Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Ventiler eller noget der tikker i takt med omdrejninger

Emne i 'Alt om Olie & Olieskift' startet af TheJakal, 15 Maj 2008.

  1. TheJakal

    TheJakal New Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Hej,

    jeg har en dejlig 300CE som tikker fra motoren - der er lige blevet skiftet olie til en tykkere olie 15W/40 Castrol worn engine. Den tikkede også før, men der troede jeg olien var for tynd så den fik noget tykkere. Det hjalp ikke, og lyden irritere mig. Er det ventilløftere der skal skiftes eller hvad, og er der evt. nogen herinde som kan fikse det?

    På forhånd tak :)

    Thomas

    tlf: 28 26 55 19
     
  2. 300ce

    300ce New Member

    Joined:
    9 Maj 2007
    Indlæg:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +1 / 1
    Min bil::
    w124 300ce
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    Vito 110D
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    hey sa jo det kan sagtens være en ventilløfter men osse en slidt knast hvor meget har den kørt .

    mvh Dennis
     
  3. TheJakal

    TheJakal New Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Ja det kan det jo nok også - jeg har forhørt mig lidt. Nogen i dette forum der kan lave dette?
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg har læst på andet forum (engelsk) at ventil styr er en af svaghedderne på de 6 cyl række motere af 12V typen. dette kan jo også være grunden måske?

    Hvis din knast er slidt vil du opleve den ikke har noget trækkraft når du trækker den ud i gearene m. fuld gas. og hvis det er slemt så vil den også sætte ud.
    Her snakker jeg af erfaring med en 260E hvor knasten var færdig og det gik relativt hurtigt fra at bilen køærte ok uden problemer til den pludselig blev træt i omdrejnignerne og til sidst satte ud når den skulle helt ud i de sidste omdrejninger fra 5500 til 6200 omdrejninger.

    Mvh.
    BRABUS
     
  5. TheJakal

    TheJakal New Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Er ventilløftere dem man også kalder ventilløftere? Jeg er lidt blank indenfor dette område.....

    jeg syns den trækker lidt dårligt til tider og ved høje omdrejninger, men kommer fra en Audi TT med 300 HK og det kan man jo ikke sammenligne med....

    Er der slet ikke nogen der vil påtage sig opgaven at lave det "orange"
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,439
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    KHN i hedehusene, han er manden du søger efter.

    Ring på 46 59 14 94 spørg efter Kurt Nielsen.
    Han kan male orange nyancer har jeg set :)

    Men din ventil sidder i et ventilstyr som den glider op og ned i.
    Ventil sædet er der hvor ventil hoved slutter tæt til når den lukker.
    Ventil løfterne er dem der "trykker" på din ventil for at åbne den.
    Ventil løftere kan enten være fjedder påvirket eller hydrauliske.
    De er hydrauliske på din derfor kan det også være mangel på olie i kanalen til en løfter som er stoppet og så er der ingen smørelse og så er det stemplet der banker ventil op igen og ikke olien :) men så ville du høre nogle rigtig grimme lyde og samtidig have en underlig motor gang.

    Men Kurt har lavet mange topper før og skiftet løftere osv, så her er du i trykke hænder.
    Han vil også kunne høre på den om det er ventiler, løftere eller noget andet.

    Mvh.
    BRABUS
     
  7. TheJakal

    TheJakal New Member

    Joined:
    15 Maj 2008
    Indlæg:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    kbh
    Ratings:
    +0 / 0
    Det er bare skide godt, takker ydmygt for hjælpen Brabus :)
     
  8. nicksorensen

    nicksorensen New Member

    Joined:
    12 Februar 2011
    Indlæg:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 260 E
    Km:
    326
    Årgang:
    1985
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej med jer her inde, Jeg håber jeg kan få lidt hjælp jeg kan slet ikke finde ud af det her, med hvordan man laver nye indlæg. Og så har jeg et problem med min mercedes, den bruger ekstremt meget olie. og det røg der kommer ud af udstødningen er hvidt og det er lige meget om motoren er kold eller 85 grader? er der nogen der ved hvad det kan være? håber man kan få lidt hjælp her inde. bilen er en 260 E fra 85 :|
     
  9. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Det lugter desværre langt væk af dårlig toppakning...

    Kan selvfølgelig også være noget andet. En kompressionsTest kan give svaret. Det er også muligt at få svaret på dine tændrør.
    Er de våde så er det muligt det er toppakning. Og nej det er ikke verdens undergang at få lavet toppen, kan også gøres selv hvis man
    er en smule øvet gør det selv projekt mekanikker. Måtte Selv opgive at skifte bremse skiver her i weekenden som Jeg havde glædet mig til, men
    den store bolt til bremse kaliberen ville rokke sig, grrr et nederlag....
    fik skiftet min toppakning som noget af det første på min Mercedes 190E og holtaop en forskel på træk kraft ... Gav 8kilo for det hele dengang for 4 år siden

    med venlig hilsen

    _BO_
     

Del denne side