Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Hvad lidt akutkørsel betyder for bremserne

Emne i 'Ordet er frit' startet af Lasse68, 29 Juni 2011.

  1. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    På min arbejdsplads har vi netop fået denne lægebil, Mercedes holdende, klar til kørsel 1.

    Jeg har netop hørt på rygtebørsen at den får skiftet bremseklodser hver 14. dag. Der er de fuldstændig slidt i bund.
    Så kan man da tale om at der køres til grænsen når de ikke holder længere. Så mange ture kører den nemlig heller ikke hver dag.

    For god ordens skyld er billedet snuppet fra nettet.
     

    Attached Files:

  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Mener at det samme gør siger gældende ved københavner taxaer ;-)

    ___________________________________

    via Samsung galaxy & tapatalk pro.
     
  3. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Politiets Ford Mondeo'er får skiftet komplet bremser for hver 5000 km.

    Deres VW Passat'er har fordoblet intervalet til 10.000 km.

    Så man må jo sige det bliver brugt materialet :shock:
     
  4. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Det siger vel også lidt om, at 'chaufførerne' ikke kan finde ud af at køre bil, og bremser alt for meget :D
     
  5. erik1303

    erik1303 Member

    Joined:
    13 September 2009
    Indlæg:
    506
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +5 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    166500
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    VW1303 cab. +Kia Pic
    Bremser alt for meget skriver Nick, ja det er måske rigtigt, men der kan altså også bremses for lidt og for blødt.
    Da jeg købte min 124 for 8 år siden fik den nye skiver, klodser, calipre und alles.
    Kører pænt (eller fruen gør) og de forreste holdt 130000 km, men der var de bageste calipre og skiver allerede skiftet en gang, de var simpelthen groet fast pga. for meget "morfarkørsel".
    Så man gør sig selv en tjeneste og sparer penge ved at "motionere " bremser jævnligt, dvs. op i fart og stå på bremsen flere gange i træk, det gør ikke noget at det lugter lidt.
    Så er der ingenting der gror fast, og bilen bremser meget bedre bagefter, da gammelt snavs og døde fluer o.lign. bliver fjernet fra klodser.
    Men alt dette vidste i self. i forvejen.

    Erik
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Problemet er neppe at de slides i bund, problem et er at de køres hårdere end normal kørsel kræver af en bil.

    De køre jo op og ned i fart konstant og så bliver de for varme og så ryger hærdningen på skiverne og klodserne bliver hårde som glas og dermed total uvirksomme.

    Et andet problem er at de aldrig når at køre bremse klodserne til så de bliver jævne med skiverne, dermed er der mindre overflade til at overføres bremsekraft og deraf også et hårdere slid på det af klodsen som er hårdest presset mod skiven og igen mere varme og hurtigere glas effekt.

    Hvis de nået at køre klodserne til, ville problem et også være mindre, men sikkert stadig aktuelt, bare efter længere tid.

    Så jeg tror helt sikkert ikke det er grundet slitage, men blot for hårdt brug. ;)
     
  7. tspark

    tspark New Member

    Joined:
    11 Juni 2007
    Indlæg:
    84
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Skovlunde
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230 TE
    Årgang:
    1991
    Da jeg var værkfører hos Daimler i Greve ( er netop stoppet efter 3 år) stod jeg for al levering af udrykningsmateriel til Falck.
    sprinter amulancer (model 318) der har de beregnet et bremseklodser skal holde 20-30000 km, alt efter hvor ambulancen er indsat.
    Lægeambulancerne (ML) der mener jeg at de satte dem til 10 - 20000 km igen afhængig af det område hvor den er indsat.
    Faktisk siger de lokale værksteder på falck stationerne at efter at sprinter ambulancerne er begyndt at køre konstant, altså de kommer ikke tilbage efter hver udrykning, så har de mindre slid/ materiale fejl.
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    jeg fik fortalt for en 4 år siden af en mekker hos MAN i odense som har en kammi
    der arbejder hos P christensen i Odense at den ML de har i Odense Centrum
    når de kørte på Orginal Klodser kunne de køre 2000 km men med U orginal gik den 3000 km
    ja ved den er langt ude men det sagde han ihvertfald...
     
  9. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Dette har jeg hørt flere gange, men det må være fordi at der måske er lidt mere 'gift' i de uoriginale (asbest el. lign. evt.?)
     
  10. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Men lige akkurat til ML (163) sælger vi mange uoriginale klodser - også til de autoriserede forhandlere!
    De originale er simpelthen ringe, og har en tendens til at hyle... det er JURID der leverer, så vores i original kvalitet laver samme nummer da de også er JURID. så flere ML på autoriseret værksted får MBspecialist klodser :)
     
  11. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Appo po hylende klodser Nick :? De sidste Org. Juridisk klodser jeg fik til min dyt, dem er jeg rigtig kede af, de hyler simpelthen hver eneste gang jeg bremser og utrolig højt.
    Men jeg er kommet til den konklusion at det må være fordi hyle metal pladen der faktisk plejer at være på disse org. Klodser ikke er til stede, de var der simpelt hen ikke på det sidste sæt jeg købte :(

    Og så forstår jeg godt de hyler, måske det samme er tilfældet på dem til en ML?

    Kan du tjekke dette om de mangler på skiverne du har på lager til 300E-24?
     
  12. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hmm tja det kan godt være at det er dér fejlen ligger :)

    Forstår ikke helt det sidste du skriver??
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det sidste jeg skriver er at jeg forstår godt de hyler hvis de skrige plader mangler på bagsiden af klodserne.
    Derfor spøger jeg dig om det er gennerelt noget man er gået bort fra? og derfor igen spøger om du måske kan tjekke jeres lager af klodser til en 300E-24 fra Jurid om de simpelthen ikke er monteret med disse længere?
    Sådan at jeg kan finde ud af om mit var et enkelt stående tilfælde 8)
     

Del denne side