Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Klimanlæg dødt

Emne i 'Aircondition / Klimaanlæg' startet af hoier, 21 Februar 2011.

  1. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    Jeg ved ikke om jeg har postet det i den rigtige gruppe..

    Men problemet er at jeg ikke har aircon i min 300 D. Men alm. klima anlæg.. Blæseren har i det sidste stykke tid, lydt som en heks på vej til bloksbjerg. Men her til morgen ville den ikke mere.. Jeg kan som mærke at der kommer noget varm luft ud af luft kanalerne, men ikke noget som der kan hører.. og den vil selvfølgelig ikke blæse luft op på ruden..

    Er det nogen som kan fixes let?? Jeg tror at motoren fungere fint, men selve blæsere er afgået ved døden.
     
  2. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du skal have en ny blæsermotor,med eller uden lufthjul.
    Når den begynder at støje er det fordi lejrene i motoren er færdige.
    Du skal fjerne dine plastafdækninger under forruden og visker,så sidder den indkapslet dernede
     
  3. 280TE

    280TE New Member

    Joined:
    6 November 2010
    Indlæg:
    285
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S124 280te
    Km:
    300000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2 Km:
    0
  4. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej

    tak for linket. Det hjalp.. Jeg har nu bestilt en varmeblæser, så jeg kan udskifte den.. Et rigtig blondine spørgsmål... Tror I at det er nødvendigt at afbryde batteriet for at fortage udskiftning.. Jeg beklager spørgsmålet.. Men Jeg hader at pille strømmen af, da jeg har fået en del rap over pølserne..
     
  5. Alex B Jeppesen

    Alex B Jeppesen Active Member

    Joined:
    21 Juni 2007
    Indlæg:
    1,549
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250d
    Km:
    290000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det er sjældent jeg har taget poler af ved mekanisk arbejde..mange gange er det jo kun stik som tages fra hinanden,men hvis du er typen som tit lægger værktøj over polerne på batteriet,så fjern det hellere :lol: .
     
  6. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Du får ikke stød af at pille bateripoler af. :)
    Men lad dem bare side på - bare sluk for blæseren, inde på kontakten.

    Ny blæser til biler med aircon, kan godt være en jungle at finde rundt i, da mange af anlægne er eftermonteret.

    BOSCH og Siemens blæsere ser fx. rimelig ens ud, men der er forskel i motorenes diameter... og skovlhjulene har forskellig bredde.
    Motoren på diavia anlæg har sine helt egne dimentioner.
    Hvis dit anlæg er eftermonteret, så har du sikkert modtaget en blæsermotor med kun et skovlhjul...
    Og sådan kunne man blive ved.

    Det er desværre lidt bøvlet indimellem.
     
  7. hoier

    hoier New Member

    Joined:
    23 April 2010
    Indlæg:
    59
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300 T TD
    Km:
    502100
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    tak for input. blæsemotoren er nu skiftet ud. Skikringen var også gået.. Men alt er skiftet til punkt og prikke. Men virker det?? Nej. Jeg undere mig, hvad der er gået galt. selvfølgelig kan det være den "nye" motor, da jeg har købt hos volmers for 400 kr. Så måske den er beskadiget. Men det virker bare ikke sådan. Så her kommer en grønært spørgsmål til. Kan sikringer blive for gamle?
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Prøv at skrue sikringsboksen op, og kig på undersiden.
    Måske der har været varmt ?
     

Del denne side