Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Er strømfordeler + Roter moden til udskiftning?

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af fios, 27 Marts 2011.

  1. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej MB fans.
    Min 300E 24 starter perfekt men går i stå når den bliver varm.
    Naturligt begynder tomgangen at falde i takt med at motoren bliver varm. Så langt så godt.
    Efter ca 8-10 minutter når motoren er blevet driftvarm begynder den at gå ujævnt for efter yderligere et par minutter at gå i stå.
    Derefter er den umulig at starte igen før den er blevet kold og det hele kan starter forfra.

    Kunne det tænkes at være strømfordeler, roter eller Lign elektrisk. jeg har ingen erfaring med at vurdere elektriske komponenter.
    Vil i være venlige at se med på de følgende billeder og give jeres vurdering.








    Med venlig hilsen
    fios
     

    Attached Files:

  2. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
    :eek: :eek:

    De er mere end modene til udskiftning efter min mening. :D

    Nyt dæksel og rotor samt kabler og tændrør...
     
  3. SOBATECH

    SOBATECH Well-Known Member

    Joined:
    18 Juli 2009
    Indlæg:
    1,209
    Likes Received:
    25
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland Jægerspris
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    R129 SL 500
    Km:
    189000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    w124 300E24 AMG E34
    Bil nr. 2 Km:
    357000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1989
    Hej Filos

    Min havde det samme problem som din. Jeg skiftede også rotor strømfordeler og kabler :D og liger lidt hjalp det :(

    Så pillede jeg min Tændspole af. Den var helt hvid på den ene side. Man kunde se at gnisten havde slået igennem til stel

    Så ny på fra Gørløse og problemet forsvandt 8)

    Hilsen Søren
     
  4. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Man ser tydeligt på billede 2 og 3, at knisten har haft svært med at få kontakt, derfor er den blevet lidt sveden på hhv rotor, midter kul og de 6 punkter i dækslet...
    Køb et nyt, og det vil kun blive bedre :-D
     
  5. fios

    fios New Member

    Joined:
    21 Juni 2010
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300E 24v
    Km:
    315000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for jeres hurtige og klare svar.

    Jeg vil skifte rotor og fordeler og kan i samme omgang skifte kabler og tændrør.

    Jeg tror at jeg vil skifte tændspolen også.

    fios
     

Del denne side