Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Manglende konklusion på flere indlæg.

Emne i 'El-system' startet af Blondie, 3 Marts 2011.

  1. Blondie

    Blondie New Member

    Joined:
    20 Februar 2011
    Indlæg:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300E
    Km:
    330000
    Årgang:
    1986
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg vil først rose dette forum for de mange gode indlæg og svar man kan finde her..

    Men..

    I mange tilfælde så mangler vi at få at vide hvad der rent faktisk var af fejl og løsninger på de forskellige problemer.

    Nu har jeg selv døjet med at min 300E huggede og ikke kunne tage gas når den blev varm.

    Jeg har skiftet OVP, rotor, tændkabler, tændrør og sikringer, og det er desværre kun blevet værre.

    Jeg kan se at mange andre spørger ind til netop denne type fejl, men der bliver i mange tilfælde ikke fulgt op med hvad der rent faktisk var af fejl på bilen, når man så fik problemet lavet..

    Det er fint med de mange gode forslag til hvad der kan være galt, men det ville hjælpe med noget viden om hvad der så hjalp på problemet.

    Mit problem har resulteret i at den er kørt til mekaniker, og så må vi se hvad han finder ud af......
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er en rigtig pointe.

    mange søger hjælp og når de så for det guldkorn som får dem videre, så glememr de alt om forummet igen, fordi nu virker bilen jo :|

    Men jeg tror faktisk også der er mange elelr nogle som aldrig finder løsningen på deres problem og de kan jo så af gode grunde ikke rigtig følge op på løsningen.

    Selvom det skylder sin egen tråd, så kan en humpende M103 motor (300E) godt skyldes deffekt mængdefordeler eller luftmasse måler.
    Luftmasse måler er den klap som sidder i indsugnigns hullet når du fjerne luftfilter kassen.
    Denne klap trykkes længere ned jo mere luft den suger igennem, denne klap har fat i en pind som drejer på et dreje potentiometer/Volume dreje knap.
    Denne volume drejeknap/potentiometer fortæller så styreboksen hvor meget benzin den skal have at leve af.
    Dette potentiometer virker på samme måde som de gamle radios volume styrke dreje knap.
    Og som man kende det fra gammle radioer, så kan de begynde at skratte med tiden og få døde punkter på dreje intervallet.
    Det er lidt det samme som kan ske med disse luftmasse målerer som med tiden blvier slidte og derfor kan man få nogle udsættere osv.
    Det burde dog gå helt væk hvis man giver fuld gas da dette potentiometer så "burde" være helt i bund og derfor virke som en kortslutning.
    Man kan måle med multimeter om der er døde punkter osv, stikket sidder nede på siden af agragattet med 2/3 ben og så bare mål modstanden her imellem mens man meget langsomt trykker pladen helt i bund, så må der ikke være områder med store spring eller plduselig udslag på multimeteret i den modsatnd man måler.
     
  3. Spaceraver

    Spaceraver Member

    Joined:
    26 Oktober 2007
    Indlæg:
    228
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    Store Darum
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W211 320CDI
    Km:
    443000
    Årgang:
    2004
    Bil nr. 2:
    W124 E300D
    Bil nr. 2 Km:
    542000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Jeg forsøger så vidt muligt at fortælle hvad fejlen er så andre har gavn af løsningen. Måske burde vi lave en faq / Wiki?

    Sent from Desire HD with LeeDroid ROM 2.2
     
  4. Eldi

    Eldi New Member

    Joined:
    10 Januar 2010
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300 24V ce
    Km:
    291
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    BMW
    Bil nr. 2 Km:
    203
    Bil nr. 2 Årgang:
    2003
    Hej Blondie ,det er en udemærket pointe du kommer med, jeg har også tænkt over det mange gange, der burde være en konklusion´s felt også, ved et oprettet indlæg, ..men bortset fra det så tror jeg at vi to døjer med det samme problem på vores biler, min er lige kommet tilbage fra Jacob´s værksted "JTC", uden at problemet er løst, jeg har det problem at når jeg giver gas ved f.eks grønt lys så går der ca 5-6 sek. inden at den tager fat/gas, den nærmest "prutter" for at komme af med lidt luft i de første 5-6sek. , (Sådan føles det ihvertfald), Jacob siger at han har tjekket petentiometer og at det ikke er defekt -og han ved ellers ikke hvad det kunne være p.t., så det giver endu flere grå hår og en regning på 3200kr :evil: ,jeg forsætter med at finde løsningen så må vi se hvem der først kommer med den, du må selvfølgelig også meget gerne fortælle det hvis det bliver løst, men jeg tror også jeg vil afprøve Brabus forslag imorgen, om at give den fuld gas og dermed 0-stille petentiometeret ..mvh Elias
     
  5. bachko74

    bachko74 New Member

    Joined:
    3 August 2010
    Indlæg:
    497
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Vendsyssel
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S240
    Km:
    148000
    Årgang:
    2001
    Bil nr. 2:
    XV 1100 Virago (mc)
    Bil nr. 2 Km:
    56000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1993
    Det er jo et tilbagevendende problem der her tales om, og som Brabus er inde på, så er mange tilbøjelige til at "glemme" sine egne tråde, hvis løsningen findes. Andre gange er det jo, som der her også siges, at problemet ikke løses og så er konklusionen jo svær at give.
    Der findes så modsat også gange, hvor spørgsmålet og konklusionen ligge v æsentlig fra hinanden i tid, da der kan gå langt tid før en konklusion kan findes, så fordi en tråd er "gammel" er det ikke altid ensbetydende med, at der aldrig kommer en tilbagemelding på den.

    Men jeg vil give dig ret. Personligt forsøger jeg at komme med tilbagemeldinger på mine tråde, så de dermed er værdifulde for andre.
    En opdatering kan også være fornuftig, hvis en løsning ligger længere væk, end man lige først troede 8)

    Men det er desværre ulempen ved et forum. Heldigvis er der så utrolig mange gode sider, specielt herinde :mrgreen:
     

Del denne side