Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Projekt druknet 420'er.. del 5.

Emne i 'Ordet er frit' startet af hwidsted, 13 Juli 2011.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    så blev det sædernes tur. da de er ved at være godt bagte igennem af solen.
    de blet grundigt tørt af med sæbevand.. fik læderolie.. og til sidst lædervoks.. kig billederne længere nede.. de siger vist alt !! dørbeklædningerne fik oz en ordentlig tur.

    og der blev bestilt et komplet sæt plejllejer og bolte og bundkars pakning. 2500 spir !! damn.. :-?

    kan ikke montere sæderne endnu.. da bundmåtten IKKE er tør endnu.. efter flere dage ude i solen..

    har ik nået så meget idag fordi rødderne er MEGET nysgerige.. de kommer jo og ska se dyret.. bluestar

    men regner med at begynde på at afmontere motoren i morgen.

    Michael.
     

    Attached Files:

  2. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    billederne ser lidt underlige ud..
    men hvis man klikker på dem.. så de blir større. så blir de bedre.. hehe
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det ser dælme godt ud :)
    Nydelig læder pleje og flot resultat.

    Sikke et arbejde og så det med motoren og plejlelejerne, jeg tænker sasmtidig at du har sikkert ikke kørt i den endnu, så måske gemmer der sig også en dårlig overraskelse med gearkassen, det håber man jo ikke, jeg ved ikke hvad vand har at sige for gearkassen.
    Men det ser da ud til at du har styr på gå på modet og gør det selv ånden og de rigtige hænder er skruet på og alt det der 8)

    Må jeg spørger hvorfor du ikke holder hele projektet i 1 tråd?
    Dine billeder fylder også meget i rå format og gør at siden loader meget langsomt.
    Så hopper siden op og ned indtil den har loadet alle bilelderne færdigt hvis man vil se noget længere nede på siden.
    Jeg plejer at smide dem ind i Paint uden at gøre noget og så gemme dem igen, så blvier de komprimeret uden syneligt tab af billede kvalitettet og bliver ca. 90% mindre i størelse og så er det meget nemmere at loade siden, men jeg ved ikke om det er derfor du har delt tråden op? Det var bare et godt råd ang. billed størelse hvis det kan bruges :)

    Jeg glæder mig til at se og høre mere til den fine W124er 8) får vi at se den til træffet måske :)
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    det med billederne.. min hopper ik nogen steder.. og loader billederne med det samme !

    og med gearkassen.. jeg har bakket bilen ud af værkstedet.. og sat den udenfor.. kørsel på 15 meter.. hehe
    så jeg krydser sku ALT for at den ik fejler noget..
    men olie og filter skal skiftes i den igen meget snart.

    men det her med at skille ad og skrue.. det har altid haft min interesse..
    jeg har skildt over 100 W123'er helt ad.. og har haft ALLE modeller i den serie.
    coupé - sedan - st.car.. turbo og uden turbo.. benzin.. 6 cyl - 4 cyl osv..
    hvis i ser på bilgalleri.. der er min gamle 300 TDT i model 123 under hele renoveringen..
    og også af min E250 TD med montering af elektrisk sportline kabine med sædevarme - elruder - elspejle - klapnøgle med c-lås - alarm - mercedes activ bass sound system osv.. KÆMPE projekt..

    men det med den 420'er motor... det er LIDT ud over mine "normale" skrue evner !! så er MEGET spændt på det..
    min far har lavet RIGTIG mange diesel motorer.. men han er på ferie.. og ville bakke ud af det her PROJEKT for længst.. hehe

    mvh Michael.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis du vil snakke med en som har haft fingrene meget i den maskine bare som en 500 men det er jo samme motor, så kan Jacob her på Sj. sikkert give dig mange gode råd og fif.
    Han har jo sin shop JTC i Snoldelev.

    Men jeg har det lige som dig, det er spændende at skrue og skille ad og finde ud af tingene på den hårde eller bedst lærrige hvis som man siger 8)

    Det med billederne sker mest for dem med lidt langsommere net eller som ser med via mobilos osv.
    Men man får ikek noget ud af at lægge billeder op i 2000X4000 opløsning som fylder over 1 Mb. de blvier alligevel skalleret ned men de fylder stadig det samme og tager derfor længere tid at loade.
    eks. er bedst på den side hvor du har flest billeder, der kan du ikek bare med det samme scrolle helt ned på siden, så vil den mens den loader hoppe op til billederne igen.

