Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Konvertering fra 300D til 300 TurboDiesel

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Poulsen3333, 14 Juni 2011.

  1. Poulsen3333

    Poulsen3333 Member

    Joined:
    17 December 2010
    Indlæg:
    58
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    403000
    Årgang:
    1987
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Halløj alle 124ere..

    Jeg har idag betalt min Pick Up fri til at konvertere den til en Turbo Diesel istedet for bare en 300D ;)
    Sølle 5200 kr. med nedvejning..

    Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der har prøvet sådan en konvertering og hvad der evt. skal bruges/gøres til forskel fra en alm. 300D når man smider en TurboDiesel motor i.. PT. har jeg motor, turbo, oliekøler, udstødning, manifold ind og ud, filterkasse, div. luftslanger, gearkasse, kardantræk(bagtøj).. Mangler der noget i denne sammenhæng? :eek: Tror jeg er dækket ind? Men vil gerne være 100% sikker..

    Og evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogen gode fif og som har prøvet det før? :)

    På forhånd tak
    Dan
     
  2. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så vidt jeg husker er regulering af turbo tryk reguleret af el og vakuum, og der er et helt ledningsnet og en boks tiæ at styre dette, men du kan jo selvfølgelig også droppe alt det med el, vakuum og bokse ved at bygge din turbo om så den er trykreguleret , det har jeg selv gjordt på min 250'er hvor jeg har bygget turbo på, for gad ikke alt det styring, kun ten turbotryk fra start :)
     
  3. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    det lyder da spændende det med at bygge den om, fortæl fortæl

    hilsen carsten
     

Del denne side