Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Brabus E65 til salg, hvem er hurtigst:-)

Emne i 'Tuning, ombytning af motor og specialmodeller' startet af Morten Bech, 25 Juli 2011.

  1. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
  2. Mickey

    Mickey Member

    Joined:
    6 August 2010
    Indlæg:
    105
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E Coupe
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    BMW 525i 24v
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Den er godt nok flot! ja, bare man havde pengene til den :D
     
  3. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Der kommer en E 500 6,5 Brabus igen i år til træffet
    Den er æske fed.... uha..
     
  4. Mickey

    Mickey Member

    Joined:
    6 August 2010
    Indlæg:
    105
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Dragør
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 230E Coupe
    Km:
    250000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    BMW 525i 24v
    Bil nr. 2 Km:
    220000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
  5. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja nordmanden plejer at komme 8)

    Men prisen på den brabus er helt håbløs.
    Og jeg ikke om det bare er mig men at sætte grønne ventilhætter på og montere Kina blinklyspære, det er da noget af et slagter job at gøre på en ellers så fin org. Bil :roll:

    Men jeg ville til hver en tid hellere have denne end den fra Norge, den er jo en af de første, hvor denne er en 94 model :mrgreen: og selvom den fra Norge er fed nok og har mange ekstra detaljer, så ville jeg nok foretrække at købe noget en anden ikke havde haft stylet.
    Der er bare noget over at købe noget helt org. Og så selv sætte sit præg på bilen :)

    Men hvis man skulle opgradere sin brabus, så ville denne være en god afløser, men prisen er da sådan lige lovlig vild.
    Man ender jo på næsten 1 milioner kr. Inden den er på danske plader :shock:
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005

    Jeg har fået en tur i Jacobs SL 60 AMG Super Charger- så jeg har fået mit buzz of All time :lol:
    Men derfor er jeg stadig misundelig på fru Jensen som fik en tur i inges :mrgreen:
     
  8. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Uhhhh ha. nu kan konens bil komme til at kører som den skal. puu ha :aww: :aww: :aww:
    BRABUS D3 (III)
    Basis:
    A 200 CDI (W169)
    The D3(III) performance kit consists of an additional controller which gets connected to the original
    ECU by the delivered wiring harness. The kit is ready to start out of the box and very easy to install.
    Technical data:
    Displacement cm2 1991
    Bore/stroke mm 83 / 92
    Compression ratio 18 : 1
    Torque Nm 350 (300)
    at min-1 1600-2600
    Power output kW/HP 140/190 (103/140)
    at min-1 4200
    Performance:
    Acceleration
    0-100 km/h s 8,3 (9,5)*
    :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
     
  9. AMB

    AMB Member

    Joined:
    10 April 2011
    Indlæg:
    357
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    7400 Herning
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E-24V 3.4 AMG
    Km:
    213000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E500
    Bil nr. 2 Km:
    293221
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    jaaa fin er den da Brabus'en både den ene og den anden:p
    men var der ikke noget med at Inge's smed 416HK og han var skuffet?? eller husker jeg forkert...
    men man ville være et skarn hvis man ikke sukkede en enkelt gang eller to over sådan en fanden :p
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, det var som om Inges BRABUS den lavede en flad linie fra 420 Hk. og resten af vejen, som om der var noget der gjorde ikke ville højere, det lignede ikke en naturlig effektkurve som hvis den bare ikke havde mere at give af.
    Så jeg tror det har været noget elektronisk begrænsning af en art for at beskytte mod tændings banken, for varm motor eller AIrcan der slog til :D

    De skulle jo være gode for 450 HK. men det man lære at holde mest af på en brabus, er langt fra de HK. de smider,
    Det er langt mere deres moment man falder på halen over, det er enormt som på de store diesel maskiner.
    Nu kan man bare se min, den smider næsten 400 Nm (365Nm) . på en skide række SeXeR, det er meget mere imponerende end de næsten 300 HK. (285 HK) den har. forøgelsen er også langt større hvad Nm angår ved en kubik forøgelse end HK forøgelsen.

    Jeg har prøvet at trække mod en alm. 300E-24 som min jo er bygget over og den står bare stille ved siden af, når vi lægger fra land = Moment (Nm) men oppe i fart og ude i omdrejningerne, der virker det ikke så vildt, fordi man har det voldsomem moment, så føles det faktisk som om de flader lidt ud oppe i omdrejningerne, selvom den ikke gør.
    Og er der noget en 300E-24 den godt kunne bruge mere af, så er det helt sikkert Momentet ved afsættet.

    Man kan jo bare sammenligne en 300E med 180 HK og en 300E-24 med 220 HK.
    De er næsten lige hurtige fra 0-100 med kun 0.1/0.2 sek. i forskæl trods de hele 40 HK. mere 24Veren har.
    Men 24Veren har også kun 10 Nm. mere, til forskæl og 24Veren har det højere oppe.
    Så derfor køre de faktisk ret lige op fra 0-100

    Så jeg tror hvis man sætter sådan en 6.5 BRABUS i (E) Economic og så bare træder gassen helt ned uden at røre kick down knappen, så forstår man at man næsten intet har at bruge alle de omdrejnigner og HK. til :mrgreen:
    Det trækker som et lokomotiv uden lige :-D
     
  11. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    416 hk 1 gang
    419 hk 2 gang

    Der var en der mente at den nok trængte til 8 nye tændrør
    den kører hverdag fra hans bopæl ind til hans værksted i Oslo
    og tilbage ialt 60 km
    For dem der ikke har kørt i Oslo til hverdag
    så er det kø på kø....
     
  12. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja, Inge's E65'er havde en "flad" HK-pukkel, som om der var noget der holdte den svagt tilbage.

    Kunne være sjovt at se MAP'et på den, samt en CO-kurve :)
     
  13. Supercharger

    Supercharger New Member

    Joined:
    8 Juli 2011
    Indlæg:
    1,149
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 1
    Min bil::
    -
    Årgang:
    0
    Nahhhhh. Det tankeprojekt dropper jeg.
    købe den uden afgift og flytte alt over på min 400E :D
    Man har vel lov til at drømme :lol: :lol:
     
  14. CABRIO

    CABRIO New Member

    Joined:
    20 December 2007
    Indlæg:
    423
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Virum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 CE-300
    Km:
    190
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2:
    Toyota Corolla
    Bil nr. 2 Km:
    90
    Bil nr. 2 Årgang:
    1995
    Gad vide om man kunne bytte lige over, med en fin lille cabriolet... :lol:

    Hilsen CABRIO
     

Del denne side