Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Hovedreparation af 250d... hvad skal man skifte?

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Supermand, 24 April 2011.

  1. Supermand

    Supermand New Member

    Joined:
    20 April 2011
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    450000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hejsa

    Det ser ud til at jeg skal til at skifte toppakning på min 250 d….. i denne forbindelse tænker jeg på også at skifte forkæde og kædestrammer…
    Men nu når jeg har åbnet op…. Er der så andre ting jeg skal skifte/være opmærksom på???

    Mvh
    Supermand
    bluestar
     
  2. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Få topstykket renoveret. D.v.s adskilt, trykprøvet. planslebet, ventilslibning, nye pakninger omkring ventiler. Pris 5 - 6 tkr.
    Og når du nu har det hele adskilt: Ny vandpumpe, ny viskosekobling, nye hydrauliske ventilløftere, primærkæde + strammer, samt remstrammerarr. + rem. Renover dyser. Gjorde selv det samme med dele fra taxiteile.de
    Gandtotal kr 10 tkr. Kører som ny 100 tkm efter (0-100 km/t <15 sek)
     
  3. Bovbjerg

    Bovbjerg Member

    Joined:
    23 August 2010
    Indlæg:
    43
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    800000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er lidt utroligt, at nogen gider at bruge tid på dette, når man kan købe en brugt motor med lavt kilometertal for samme beløb. Men selvfølgelig, hvis man ikke indregner sit tidsforbrug :).
     
  4. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Tja jeg overvejer det samme og renover
    hvis man bare finder en anden maskine
    så trænger den garanteret også til kæde,remhjul,remstrammer,gløde rør, og ja alle de vitale slid dele
    og hvis der skal være garanti og sådan så koster de dælme også kassen
    hvordan har den været kørt og passet
    hvis man renover så ved man da hvad man har..
    og regner man med og havde sin dejlige vogn i nogen år endnu
    ja så er det vel ikke galt
    bare min mening... :D
     
  5. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    Min 230E fik samme tur, den kører stadig perfekt her 270.000 senere.....

    (Det er iøvrigt den jeg har til salg.)
     
  6. Heureka

    Heureka Member

    Joined:
    18 Oktober 2006
    Indlæg:
    117
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    MidtJylland
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    250 D
    Km:
    877
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2:
    Skoda Greenline
    Bil nr. 2 Km:
    50
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    Lige omkring dette emne vil du få glæde af den gamle vending om at erfaren mand er god at gæste. Nogle springer over hvor gærdet er lavest, andre sikrer sig at de når i mål.
    Vi snakker om maskiner der er 20 år eller ældre. Lavt km tal på en udskiftningsmotor, hvad er sandhedsværdien af det? :eek: Men der skal nok være nogle der køber den, måske fordi det er eneste løsningsmulighed i rådighedsrummet!
     
  7. Supermand

    Supermand New Member

    Joined:
    20 April 2011
    Indlæg:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    450000
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svaret.... den skal havde den hel store tur nu....

    Naturligvis koster det at fikse sin motor.... vel 6000 til 8000 kr.... måske en dårlig forretning... men det er jo også en form for en hobby at køre i en 124.... så det er vel ok at sætte lidt penge i sin hobby!!

    Supermand
    bluestar
     
  8. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991

    8)
     
  9. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Hvis den motor du har kan renoveres for 6-8 kilo så gør det, 8) så er den så ny den kan blive, jeg har selv på et tidspunkt købt en 2,5 D for ti kilo, hos en stor hugger, men efter et halvt år fik den samme fejl, som den jeg hev ud :twisted: de leverede derefter en anden motor uden beregning 8) men udskiftningen, hang jo igen på mig :-((
    så renover.
     

Del denne side