Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Economy gauge

Emne i 'Vakuum system' startet af Tommy190E, 21 Juni 2011.

  1. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Jeg har i min 190E fra 84 (2.0) en sådan økonomimåler. Denne står dog hele tiden i maks, som om den er defekt. Jeg har ladet mig fortælle at dette sker meget ofte.

    Hvordan virker denne måler, og er det lige til at lave den? Jeg har tjekket i motorrummet, og fra kabinen går der slanger og ledninger ud, som komer fra speedo, og den ene er ikke konlet på noget. Det ligner en vakuumslange...

    Ville gerne have den til at virker, når nu den er der jo
     
  2. chrnielsen

    chrnielsen Member

    Joined:
    20 Marts 2011
    Indlæg:
    114
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Glostrup
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    R129 SL320
    Km:
    253
    Årgang:
    2000
    Hej,
    Uden at jeg absolut skal gøre mig for klog på dette område, så er økonomimålere normalt "blot" en vacuum-måler som kobles til indsugningsmanifolden. Når speederen er sluppet er der "lukket" for luft til motoren og dermed skabes stort vacuum. Når der trædes på speederen "ødelægges" vacuummet - jo mere der trædes desto mere ødelægges økonomien.

    Formentlig skal slangen blot forbindes til manifolden, men hvor og hvordan kan jeg ikke hjælpe med. Det er jeg sikker på at andre her kan forklare.

    Mange hilsener
    chr.
     
  3. Tommy190E

    Tommy190E New Member

    Joined:
    1 Juni 2011
    Indlæg:
    162
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Lolland, 54.781435,11.531053
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D automatic
    Km:
    660000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Det giver jo fantastisk god mening. Så jeg gik straks igang med at lure i motorrummet igen. Jeg fulgte slangerne fra kabinen, og fandt ud af at der går en slang ned til en lille mekanisme, neden på indsugningsmanifolden. Dermed må skidtet være monteret korrekt stadig, og det må så være måleren der er defekt?

    Den anden slange som ikke var koblet på noget, sad i en 3'er studs, hvor der fortsatte en helt over til min anden forlygte, og denne sad fast PÅ lygten (bagpå selvsagtens). Nu har jeg så monteret den ledige studshul på min anden lygte, da det må være der den skal sidde...

    Uha der er meget svært i det skidt
     

Del denne side