Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Projekt druknet 420'er.. del 3.

Emne i 'Ordet er frit' startet af hwidsted, 11 Juli 2011.

  1. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ja efter en god lang weekend.. (nat !!) fik vi skubbet bilen ud i det godt vejr så solen kunne hjælpe med det sidste tørring.
    jeg fik skildt spedometeret helt ad og fik det ud i solen efter noget kontaktrens og luftpistol.
    og fik de sidste par relæer inde bagved det skildt ad og renset.
    fik alle elruder testet og de virker upåklageligt. og soltag.
    fik vangerne under sæderne blæst igennem for vand. og tørret det sidste op.
    forlygterne blev skildt helt ad og gjort rene og tørret ud.
    fik en gammel blaupunkt radio koblet til ledningerne.. og højtalerne bagi spiller fint.. og antennen virker oz. !!
    så skal lige ha prøvet ALLE de andre højtalere senere. 8)

    så "kom jeg til" at dreje nøglen til start.. så kørte motoren sku rundt.. og der kom lidt vand op af et par af tændrørs hullerne..
    så den fik lige et par gange af ca ½ minut.. UDEN tændrør i..
    men så blev jeg jo lige pludselig MEGET nysgerrig.. så i med tændrør.. og kabler.. så startede den sku !!!!!!!
    men den har en MEGET hård mekanisk lyd fra bagenden af motoren til højre.. !!!

    og jeg kan ik lige finde ud af hwa det er.. så er der nogen der har et bud på det.. så er ALLE svar MEGET velkomne. :yipi:
    for jeg havde godt nok ik regnet med at få liv i den.. med al den motorstyrring m.m. der er på såen een..

    førersædet blev vippet rundt med bunden i vejret.. og skildt ad.. og der var den fineste printplade inde midt i bunden på det.. og der løb vandet sku ud af. så den ble skildt ad med døje og pangel og gjort HELT ren..
    der var en lille printbane der så ud til at være "gået over".. den blev loddet.. og sædet smidt løst ind i bilen.
    så virkede det sku oz !!! haha det er nu dejligt med såen en cemedes..!! :lol:

    så nu står bilen herude på gårdspladsen.. og bare OSER af sex.. hehe

    jeg fik taget et par billeder af det meste her idag.. men skulle nok ha taget nogle igår.. for der var hele traileren fyldt op med adskildte relæer..!! :eek:

    men kig på billederne.. der kan man nok se lidt af omfanget af "projektet".!!!

    men er der nogen der har prøvet den med den motorlyd.. eller har et bud på det.. så skriv endelig..

    mvh Michael..
     

    Attached Files:

  2. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Fedt projekt dejligt og høre den reddes... 8)

    men jeg er nødt til og stille et dumt spørgsmål til en ellers dygtig
    mand hvad med olien i de forskellige ting Motor, gear, bagtøj

    har det ikke taget vand ind

    sikkert fuldstændig unødvendigt og spørge om
    ellers sover jeg ikke godt de næste par dage :cry:
     
  3. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hold dog K... et arbejde. :eek:

    Så går sommeren med det.

    Jeg føler med dig.

    Med venlig hilsen fios
     
  4. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    der er jo KUN brugt 2 dage indtil videre.. og syns sku der er sket MEGET !!!

    jeg har tjekket olie i motor.. den er fin brun.. og der var IKKE for meget i den..
    men ville først liiige se om den kunne køre INDEN jeg begynder at ofre penge på olie og filtre m.m...
    men det er jo nok næste projekt.. hvis det fortsætter med at gå som det gør nu !

    men ellers havde jeg sku en lille listig plan med at smide en chevy 350 V8'er i den.. den MÅ jo være der..
    den har jo ik flere hypper end den motor der ligger i den nu.
    men er MEGET mere overskuelig. benzin.. og strøm.. så går såen en motor.
    og den lyder da godt. og kunne da være "lidt" sjovt.. og det tror jeg ik der er andre der prøvet.

    mvh michael.
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Meget god pointe Smut kommer med.

    Jeg ved at op til 8 Taxaer fik samme tur denne Lørdøg da de valgte at prøve at køre igennem vandet flere steder.
    Så Mercedes har lidt at se til for tiden :D
    Men 1 ting er sikkert, du har både vand i gearkassen og i motoren.
    Deraf kommer din metaliske lyd måske, fordi det er vand der smøre topstykket...

    Men som Smut siger, det håber man der er tænkt på :)

    Der er jo udluftnings hul både på toppen af gearkassen hvor vandet vil sive ind og inde i luft filteren til toppen hvor vandet vil flyde ind i motoren.
    Husk også at tømme converteren.
    Bagtøjet ved jeg ikke om der er åbent ind til, men jeg ville åbne det alligevel og så det service med ny olie så man ved det er gjort 8)

    Og super at den bliver redet, nogle steder er 400 modellen mere eftertragget end 500eren pga. sit uskyldige ydre :)

    Mercedes har faktisk været ret smarte, fordi jeg mener at have læst at motorstyringerne i boksen faktisk er vandtæt :)
     
  6. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    til orientering er boksene IKKE vandtætte..!! men de er selvfølgelig IKKE bygget til en UBÅD !! :lol:

    men olie og filtre blir skiftet i morgen. i motor og gear..
    og bagtøjet tjekket for vand... for der er jo bare at ta bundproppen og tap det ud i en ren bakke.. og se hvordan det ser ud.

    men tror sku ik den metaliske lyd kommer fra smøremangel.. men ved ik..?
    jeg har absolut INGEN erfaring med de motorer her.. så ved ik hvor sarte de er.. men det lyder slemt.!

    michael
     
  7. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

    Fantastisk hvis bilen kan reddes. Jeg håber virkelig, at du får dens M119-motor til at fungere ordentligt. Før den druknede gik den silkeblødt og trak som et lokomotiv stort set uanset omdrejninger. En dejlig motor! Så jeg synes det ville være synd at smide en Chevy-motor i den...
     
