Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Renovering af forbremser og nav?

Emne i 'Bremser' startet af ClausX, 4 Juli 2011.

  1. ClausX

    ClausX Member

    Joined:
    23 April 2011
    Indlæg:
    61
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300-24 TE Sportline
    Km:
    320000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Corvette
    Bil nr. 2 Km:
    200000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1975
    Hej Forum,
    Jeg er ved at renovere forbremserne på min bil og er røget ind i nogle småproblemer:
    1) på de gamle bremseklodser sad der en tynd rustfri stålplade bag tre af klodserne. Disse plader fulgte ikke med i sættet med de nye klodser fra Gørløse, og ved henvendelse til Gørløse får jeg at vide at de ikke kan fås i ”løs vægt” og at de ej heller følger med de nye klodser. Nuvel, jeg kan selvfølgelig genbruge de gamle, men mangler så én. Hvad er funktionen af disse plader? Og er det OK at udelade én eller alle? Eller ved I hvor man kan få/købe sådanne?
    2) Jeg tjekkede run-out på de nye bremseskiver (af mærket Zimmermann fra Gørløse) og fandt højre skive/nav til at være fint (0.03 mm run-out mod de tilladte 0.12 mm). Venstre nav var ikke så godt. Her er run-out 0.25 mm. Jeg forsøgte at bytte rundt på skiverne, men med samme resultat, så det må være venstre nav der er skævt. Jeg tjekkede herefter forhjulslejet, men det stod ret fint. Vil det ærede forum mene, at jeg er nødt til at skifte forhjulsleje eller hele navet?
    3) Gørløse har tilsyneladende ikke reparationssæt til kaliber-renovering og heller ikke færdigrenoverede ombytter-kalibere. Kan forummet oplyse mig et sted der kan levere disse varer. Autobremsen i Rødovre er ikke en option! De har brændt mig af for mange gange til at jeg vil benytte dem igen!

    Med venlig hilsen
    Claus
     
  2. RnC180

    RnC180 New Member

    Joined:
    24 Juli 2010
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    C180
    Km:
    227000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
  3. mede

    mede Member

    Joined:
    9 Marts 2007
    Indlæg:
    773
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Tikøb/Nordsjælland
    Ratings:
    +3 / 0
    Min bil::
    W124 260E Sportline
    Km:
    402000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Toyota Yaris
    Bil nr. 2 Km:
    157000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1999
    Prøv:45861489, i Hørsholm Bremsemor service,de ved at hvad de laver.
     
  4. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej
    Tror de plade du snakker om er anti skig pladerne som er på mange når man køber dem.
    Du kan sagtens nøjes med kobberfedt, det har samme effekt.


    _BO_
     
  5. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    De antiskrig plader er forlængst smidt væk på min 124er, bare smør et tykt lag kobberfedt på... Mine klodser hverken støjer eller skriger... Så efter min mening er det ikke noget at spilde 5 minutter på :D
     
  6. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,467
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Ingen kobberfedt på gummi ellers ok. Ellers benyt keramisk- / bremsefedt.


    Bendix

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     

Del denne side