Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

turbo på alle OM602 OM603 efter model 89

Emne i 'Dieselmotorer' startet af anirak, 22 Maj 2011.

  1. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    sidder lige her med værkstedets katalog for opdateringer efter 89 og som jeg kan tolke det, så skulle der herefter være monteret oliedysser til underafkølede stempler på alle efter modelår 89. og dermed skulle motoren faktisk være forberedt til turbo!!! hvis det er så nemt!!! altså jeg er klar over at gearkassen skal justeres og pumpe og en del ting meeen
    nå men det betyder jo også at jeg bare kan finde en 300d som ikke har kørt så meget og montere turboen over i tilfælde af at den skulle brække sig, og det kan jo være den finder på det når den får skruet trykket op hehe
    som jeg igen har forstået det så skulle det samtidig resultere i at der ved oliefilter er slanger til oliekøleren og at man så har oliekøler monteret nederst i venstre forskærm !! og ja det skulle så vise ja at der er underafkølede stempler

    nogen der kan konfirmere disse oplysninger eller har jeg fået forkert fat i det :D

    hilsen carsten
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det ville være fint,hvis du kunne lave et link,screendump af din infokilde,det kunne jo være at din tolkning er forkert,jeg har dog aldrig hørt om at din påstand skulle være korrekt...
     
  3. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    Der er mange andre forskelle end kun underafkølede stempler.

    Det er ikke blot en justering af gearkassen. Turbomodellerne kører som v8 modellerne med en anden og stærkere gearkasse 722.3 istedet for den ellers brugte 722.4.

    Ud over de tydelige som manifolder, turbolader, og udstødning, så er der frit fra hovedet forskel på:
    kølertermostat
    dyser
    indsprøjtningspumpe
    forkamrene
    selve topstykket

    ud over det så er turbomodellerne også leveret standard med gearolie køler i foran hjulet højre side på enkelte af chassis/udstyrs kombinationerne.
     
  4. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
  5. anirak

    anirak Member

    Joined:
    6 Maj 2009
    Indlæg:
    523
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    næstved
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    420 se
    Km:
    246000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    300 td turbo
    Bil nr. 2 Km:
    750000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    jeg skal nok få min scanner op og køre på et tidspunkt og kopieret nogle sider ind
    netop forkamrene er jo interesant om de er forskellige og topstykket siger du men på hvad måde adskiller det sig


    hilsen carsten
     

Del denne side