Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Partikkelfilter - EURO 4 - Nu muligt!

Emne i 'Udstødning, Katalysator, Euro normer, Partikkelfil' startet af Bo, 17 Marts 2011.

  1. Bo

    Bo New Member

    Joined:
    4 Februar 2007
    Indlæg:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    230000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Nu behøver vi, der bor i større byer, ikke længere frygte, at vi bliver nødt til, at skille os af med vor skønne bil, hvis/når politikerne indfører miljøzoner for personvogne.
    http://www.autokiste.de/psg/1005/8787.htm

    Ganske vist er det dyrt, men ikke umuligt!

    Hilsen Bo
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    hehe

    så i Operation X, nu her iaften? - som netop havde partikkelfilter problematikken på tapetet.

    Konklusion: vi behøver ikke skamme os over vore biler. - det vi skal frygte, det er at bureaukratiet.

    i programmet så vi:

    1. busser med defekte partikkelfilter, som vel at mærke var miljø godkendte jvf. miljøsyn, der udledte 250 gange flere partikler end tilladt.
    2. eur 4 & 5 lastbil motorer som kører lovligt uden filter,- men som udleder 250 gange flere partikler end tilladt.

    :whip: my ass........
     
  3. NJGA

    NJGA New Member

    Joined:
    8 August 2007
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Thisted
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W 204 CGI
    Km:
    52000
    Årgang:
    2011
    Bil nr. 2:
    VW 1302 LS CABRIO
    Bil nr. 2 Km:
    37000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1971
    Hej Bjarne.
    Du har helt ret i, at det er at bureaukratiet vi skal frygte.
    De klovner :nakkal: der sidder på borgen ved ikke en s... og er upålidelige.
     
  4. vito124

    vito124 New Member

    Joined:
    21 August 2010
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    350
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2:
    W123 300D
    Bil nr. 2 Km:
    450
    Bil nr. 2 Årgang:
    1981
    Bjarne: Jeg så det godt, og må sige det er skræmmende som alle busserne fejlede i testen, og alligevel kunne deres egen bus bestå miljø-syn med defekt filter.. Hvad er det syn så værd?
    Og det med filter til personbiler, var i statens regnskab også kun ført som en ekstra indtægt på 230mill. årligt, da de vidste fra starten at folk ikke ville ofre det :? Så det handler i realiteten ikke om at gøre billivet sundere, men at få nogenlunde plus på statskontoen igen :twisted:
     
  5. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg giver godt nok ikke meget for det partikelfilter gøgl når vi alligevel bare betaler vægtafgift. Det er en fast afgift der ikke tager hensyn til hvor langt den går på literen eller udledningen af drivhusgasser og partikler. Jeg tager sku de 1000 kroner ekstra om året oveni hatten uden at kny, vi har de sidste rigtige benz'er og den vil jeg hellere betale ekstra for end tøffe rundt i en mindre plastæske fra kinøjsien.

    I bund og grund er det enten en udgift med en kendt faktor at vi udleder partikler fra bilen hvilket i mit tilfælde vil beløbe sig til 8.500,- i afgift om året med straffen for manglende filter.

    Eller en udgift på 12.425,- plus montage herhjemme og danske afgifter ender vi vel nok omkring de 20-25K med en ukendt faktor, vi aner ikke om bilen kan holde til det, dårligere brændstoføkonomi og lavere ydelse.

    Jeg har fundet et værksted i tyskland der gør det for 1785 euro, altså knap og nap 13.315,- danske kroner. De har en Ebay auktion http://cgi.ebay.de/Partikelfilter-N...4QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101

    Du skal bare lige køre sydøst for Frankfurt for at få det sat på. Det er "kun" 789km fra Kolding midtby, og jeg ved da at det ikke er alle der er i Jylland og kan hente bajsere uden at tage en bro eller to.

    Hvis de skulle give os et incitament til at få det på, skulle de give rabat på en i forvejen dyr bil at holde på det danske vejnet. Jeg gad faktisk godt vide om vi ku komme frivilligt ind under grøn afgift med filteret på. Det ville batte i regnskabet. Og vi ku beholde vores nyklassikere i stedet for at spilde fabrikationsenergi på at få lavet en ny bil der alligevel ikke har samme holdbarhed.
    OG det er ikke reservedelene der koster i det regnskab takker være Nick og Gørløse. :lol:

    Nå, Så har jeg vel også gylpet sur galde nok mht. partikelfilteret, Vi ville da ku få bedre økonomi og renere udstødning ud af en turbo hvis vi laver mere luft end vi har brug for. :rofl:
     
  6. vito124

    vito124 New Member

    Joined:
    21 August 2010
    Indlæg:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vestjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300E
    Km:
    350
    Årgang:
    89
    Bil nr. 2:
    W123 300D
    Bil nr. 2 Km:
    450
    Bil nr. 2 Årgang:
    1981
    Jeg betaler glædeligt de 8500 om året i afgift, for at komme sikkert fra A-B hver dag.. De får ikke mig til at kravle ned i en nyere koraner, eller franskmand, uanset hva de så koster i vægtafgift... Desuden kan den samlede pris på afgifter/vedligeholdelse aldrig ryge under det en 124'er koster om året, de eneste udgifter der er på den er vægtafgift og diesel, + selvfølgelig almindelig slitage 8)
     

Del denne side