    Jeg har selv haft W123er 230CE total lækker øse, den savner jeg nogle gange, den var jeg mega glad for.
     
  6. Henrik66

    Henrik66 Member

    Joined:
    14 Oktober 2009
    Indlæg:
    350
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    300E Sportsline
    Km:
    287000
    Årgang:
    1992
    WOW nogle flotte sæder, flot arbejde
    Har også sportsline sæder, må i gang i weekenden med sæbevand og pussekluden samt læderpleje vis de kan blive så flotte.
    Glæder mig også til at se det færdige arbejde den flotte 420´er.
    Håber du kommer til træf i september, så vi kan savle på den. :lol:
     
  7. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    selvfølgelig vil vi gerne se den
    i september... 8)
    om det så er på prøveskilte er jeg ligeglad med

    vedr billeder min bokser også noget med dem
    men har også kun fibernet 30/30
    har nu min pc mistænkt for og være synderen
     
  8. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej

    Jeg er imponeret over din entusiasme og 420 projektet, thumbs up for det ;-), og sæføli skal vi da se den til træffet , om du så skal køre den på en trailer :).

    Vedr. Billeder så kører det fint på min mobilos med 1 Mb download hastighed, dog læser jeg lige indlæggene igennem, mens de loader, ingen problem der.

    Jeg tror det ofte det er et netværksproblem/ noget computer ting, der driller, sommetider går det næsten bedre på mobilen LOL.
    ___________________________________

    via Samsung galaxy & tapatalk pro.
     
  9. dean325

    dean325 New Member

    Joined:
    7 December 2009
    Indlæg:
    168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    320 CE +190e 2,3
    Km:
    185000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    bmw 735i biturbo
    Bil nr. 2 Km:
    165000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1988
    ville bare lige sige at det er super imponerende arbejde du har gang i. har fulgt med i alle dine indlæg for at se hvordan det går med den da det er lækkert at se du holder en af de bedste 124 i live. glæder mig til at høre om du får den ud at køre og selvfølgelig se den til træffet.

    lige et spørgsmål da jeg selv skal igang med at pudse mine sorte lædersæder op hvad du kan anbefale jeg skal købe? produkter?
     
  10. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Jeg tager læderbalsam med på lørdag. Det ligger fast i bilen. :mrgreen:
     
  11. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    jeg har arb som klargørringsmand i 7-8 år.. men det produkt jeg bruger nu her er godt nok lækkert at arb med..
    og betydeligt nemmere end tidligere.
    her er et link til hwa det er for noget : http://roc.dk/page.asp?sideid=6&zcs=3
    og så er det ikke noget kemisk pis.. men 100% naturprodukter..

    jeg renser sæderne med lunkent vand tilsat MAXI3 (alkalisk sæbe som er u-undværlig i husholdningen)!!
    og lader dem tøre helt.. derefter bruger jeg læder OLIEN som læderet skal mættes helt med..
    derefter tører man det overskydende af med en blød klud..
    så bruger jeg læder FEDTEN til sidst.. og lader det stå med det på ca 1 time.. og tører derefter læderet over et par gange. begge dele påføres med en gammel t-shirt.. eller andet af bomuld. sidst brugte jeg resterne af en gammel badekåbe.. det var godt.. hehe

    jeg har brugt det på et par taxaer R model.. 211.. og 212'eren.. og mine 2 124'ere.. samt lædder fiffaen i stuen..
    det duer sku bare.. og mine materialer er ikke brugte endnu.
    jeg mener olien koster ca 45 kr.
    og fedten ca 120 kr. så det ødelægger sku ik budgettet !!!
    og mange læderhandlere har det.. ellers er der et link på på linket længere oppe til forhandlere i danmark.


    jeg fik KUN sagerne ind i tørvejr idag.. og fik køleren afmonteret..
    samt de forrørerne fra motoren.
    og et par olie rør til gearkassen.
    og remmen foran.. og lidt nus nus mere.. fåååk der er mange stik !!!!!! :|

    så kom boss-woman og foreslog stegt flæsk med persillesovs.. på den lokale café.. hvor der er buffet HVER torsdag..
    så er appetitten og arb-lysten sku helt væk nu !!!

    så vi starter i morgen tidligt med motor udpilning for fuld skrue..

    Michael.
     
  12. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Først og fremmest... Rigtig fedt projekt at følge her på forum..