  8. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Spændende at følge udviklingen :)

    Håber du får den originale 4,2'er til at køre, det vil da være klart fedest 8)

    Bagtøjet har også et udluftningsrør, hvor der sikkert er sevet vand ind i :?
     
  9. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Jeg håber at du får motoren til at snurre perfekt...og at du kommer væk fra din vildfarelse at smide en Chevy motor i den :wink:

    Fedt at du vil dele projektet med os, dejligt med masser af billeder ;jubi
     
  10. NielsOle

    NielsOle Member

    Joined:
    5 Juli 2011
    Indlæg:
    231
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Haslev. Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    197600
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2:
    160 CDI
    Bil nr. 2 Km:
    101500
    Bil nr. 2 Årgang:
    2008
    Hvad har sådan en druknet 420 kostet
    :) :) :)
     
  11. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    ja den var noget dyr... men tog chancen.. bluestar
     
  12. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Når du siger boks tænker du så på den store eller de små der sidder inden i kassen?
    Jeg ved at mercedes MAS (motorstyringer) som bruges til de 6 cyl de er vandtætte og totalt indhyldet i noget scilicone agtigt tætnigns masse. også det man kalder IP67 nedsænkning i vand tætte 8) men uden at være godkendt til ubåd som du siger, men nu har vandet jo ikke stået flere meter over boksene, måske ½ meter og det skal de kunen klare.
    og som en sidste sikkerhed plejer de altid at lakkere deres print for at undgå at fugt giver korrosions problemmer.
    Så de burde være bullit proff.
    Det er i hvertfald godt det ikek har været havvand/saltvand den har stået i, for så havde salten gjort vandet elektrisk ledende og så var der ikke ret meget man havde turde håbe på havde overlevet, men skal huske på at selvom bilen har været slukket, så er batteriet jo stadig monteret og giver strøm til div. kredse osv.
    Men heldighvis er regnvand ikke elektrisk ledende når vi snakker 12 Volt 8) så skal der være en god slat salt i.

    Husk også på at bilen er født med elektronisk speeder regulering, så hvis denne motor har taget vand ind, som min havde gjort, så går der ca. ½ år, så stopper den med at virke pga. rusten i motoren der er lavet med jern kerne osv.
    Det er en rat dyr del ca. 10.000 Kr. den virker selvom der er vand i, men rusten ædr potentiometeret op som styre precisionen på motoren og fortæller motorstyringen hvor den har sat gasspjældet henne.
    De skulle også være vandtætte, men der er set før at de ikke er det, spcielt ved lednigns gennemgangen som det var tilfældet på min.
    Puh der er mange ting at tænke på, men jeg håber virkelig den bare spilelr for dig og at vi måske ser den til træffet? :mrgreen:
     
  14. hwidsted

    hwidsted Active Member

    Joined:
    15 Januar 2009
    Indlæg:
    1,499
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    lige midt i vendsyssel
    Ratings:
    +13 / 0
    Min bil::
    300TD turbodiesel
    Km:
    450000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    /8 - 230-4
    Bil nr. 2 Km:
    92000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1974
    den "kasse" der sidder i motorummet på den her, hvor batteriet sidder på de "alm" 124'ere..
    der er der 4 styrringer i.. de var ALLESAMMEN våde inden i..
    men ble skildt ad med små torx skruer.. og blæst tørre.. og sprayet med kontakt rens og penslet med tandbørste !!!
    og soltørret ude i det fri ca 1 dag.. så de var gennemvarme og HELT tørre..

    og til orientering havde Jakob pillet en pol af batteriet.. så den har IKKE stået med strøm på under det store "bad". !

    men jeg var jo nødt til at sætte strøm på den for at køre sæderne frem og tilbage.. men polen kom kun på i få sekunder ad gangen.. så lidt som muligt..


    så lige nu har jeg været i staden efter olie og filtre til motor og gear.. så der røg de godt 2 kg..!!
    men det er jo så oz det eneste jeg har ofret på bilen indtil nu.. ud over tid..

    men må da lige ud og se på den speeder m.m... om der er mere der skal "tørres" hehe

    og taarrk for tips..

    stadig ingen der ved noget om den motor "tikken" ??

    mvh
    Michael.
     
  15. zigger

    zigger Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    441
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Vestsjælland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    B200
    Km:
    220.000
    Årgang:
    2012
    Bil nr. 2:
    Actros 4548
    Bil nr. 2 Km:
    50.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Go for it............

    zigger
    :gr8:
     
  16. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Den der tikke lyd eller hvad den minder om, som du siger du den har, har du ikke mulighed for at oploade en lille video af lyden, det giver ofte mange en god idé om hvad det kan være.
    Det kan være svært lige at tænke sig til hvordan noget tikker og siger ud fra det skrevne medie :-D

    Det eneste bud jeg har er ventil tikken ud fra det du skriver og hvad jeg lige kan komme på det kunne være i forbindelse med drukningen.
    Måske noget i forbindelse med dine remhjul kunne give tikken? men det køre de for hurtigt til synes jeg...
    Jeg tror ikke det kan være noget krumtap stempel haløj.

    Hvor siger du lyden lader til at komem fra i motorrummet? højre venstre, fortil eller bagtil?
     

Del denne side