Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

"E" og "S" fejl

Emne i 'Automatgear' startet af alp, 23 Marts 2011.

  1. alp

    alp New Member

    Joined:
    27 Marts 2007
    Indlæg:
    377
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    600
    Årgang:
    1965
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Hej Alle

    Jeg har fejlsøgt på "E" og "S" funktionen på gearkassen. Den sidder fast i "E" mode, der er ingen forskel ved at skifte på skydeknappen.

    Jeg har haft kontakten skilt ad, renset for snask uden effekt. Som jeg ser det er kontakten "on" i "E" mode, og "off" i "S" mode.
    Jeg har afmonteret stikket, testet uden ændring at spore. Jeg har lavet kontakt med ledning mellem stikbenene og testet uden ændring igen.

    Hvad kan der ellers være af fejlmuligheder? Jeg kan som tidligere skrevet ikke starte i "P", er det samme kontakt på gearkassen der kan drille med "E-S" indstillingen? Jeg kan se på en splittegning at der er en ventil til Economy kørsel A 001 540 86 97, kan den drille?
     
  2. johannes

    johannes New Member

    Joined:
    26 Marts 2009
    Indlæg:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    c250turbo
    Årgang:
    1997
    Fra dit spedertræk og ned til gearkassen sidder der et kabel som bestemmer hvornår den skal skifte gear og på det kabel nede ved gearkassen sidder der en vakumdåse som gør kablet lang og kort og kort kabel giver sport kørsel og lang er lig med økonomi og vakummet til ventilen kommer fra en magnetventil oppe i motorrummet
    Johannes
     
  3. UlrikM

    UlrikM Member

    Joined:
    11 November 2009
    Indlæg:
    158
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Østjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250D
    Km:
    370000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Kawasaki ZX10
    Bil nr. 2 Km:
    44000
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Så vidt jeg husker er den eneste kontakten gør er at bryde strømmen ned til magnetventilen ned på gearkassen, får den strøm skifter den ved fuld omdrejninger hvis du har spederen i bund hvorimod får den ikke strøm skifter den gear ved langt mindre omdr.
    så hvis man ikke har kontakten, får magnetventilen konstant støm og gearkassen skifter som når din er sat til "S" , så jeg ville hive stikket af ned på gearkassen, sidder i højreside helt henne bagpå ved kardanen og kontrollere om der er strøm der, når den står på S, hvis ikke der er det , ja så er det jo en EL fejl , hvis der er strøm dernede ja så er det jo din magnetventil..
     

Del denne side