Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

Sportline bremser samme klodser som alm?

Emne i 'Bremser' startet af Morten Bech, 20 Februar 2011.

  1. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Skal skifte skiver og klodser foran på min 300e-24. Den har sportline calibre(4 stempler), bruger den samme klodser som en aml. med 2 stempler per caliber??

    Sætter Zimmermann sports skiver på, er der nogle klodser som anbefales? Evt nogle Gørløse har.
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja skiverne og calibre er større på en 24Ver.
    Men jeg ved faktisk ikke helt om klodserne er større.

    Men jeg ved du skal holde dig til eks. Jurid som er org. mercedes spare parts.
    De virker 100 gange bedre end deres MQS uorg. som også prisen angiver.

    Du kan også købe green stuff via autobremsen, de er lidt bedre til varmen, men så er det også kun hvis man virkelig bruger bremserne på grænsen at man har fordel af dette.

    Men ellers er der ikke nogen hemmeligt specielt omkring klodserne vil jeg mene.
     
  3. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Tak for indput.

    Bestilte Zimmermann skiver, orginale klodser og følere.
    Desværre er de forrste skiver ikke på lager, så må vi se hvor mange dage der går inden jeg får dem :-(
    Læste lidt om Green Stuff og der var delte meningr om de var gode/svinede meget osv., så tog de orginale som du (Brabus) ofte anbefaler. :mrgreen:
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja Jurid klodserne er gode når man presser bremserne i ny og næ :)

    Du ska ldog være opmærksom på en ting med de Zimemrmann skiver som er 100% magen til de org. bare boret.
    Det er vigtigt at man en gang imellem renser hullerne for bremse støv da de naturligt blvier stoppet til med tiden.
    Det gør faktisk at de er dårligere end de alm. fordi man har nogle punkter på skiven som ikke er med til at bremse når de er tilstoppet og dermed heller ikke tilførre køling.

    Bare man lige blæser en gang trykluft evt. igennem fælgen ca. 1 gang pr. 1000 Km. så kan ma nholde dem rimelig kørende.
    Alt efter om man køre i by eller meget motorvejs kørsel og landevej.

    Men derud over så er de vildt gode de Zimmermann skiver. :love:

    Det eneste jeg stadig døjer med er at mine bremse slitage indikatore, blvier så varme at de smelter nede i klodsen så de skaber forbindelse selvom klodserne jo er så godt som nye.
    Så jeg skfiter nogle gange følere for at slippe for at kikke på den gule advarselslampe for bremseslitage. :p

    Og så det allervigtigste er at lade dem slide sig til skiven, inden man giver dem kærligheden at føle :mrgreen:
    Ingen kraftige nedbremsninger fra høj fart og lign. de første 250 Km.
    Og så en udluftning af hele bremse systemmet med nyt væske, det gør rigtig godt :love:
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Skal huske det med trykluften, det passer nok med at fælgene skal renses for bremsestøv :yes:

    Kom til at bestille 4 stk følere i stedet for 2, så må vi se om de skal bruges snart. Håber at jeg kan nå de 250km tilkørning inden den skal til
    reg. syn og blive vejet ned med min lette kone. Har prøvet at få dumpet en bil da de nye bremser ikke var kørt til endnu. Men det er vel bar at sige til konen at man lige skal 'checke' noget i ringsted og snart er tilbage :lol:
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    "kom til" at bestille 4 følerer?

    Den skal bruge 4 følerer alene til for axlen 8) 2 i hver side. eller 1 føler til hver klods om du vil :-D

    Hvis din bil også har ASR så har du også føler på dine bagerste klodser, igen 1 til hver klods og så er du faktisk oppe på i alt 8 følerer :yes:

    Men ja en lang tur er ok, så længe man ikke køre 250Km på motorvejen, fordi så får man ligesom ikek rigtig noget ud af de 250Km. :lol:
    Så tag en bytur i københavn i mylder tiden, så skulle den ged være barberet når der er gået 1 times tid :mrgreen:
     
  7. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Man kan vel bede gps'en om at holde sig fra motorvejen, men der er vist ikke en sjov vej med mange sving indstilling.

    Yes kun 4 følere .. . . glemte lige at på sådan en er alle fire klodser overvåget. . .. :lol: :oops: :oops:

    Der er ikke asr eller andet tingeltangel bag i, men fik monteret 4 Jurid klodser (alle med huller til følere :lol: ) og Zimmermann sportsskiver bag i. Nu er bremse pedalen helt
    fast når man bremser og pumper ikke mere når man bremser. Utroligt at en mindre skævhed i skiver kan give kraftige dump,dump,dump i bilen bare at man bremser moderat.
    Mangler bare at få det til foran.

    Skiftede også de to oringe på olierørene ind i oliefilterkonsolet .. . . det er vist samlet før at motoren kom i bilen på fabrikken. :whip: :whip: Så håber jeg 'sku' den er tæt nu :twisted: :twisted:
    Men imponerende at se en 18 år gammel bil og der er intet rust på nogen af de bolte/skruer jeg pillede af bilen. De så næsten nye ud :D
     

Del denne side