Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

300E-24 sportline/AMG??LØST

Emne i 'Fjedre, Støddæmper, sænkning' startet af Morten Bech, 24 Januar 2011.

  1. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nick det er fordi den er født som en af de første "rigtige" Mercedes AMG modeller der kom efter deres sammenlægning.
    Før den tid, hvor AMG selv lavede biler eks. Hammeren, der fik de specifikke AMG stelnumre som altid har EA i deres betegnelse og mange specifikke AMG dele benævnes med H WA.

    Men prøv så lige at slå din Toppakning op, her er der en gravende fejl i EPC... der står at den er erstattet af den normale toppakning som også bruges af E320eren.
    Men det er fordi man har ville alle de gamle til livs og så står der pludselig at der i stedet skal bruges denne E320 toppakning.
    Men faktum er at AMG toppakningen, som i øvrigt har en anden hul diameter grundet større boring, samt måske vigtigst af alt er forstærket, stadig kan købes på AMG stelnummeret hvis man insistere på at det er den man skal have og at Mercedes skal bestille denne og ikke bare slavisk følge EPC.

    Jeg har læst en hel del omkring dette fenomen på et engelske forum hvor de netop fandt denne gravende fejl, hvor folk fik udleveret E320 toppakninger til deres E36AMGere både til W124, W202 og W210ere som også findes som 36AMG.

    Denne side bør du læse Nick :yes: den omtaler dette problem med toppakningen som er forkert angivet i EPC:
    Han der har den profil med en G wagen, han er meget velinformeret omkring AMG dele og speciel 36AMG modellen osv.
    :arrow: http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... bus-6.html

    Men der skulle faktisk en væsentlig ting i selve motor nummeret, hvor man kan se om det er en 36AMG eller en normal C280/E280er
    104940 hedder det når der er tale om en 36AMGer mener jeg og
    104941 er når det er en alm. C280er
    Plus at der altid står 4 ekstra AMG cifre på motorblokken.
     
  2. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej BRABUS, jeg har pillet dørbeklædningen af og taget et billede af den "papirslip" du skriver om, der er et billede af hele slippen, og tre nærbilleder.

    For mig giver det ingen mening, men måske du kan tolke hvad tallene betyder 8)
     

    Attached Files:

  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    HAHA, fedt at den stadig var der, mange ryger nemlig af og ryger ud mellem dør og beklædning.
    Jeg har også min originale slip endnu derinde.

    Det er faktisk ikke ret mange folk der ved at her gemmer der sig et "ekstra" identifikations nummer på bilen.
    Det samme findes også omme i bagerummet oppe under hatterhylden, men det sider så udsat at det næsten altid mangler, men jeg har dog mit sidende endnu :)

    Men det er rigtig nok at dit stel nummer så er dette underlige EA nummer. :-?
    Jeg har aldrig set dem med et sådan underligt nummer før, men det er tilsyneladende fordi det er en Canadisk model hvor der er ekstra strenge krav som måske er grunden for at man har fået lavet en ekstra typegodkendelse på den evt.
    Den har faktisk begge disse stelnumre, altså det originale hedder WDB1240321B912971 og det står også i data kortet på din bil jeg har slået op. 8)

    Men hvorfor der fremgår hele 2 stel numre på bilen er lidt en gåde synes jeg. :|

    jeg kan se at den har fået farven 172 plus en anden farve kode 68 jeg ikke ved hvor er brugt, måske er det plankernes farve.

    Den kode der siger mest om bilen er faktisk den der hedder 460
    Som betyder:
    VEHICLES FOR CANADA, ADDITIONAL PARTS
    Det er altså en ændring/tilføjelse af dele på bilen fordi den skal sælges i Canada.
    Den har også en advarsels buzzer for parkerings bremsen, hvilket ingen europæriske modeller er udstyret med.
    Så har den en kode jeg intet aner hvad betyder 803 - AEJ 06/1/M/X
    Men sikkert også noget med at den er designet til det Americanske marked/Canada
    Og så har den hele 10 ukendte udstyr/konstruktions koder, men det er sikkert også ændringer for det ameracianske marked

    Betegnelsen for de 2 stelnumre er:
    FIN = WDBEA32E1PB912971
    VIN = WDB1240321B912971
    vin_dc = EA32E1PB912971
    Hvad disse betegnelser står for ved jeg ikke, men VIN har altid været direkte oversat "Stelnummer" :)


    Her er hele udstyrs kode listen:

    Kode: Beskrivelse:
    222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
    240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
    241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
    280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
    291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
    300 Unknown
    340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
    412 Unknown
    420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
    430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
    443 Unknown
    460 VEHICLES FOR CANADA, ADDITIONAL PARTS
    491 Unknown
    524 PAINTWORK - PRESERVATION
    544 Unknown
    588 Unknown
    593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
    600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
    611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
    639 Unknown
    664 LIGHT ALLOY WHEEL 7-HOLE STAR DESIGN 17 INCH
    757 Unknown
    803 AEJ 06/1/M/X
    810 SOUND SYSTEM
    873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
    172 Unknown
    68 Unknown
    268 WARNING BUZZER FOR PARKING BRAKE
     
  4. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Først, jeg bøjer mig i støvet... hvor ved du alt det fra... men rigtigt rigtigt rart at du gider tage dig tiden til at dele ud af din viden, TAKKER. :gr8:

    Jeg fik at vide, at den var importeret fra USA eller canada (han var ikke helt sikker på hvilken af delene) men det var en 320'er. (hvor skal E'et forøvrigt stå, foran eller bagved 320, altså E320 eller 320E :eek: )

    Jeg har i mellemtiden modtaget registreringsattesten og der står der 300, jeg er super glad for bilen men nu vil jeg altså bare gerne vide er det en 300 eller 320.
     
  5. klausgestrup

    klausgestrup New Member

    Joined:
    26 Februar 2008
    Indlæg:
    104
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124-E320
    Km:
    0
    Årgang:
    1993
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Er der en hurtig / nem måde at se på motoren om det er en 300 eller 320
     
  6. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    I følge bilens stelnummer og bilen født 320 ingen tvivl om dette.
    Men til dit spørgsmpl omkring hvor "E"et skal stå, så er det faktisk sådan at de første 320ere der kom i slutningen af 1992 blev kaldt 320E fordi man først med 93 modellen døbte dem E klassen. og dermed kom de så til at hede E320

    Så der er fkatisk ganske få 320ere som hedder 320E.

    Men jeg er sgu ikke sikker på at bilen er indreg. korrekt hvis der i reg. attesten kun står 300 :shock:
    Jeg ved dog at man i USA kaldte både 260E og 300E for en 300E, men med 260eren der blev den blot kalt 300E 2.6
    Og de var også så underlige at kalde både 300CE og 300CE-24 for det samme (300CE)
    Man kunne derfor ikke se om bilen var med M103 eller M104 motor, men da solgte kun den 24Ventilet udgave i Coupe udgaven og denne kunne så kun fåes fra 90 til 93
    Så på den måde ved man at hvis man støder ind i en 300CE fra 90-93 så er det en 300CE-24 og denen motor findes kun i denne model og årgang.

    Men om der også er noget særligt med din vogn ved jeg ikke.
    Men vi kan se helt 100% korrket at din bil er født med en 320er motor, det er helt sikkert.
    Den har luftfilteret sidende i højreside af bilen, hvor den gamle havde den store luftfilterkasse sidende henne over indsugnings manifolden 8)
     

Del denne side