Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Rust på W220

Emne i 'Øvrige serier' startet af nph, 25 Februar 2011.

  1. nph

    nph New Member

    Joined:
    30 November 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    195000
    Årgang:
    1992
    Først og fremmest tak for alle de super gode råd og den vejledning som jeg har fået, når der har været nye projekter/udfordringer med w124'eren. :D
    Nu står jeg i den situation, at jeg har lovet min far at se om jeg kunne finde ud af hvad vi skal gøre ved hans W220. Den er desværre ligesom en del andre Mercedes'er fra de årgange i slut halvfemserne ramt af rust/overlade rust, i dørene og den ene skærmkant.

    Rusten har boblet lidt under lakken et par år, men i denne vinter er det simpelthen gået igennem, så det nu tydeligt kan ses. Det er ca. på størrelse med en 1 krone i bunden af hver dør - så noget må gøres. Min far har kontaktet Mercedes for at høre hvordan han skal forholde sig i forhold til garantien, men hvis jeg kender det system rigtigt, så er der nok desværre ikke så meget at hente.

    Så hvad gør man? Lige gyldig hvad er det vel en dyr omgang? Har set på Por15, tror jeg det hedder, men har også set at Gøreløse har en W220 S500, fuldstændig magen til min fars stående(skrot) måske man kunne købe dørene fra den?

    Håber en venlig sjæl kunne have en ide til hvad der kunne gøres, evt. kender en pladesmed som kan lave det.

    Bedste hilsner
    Niels
     
  2. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Hej Niels

    Vi har desværre solgt dørene fra den S500
     
  3. nph

    nph New Member

    Joined:
    30 November 2010
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 300CE
    Km:
    195000
    Årgang:
    1992
    Nå så er det i hvert fald ikke en mulighed, så må vi jo have det repareret. Ved du hvad i gør ved sådan et rustproblem hos Gørløse, Nick?
     
  4. Nick

    Nick Active Member

    Joined:
    16 Oktober 2006
    Indlæg:
    1,517
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +13 / 1
    Min bil::
    w124 3,6 Brabus
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2:
    Mercedes 500E
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Ja, det er helt sikkert noget som Claus kan klare :) ring på 4821 78 78
     
  5. Klaus

    Klaus New Member

    Joined:
    14 Oktober 2006
    Indlæg:
    467
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Sdr.Vium i Westjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W201 2,5D
    Km:
    360000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    KIA Ceed sport 115
    Bil nr. 2 Km:
    60000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg vil da mene hvis det en bil man er glad for skal man betale kassen en gang og undgå ærgelser flere gange.
    Jeg og min mekaniker(som også er mercedes mand) påbegyndte lidt rustarbejde på min 201 i går, og han fik mig overbevist om at rusten plade skal væk, uanset.....
    Han efterbehandler svejsningerne med tin som han siger han næsten aldrig bruger mere da kunderne ikke vil betale for det, men så er der en god chance for at rusten får fat igen når og hvis spartlen knækker, evt ved stød.....
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Tin rocks. 8)
    Jeg er også oplært før verdenen gik af lave, og er meget stor tilhænger af dette næsten uddøde håndværk.
    Desværre er det som klaus nævner, meget få kunder der vil betale hvad det koster. :-?
    For tin illægning er en ret langsommelig og omstændig process, i forhold til bare at spartle.

    Mange værksteder har ikke (længere) værktøjet til at kunne lægge tin i.
    Og mange af de karosserismede der kan udføre opgaven, har for længst forladt branchen.
    Gennemsnitsalderen for karosserismede i aktiv tjeneste, er vist lige omkring de 32 år.

    Tinspartel er det næstbedste alternativ, da det ikke suger fugt, som alm. spartel jo gør.
     
  7. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0

Del denne side