Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Niveuregulering, pumpe og gaskugler ;-)

Emne i 'Niveauregulering' startet af gel, 18 Marts 2008.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    de bageste fjedre kunne man sikkert undvære siden det kun er en hjælpefjeder, jeg har prøvet og køre hjem hvor hydralikken var gået men fjedrende klarede lige at holde den flydende
    ja selvfølgelig skal den også sænke sig når armen kommer den ene vej
     
  2. Chrone

    Chrone New Member

    Joined:
    12 April 2011
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg han hæve den rigtig meget men kan ikke få den længere ned end ca 60 mm fra dækket og jeg køre med 18" hvad kan problemet være siden den ikke vil længere ned, pt er der ikke sænknings fjedre på
     
  3. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis du kan få den til at køre op og ned men ikke langt nok ned tjaa måske er den i stykker den der regulerings ventil eller måske drejer du bare ikke nok på den, det er armen med de tre huller i som du skal vippe op og ned
     
  4. Chrone

    Chrone New Member

    Joined:
    12 April 2011
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Ja det er den med de tre huller jeg piller ved, men måske skal der kortere fjedere på
     
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    fjedrende er nød fjedre og har som sagt ikke meget funktion !!
    mennn selvfølgelig kan det jo være at det ikke er de originale fjedre der sidder på
    jeg vil tro du kan køre uden dem bagi så du kan jo prøve at pille dem ud og forsøge, hvis du alligevel skal skifte dem
     
  6. Poulsen3333

    Poulsen3333 Member

    Joined:
    17 December 2010
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    403000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg har netop skiftet alt niveaureguleringen bag på min Pick-up (minus membrankuglerne).. Der legede vi lidt med fordelerventilen (den man kan justere skruearmen på) for at se om man kunne sænke bilen i bagenden, men uanset hvad vi gjorde (skruet armen helt ud og ind og helt afmonteret) forblev højden altid den samme, og ja også efter køreture på flere kilometer.

    Jeg ringede derefter til Mercedes Randers for at høre hvad den fordelerventil egentlig gjorde, hvor jeg så fik at vide at den IKKE styre højden men hårdheden og responsen på affjedringen. :? Hvis man vil sænke bilen i bag så skal man altså ud og skifte fjedrene.
     
  7. Chrone

    Chrone New Member

    Joined:
    12 April 2011
    Indlæg:
    32
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Takker for svaret jeg har fået min helt ned i røven men der er stadig meget blød. Roder med at lave bagenden om til alm støddæmpere gider ikke rode med det mere.
     
  8. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992

    det kan altså ikke passe hvad mercedes der siger ! måske de har glemt dette gamle system
    jeg lå personligt under bilen hvor baghjulende var kørt op på ramper og skruejusteringen var afmonteret men den lille arm som er den der styrer ventilen var selvfølgelig ikke afmonteret , da jeg så trykkede armen op og senere ned med motoren i gang hævede og sænkede bilen sig meget ca 15 cm !! det er da til og tage og føle på.i øvrigt virkede mit ikke udelukkende fordi i den anden ende på krængningsstabisatoren hvor den er monteret , ja der gled den bare så der ikke forekom nogen justering overhovedet !!!
     
  9. Lasse68

    Lasse68 New Member

    Joined:
    8 Januar 2009
    Indlæg:
    1,171
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ishøj
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    260E Aut.
    Km:
    125000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    FORD focus 2.0 Ghia
    Bil nr. 2 Km:
    207000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2000
    Holdt ......


    Denne tråd er hijacked.

    Opret gerne en ny tråd i stedet for at skrive i en 3 år gammel tråd. Det gør det nemmere for os andre at finde alle jeres gode guldkorn. Læs evt. dette sindsygt gode indlæg.

    viewtopic.php?f=65&p=52090#p52090

    God fornøjelse.

    EDIT Og Mercedes aner ikke en bjælde om 124'ere. De er de sidste man skal ringe til.... :cry:
     

Del denne side