Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.
  1. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
  2. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jo, det kan du jo godt få synet. Men du skal jo så betale afgift af bilen igen.
    Jeg ønsker mig også en OM613 eller 648 i stedet for en OM606, men jeg holder mig til 606'eren og smider en turbo på. Så er det bare mere brændstof der skal til. :D
     
  3. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Afgiften kan vel ikke være alverden ?
    Du skal vel også betale afgift ved montering af turbo?
     
  4. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jo, det skal jeg da vel. Men kun hvis jeg har den sat på til syn :D
     
  5. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hvis skat som er dem der bestememr om der skal betales ny reg. afgift beslutter at bilens identitet er lavet så meget om at der er tale om en ny eller anden model.
    Så skal man betale afgift af hele bilen som hvis det var en ny indregstrering og man får ikke noget tilbage for den identitet bilen så har midstet.
    Dvs. der er ikek tale om en forskæls afgift der blot blvier lagt oven i det den er værd, men altså en hel afgift, som hvis man stod og skulle importere en bil fra bunden af.

    Måden man så kan få det nedsat er jo at man inden ombygningen sælger bilen til en køber uden for DK som både over førre penge for bilen osv. som man så redegøre overfor skat der så igen betaler dig afgiten af bilens værdi retur, minus en % sats.

    Så begynder man så ombygningen og når den er klar til at blvie synet "hvis man da kan det med alle de konstruktive ændringer som der skal ligge attester på osv." så kan man så gå til skat og betale den nye reg. afgift som er den samme sats som hvis man bare lavede ombygnignen og kom til skat for at betale den nye afgift.

    På den måde fpr man lidt af bilens afgift retur og betaler på den måde kun forskæls afgiften minus et lille beløb der skal betales for at sælge den til nogen uden for DK.

    Men ja det med at få godkendt en bil der ikke er født med turbo, som er bygget om med turbo er rent økonomisk en bedrift der kræver en kapital på mindst 100.000 Kr. alene i udgifter til de godkendelser der kræves for forurening og støj tests. egnethed skal også godgøres, men det kan man få blot ved at få forhandler elelr importør til at skrive under på at ombygningen er ok, elelr skrive hvilke ting der skal ændres før den er forsvarlig og så lave disse tiltag.

    Så enten køre man bare på ulovlig hvis og håver p ådet bedste eller også hodler man sig i skindet, fordi man ikke ønsker en bøde på størelse med den afgift man ikke har betalt (kan kun godkendes af skat MED godkendt syns rapport) samt krav om betaling af selve den skat man har undraget at betale og så blvier bilen beslaglagt indtil både bøde og skatten er betalt som sikkerhed for betaling.

    Det er syge regler her i DK, nok regler og bøde størelser til at jeg ikke ville bevæge mig ud i sådan en sag.
    Så helelre købe noget som er hurtigt ab fabrik eller monteret med turbo på forhånd da dette er langt nemmere at få lovliggjort.
     
  6. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Men alligevel, nu ønsker jeg mig en hurtig diesel, og nægter at købe nyere end en w124 da det evig og altid er og bliver den sidste "rigtige" Mercedes. Så må jeg jo til lommerne til den tid hvis jeg sku være så uheldig at gå i fælden. Indtil da flyver jeg lavt.

    Sent from Desire HD with LeeDroid ROM 2.2
     
  7. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har da også bygget på en Daihatsu Charade som kun fåes med 1.3 motor og smed så lige motoren i fra en Daihatsu Applause på 1.6 og en hel del mere moment.
    Det kan virkelig mærkes i en bil der kun vejer 775 Kg.
    Motorene er 100% ens, bortset fra højden som er 2-3 cm. højere grundet den større slaglængde.
    Alt andet er identisk på motorene og kan derfor kun ses hvis man kikker på motor koden som jeg selvfølgelig havde fjernet så man ikke kunne se at der var fjrenet noget selvfølgelig :whistle:
    Den blev da synet hele 3 gange uden bemærkninger om motoren :oops:
    Selvfølgelig ikke helt efter bogen, men som du siger, man flyver lavt, og jeg sørgede da for at det så godt som var umuligt at se den havde fået 1.6er motoren i.

    Men den gik fra at være 0-100 på 10.0 sek. og 165 på toppen til at gå fra 0-100 på 7.5 sek. (hurtigere end en 300E-24) :lol: og så lige 200 på toppen hvor den slog begrænseren til :mrgreen:
    Den ku satme rykke og så med bare en 1.6er :love:

    Se selv her: :arrow: http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=939
     
  8. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,245
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det kan kun være et spørgsmål om tid før at man begynder at lave ombygningerne i udlandet.
    F.eks. tyskland :heart:

    Man kan jo spare købet og produktionen af en hel ny bil, men så stadig køre længere og være "grøn" :whip:

    Jeg tror på at der vil komme et "kit" eller der bliver lavet nogle certiferede ombygninger som bliver TüV godkendte.
    Og når først at projektet er TüV godkendt, skal det nok blive lettere at få dyret ind i landet.

    Men det ligger nok noget tid ude i fremtiden :|
     
  9. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    ja undskyld mig men hvor smart er det så lige og skrive på et åbent forum
    jeg gjorde det ihvertfald ikke.... :eek:
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Du har ikke helt ret Smut, men der var måske også en lille detalje tilføjelse 8) som nu er ændret for bedre forståelse.

    Jeg "har" ejet en daihatsu med 1.3er og så solgt med 1.6er som efterfølgende har været synet i ny ejers navn.
    Bilen blev synet med 1.3er i min ejer tid og straks efter ombygget efter købers ønske med 1.6er og solgt som sådan.
    Hvad han så efterfølgende har fulgt op på af div. ting ved jeg så ikke, andet end at han vist nok har solgt den videre den dag i dag, men jeg har da fået en tur eller 2 med den nye motor og det var skam veldig spas :-D
    Jeg ejede bilen sidst i 2005 så det er jo en kende siden :D i dag har jeg så en anden, stadig med 1.3er 8) og 4WD :mrgreen:

    Så for mit vedkomne har jeg mit på det rene 8)

    I øvrigt så overskrider den ikke 20% reglen og derfor er ombygningen lovlig og kræver således hverken skat´s briller eller synshallens godkendelse andet end at det skal tilføjes under konstruktive ændringer, men det må den nye ejer jo så have hovedpinen med, for han købte den velinformeret om forholdene 8) som han så ikke ønsket opgivet og synet den derfor herefter ikke som man jo skal når der laves konstruktive ændringer trods den lige var nysynet.

    Men det er jo også noget helt andet end det vi snakker om her i tråden hvor der monteres turbo på en bil der er født uden.
    Her er vi over grænsen på de 20% og så gælder der helt nadre spille regler som er så godt som umulige økonomisk at følge op på. :roll:
     
  11. CSchmidt

    CSchmidt Active Member

    Joined:
    3 December 2010
    Indlæg:
    1,245
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +10 / 0
    Min bil::
    JingJang Auris D-cat
    Km:
    165000
    Årgang:
    2007
    Bil nr. 2 Km:
    0
    De blev jo også lavet som 1.0 turbo (GTti hed de vist), men den skal nok være født sådan hvis den skal bortforklares.

    Men bilen vil vel aldrig opnå identitesskifte med 1.6'eren, vil den ? når motoren nu er fra en applause.
    Der kom da først 1.6 motor i charaden i midten af 90'erne eller deromkring, og der ser bilen jo også helt anderledes ud
     

Del denne side