    Men der er noget jeg slet ikke har fattet :? HVOR F..... FANDT DU DET SOL SOM FIK SÆDERNE TØRRE??? :D

    Nu bor jeg selv i Vendsyssel, jeg synes det er lidt fugtigt lige fortiden....

    I nat holdt jeg på Kildebjerg rasteplads, hvor Gedsted Autoophug havde "slået lejr" for natten med deres autotransporter. Mellem bilerne stod en Mercedes Cabriolet af nyere dato som tydeligt havde lidt samme skæbne som din 420er, den havde tydeligvis stået i vand til spejlene... Det gør mig selvfølgelig lidt bedrøvet, at en så fed bil ender sine dage hos en hugger i Himmerland... Derfor er det dejligt at se din 420er bliver genoplivet efter "badeturen" :-D
     
  13. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    så kom brumbassen ud !!!!!!!!!!!!
    startede 2 mand kl 9.30.. og den var ude kl 15.30..!!!! og der HAVDE jeg taget forrør og køler m.m. af igår !
    men da den så kom ud, skulle vi jo ha aircon pumpe og beslag til den og vandpumpe og svinghjul remskiver remstrammer hjul og et motorophængaf for at komme til boltene til bundkaret.. så det tog lige godt en time mere!!!!!!!!!
    det er ikke noget på den her motor der er NEMT !!!!!!

    så nu hænger den i taljen med afmonteret bundkar og drypper lidt af !!! det er sku en ordentlig klump.
    og chefmekanikeren har ik tid før søndag til at komme og hjælpe med af skifte lejer m.m.

    der er taget et par billeder af motoren hængende i det fri.. de kommer lidt senere..

    mvh Michael.
     
  14. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fedt, men ja der er ikke noget som er nemt ved at hove motoren ud på sådan en fætter, eller sætte den i.
    Jeg har selv været turen igennem jo med total adskildelse af hele motoren i 1000 stumper :p
    Men godt du kommer fremad i proseccen. der er næsten ikke noget værre end at gå i står fordi man mangler noget eller ikke lige ved hvordan man skal komme videre.

    men ja med klima pumpe, servo styring nivaue regulering, luftpumpen, genratoren og viscose vingen osv osv. med remstrammer og rem dæmper, så er der rigtig meget bygget uden på og rundt om motoren :lol:
     
  15. ckdk88

    ckdk88 Member

    Joined:
    4 Juni 2010
    Indlæg:
    308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Sydals
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300TE
    Km:
    405000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    E320CDI
    Bil nr. 2 Km:
    315000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg tror sku ikke den bil kan klare mere vand :lol:

    Men godt arbejde, du har gang i der, det ville da os være synd og skrotte en w124 bare fordi den ville lege ubåd.

    Jeg håber sku det lykkedes for dig og redde sådan en fin bil.
     
  16. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Super fedt projekt :) herligt at følge her på forum.

    Mht. om det lykkes... ja, hvis man har været forbi Michaels adresse, så er man ikke i tvivl om MB entusiasmen er tilstede der :) så jeg er helt rolig hvad det angår.... hvis der er nogen, der kan og ikke mindst vil genoplive en MB'er så må det sgu være hwidsted 8)
     
  17. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    med hensyn til motor udskiftning.. så har jeg været med til MINDST 100 udskiftninger her..
    mest på model 123.. rekorden på en model 123 240 diesel er 1½ time.. fra bilen kører ind på værkstedet til den startes op igen efter motor skift.. !! men så kender man oz sin makker (far).. og VED hwa han tar af skruer fra neden af.. og hwa jeg tar fra oven af.. osv.. hehe

    men DET HER... har aldrig oplevet noget lignende !!! der er MAX 2 cm på hver side af motoren ud til inderskærmene.. på hver side af udstødnings manifolde m.m.
    man kan IKKE se ned oppe fra.. eller se op nedefra.. så ALT foregår op og ned at graven KONSTANT !!!
    mine ben er helt baldret nu her.. og 2 glas rødvin.. og jeg døjer med at skrive..!!

    jeg spurgte min makker her til aften flere gange om ik han syns det hele så "lidt" håbløst ud.. og han svarede hver gang - kort : NEJ !!

    jeg SKAL ha den motor samlet og hældt i bilen igen indenfor meget få dage.. ellers tror jeg sku der går ophug i det..
    jeg tar nogle billeder i morgen lørdag.. så kan i se hwa jeg mener !!!!!!!!!!!!!! :gasp:
     

Del denne side