af hjulkassen og på den måde kan lukke vand ind fra bunden/forkanten af fodrummet.

    Det er sådan lige det jeg kan komme på jeg har hørt om og set.
     
  3. Whups

    Whups New Member

    Joined:
    25 Juli 2011
    Indlæg:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    830000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Buick Electra 225
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    1965
    Tak BRABUS :)

    Jeg vil prøve at se den efter de steder du fortæller mig om :)

    I love this place and I love my car :)
     
  4. NielsEM

    NielsEM New Member

    Joined:
    5 April 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    310000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Triumph Spifire MKIV
    Bil nr. 2 Km:
    88000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Du er ikke alene..! Jeg har det samme problem, så når du har splittet din vogn ad og fundet løsningen, hører jeg gerne fra dig :lol:

    Spøg til side - jeg prøver om Brabus' råd hjælper på min 300 TE :)
     

Del denne side