Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Udtagning af instrumenthus

Emne i 'Karrosseri & kabine' startet af Alex B Jeppesen, 16 Juli 2011.

  1. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Er der nogle herinde som gidder at komme med lidt input vedr dette.
    Problemet er at det sidder fast og det ikke lade sig tage ud bare med værktøjet,jeg så engang at bjarne skrev noget med nogle modhager som holder det fast,det er dette som er mit problem,har iøvrigt ikke kunne finde noget om det på hverken værsksteds cd eller andet..
    Nogle som har nogle billeder evt..
    Mvh alex
     
  2. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    kom forbi mig så kan vi kigge på sammen det er lidt nemmere hvis man er 2
    :D :D :D :D :D
    mener at der sidder nogle skruer hvor man ikke forventer det
     
  3. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    der er ingen skrue, og det er gummi klodser der holder det så usandsynligt godt fast. Pil beklædningen af under rattet, så er der plads til din arm kan komme op bag instrumenteringen og skubbe den ud med mere kraft end ellers. Det er den hurtige og nemme måde hvis den ikke kan tages med de stænger der ellers er lavet til det.
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det føles også som noget gummi stop,stængerne bøjer sig nemlig..
    Jeg må prøve at skubbe det ud bagfra..
    Tak
     
  5. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg plejer at sætte en "spartel" ind imellem uret og inst.bordet i hver side.. og så liste det stille og roligt ud..

    mvh Michael.
     
  6. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hvis værktøjet bøjer når du trækker, så er det som allerede beskrevet, af med bagbeklædningen og op med en hånd og skubbe, det har virket hvergang for mig.
    Det er lidt ligesom med forhjuls og baghjulstræk, en 124 har baghjulstræk eller dur det bare ikke (burde måske hedde baghjulsskub) ;)
     
  7. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    11
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Ja ja, det har jeg osse prøvet... Der sidder to metalclips 5 cm inde i bunden, hvilket gør at intrumentet sidder uhjælpeligt fast,,,, :-(

    Væk med det skidt på den hårde måde, jeg brugte en spartel...

    Jeg linker lige tråden op som jeg lavede sidste år...
    viewtopic.php?f=19&t=4750
     
  8. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja jeg har også været ude for nogle hvor de bare sad meget fast, men nu er de org. tynde hjælpe pinde også ret beskedne.
    Jeg plejer at bruge noget meget tykkere ståltråd der er bøjet på samme måde.
    Og husk nu man føre disse pinde ind OVER luftkanalen og ikke UD for luftkanalen, fordi så får man rigtig skrabet kanten på luftkanalen og det ser veldig grimt ud.
    Derimod så er instrumentbordet lige oppe over meget mere fleksibelt og giver lidt efter og så er det samtidig meget nemmere at føre pindene ind og de takker der er på bagsiden af instrumenthuset er også ført helt derop. 8)

    Men man skal ikke trække ud i et langt sejt træk, men skal hive i et hurtigt ryk, det virker 10 gange bedre.

    Men det er simpelthen fordi disse gummi stykker der sidder oven på klipsen de tørre ud og blvier både hårde og stive :oops: lyder helt forkert :mrgreen: men med ordentlig værktøj (ikke det org.) og så indført det rigtige sted og så et hurtigt ryk, så smutter de altid ud.

    Jeg brugte også vildt meget tid på det første jeg skulle have ud der sad uhjælpeligt fast, indtil jeg lige fik taget på det.

    Og så skal man altid huske både at tjekke at alle 4 klips har sine gummi stykker monteret og at de blvier smurt ind i dørliste scilicone inden man montere instrumentet igen, man skal jo trods alt derind igen, ikke hvis, men når der går en pære 8)

    Og så skal man jo også huske afmonteringen af speedometer kablet under måtten oppe ved bremsepedalen hvor den sidder i en klips, så man kan hive det helt ud :mrgreen:

    Det var nok alle de guldkorn jeg havde omkring dette :)
     

Del denne side