Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Startproblemer... Men den starter dog....

Emne i 'El-system' startet af henrikn, 30 September 2008.

  1. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej

    Ca. ½ delen af de gange jeg skal starte, er den lang tid om at "tage fat". Motoren drejer fint. Det er oftest når den er varm.
    Jeg har fået skiftet tændingslås i sidste uge. Kan der være en sammenhæng?
     
  2. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hej du siger ikke hvilken af modellerne der laver knuder , men er det dieselen vil jeg foreslå du kontrolerer vacumslangen fra tændingslås til dieselpumpens stopfunktion, men er det bentzinen har jeg ingen anelse, der må benzindrengene på banen . MVH
     
  3. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Det er benzineren... sorry.
     
  4. Daimler

    Daimler New Member

    Joined:
    27 April 2008
    Indlæg:
    46
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lemvig
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w115,240D3,0aut
    Km:
    0
    Årgang:
    1969
    Bil nr. 2:
    Golf zwei td
    Bil nr. 2 Km:
    324000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Howdi :)
    Nu ved jeg ikke liiige med Stjernebiler af nyere dato(efter ´76) :), men ved fra flere biltyper, at en skvæt KARBURATORalkohol i tanken, kan afhjælpe lignende startproblemer på....indsprøjtningsmotorer :-o, hvad,hvordan eller hvorfor har ingen kunnet give mig forklaring på, men en liter alkohol koster vel omkring 30 kr. idag, så det var måske forsøget værd?- Kun ½ liter til en hel tankfuld ;-)
    Held og lykke med den
    M.v.h.
    Daimler
     
  5. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Det lyder ganske bekendt det der ;-)
    http://www.124forum.dk/w124/forum/viewtopic.php?t=1086

    Jeg ville ikke tro at det har noget med tændingslåsen at gøre, men hvis fejlen er opstået efter du har rodet med den, så er det da et sted det kunne være godt at begynde at lede.

    Både Lasse og jeg har haft et problem der minder om, det blev afhjulpet med nye indsprøjtningsdyser.
    Link til en tråd der kommer lidt omkring emnet med nye dyser.

    http://www.124forum.dk/w124/forum/viewtopic.php?t=1671

    Skulle du kaste dig ud i projektet, så husk at købe de gummipropper der holder dysen i dysserøret. Da gamle er garanteret blevet hårde og går i stykker når de skal pilles af.

    Det tager ca 1-2 timer, og er et fint stykke gør-det-selv arbejde hvis man ikke er bange for at rode lidt med bilen. Dog er der lige detajlen med at få lavet en co2 måling/justering bagefter.
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ganske korrekt Peter24V :)
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Rensning af dysser

    Dysser kan også Renses.
    Det er måske værd at nævne :)

    Jeg ved ikke hvad det koster og om det kan betale sig, men dem som renovere topstykker kan klare dette job :)
    Så som RMC-Motor der kan ses her:

    http://rmc-motor.dk/IndspDyser.html

    Mvh.
    BRABUS
     
  8. Peter24V

    Peter24V New Member

    Joined:
    17 Juli 2007
    Indlæg:
    174
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordfalster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Tør ikke indrømme
    Km:
    8000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    Koreaner Kadett
    Bil nr. 2 Km:
    130000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1997
    Re: Rensning af dysser

    Vær opmærksom på prisen, jeg betalte kr. 1520,- for 6 nye dyser og gummipropper, inkl moms og told.
    Jeg aner ikke hvad det koster at få renset dyserne :?:
     
  9. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg undersøgte også denne mulighed da min dysser var færdig…. Og det kan ikke betale sig at rense de gamle dysser.
    Prisen bliver næsten den samme som hvis du køber nye….
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har nu svært ved at se en rensning skulle kunne løbe sig op i over 1500 Kr. men ok, jeg har ikke selv undersøgt det jo :) det lyder bare vildt hvis en maskine klare sagen på 15 min. så holder de sig godt nok noget afen time løn der :) ikke nok med det, så kræver det jo faktisk ikke en mand at stå og holde øje med rensningen.

    swax hvor undersøgte du prisen henne?

    Mvh.
    BRABUS
     
  11. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Jeg havde mine gamle dyser i et ultralydsbad; det hjalp ikke meget på dem -der måtte nye til :wink:
     
  12. swax

    swax New Member

    Joined:
    20 Januar 2008
    Indlæg:
    56
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    nordsjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Det var hos http://rmc-motor.dk/

    Jeg ringe til ham og fortalte at jeg hadet 6 dysser fra en Mercedes 260E jeg gerne ville have renset

    Svaret var at det ikke kunne betale sig når det var mekanisk dysser.
    Det var kun vis det var elektronisk dysser det kunne betale sig at få dem renset.(dem der koster
    Mellem 600-1500 stykket)
     
  13. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ah ok.
    Ja så giver det hele mening jo :D
    Jeg synes nu også at have hørt at dyserne jo faktisk slides og det er grunden til de ikke forstøver rigtigt og ikke grundet de trænger til rensning.

    Jeg synes altså det er fedt vi sådan kommer rundt om emnet :D

    Er der så nogle gode idér omkring hvorfor man i dag laver kober dyserør og ikke jernrør?
    Er det fordele og ulemper som er værd at nævne på de 2 typer?
     
  14. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Kobber/messing-rørene er ikke nær så følsomme overfor fugt, som jernrør er. Det kunne i al fald være én ting.
     
  15. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,441
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har ført hørt om skræmme historier på M103 motorene omkring de gamle knækkede fordi Jerndyserør sætter sig bedre fast end kobber/messing rørrene.
    Dette kræver jo så nærmest en afmontering af toppen eller hva?
     
  16. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Ja hvis de sidder fast nok, så er man måske nødsaget til at afmontere toppen, for at slå dyserne ud.

    På en 300E-24 sidder rørene i nogle gummi-gennemføringer, så de aldrig er i kontakt med topstykket, der er i alu. Herved undgåes kemisk reaktion, mellem de to metaller.
     
  17. henrikn

    henrikn Member

    Joined:
    15 Februar 2007
    Indlæg:
    159
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +2 / 0
    Min bil::
    E420 W210 Elegance
    Km:
    154000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    E270CDI W211 Classic
    Bil nr. 2 Km:
    300000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Jeg fik vist aldrig fortalt løsningen.

    Det endte med jeg kørte den til Mercedes. Efter 30min. havde fundet fejlen. Fejlstrømsrelæ med dårlig forbindelse. 250,- og bilen har kørt lige siden ;o)
     

Del denne side