Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

  1. Denne side bruger cookies. Ved af fortsætte med at bruge dette websted, accepterer du vores brug af cookies. Learn More.

hakker ved kickdown?

Emne i 'Automatgear' startet af e260, 7 Februar 2011.

  1. e260

    e260 New Member

    Joined:
    7 Februar 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    hej håber der er nogle der kan hjælpe mig jeg har en 260 automat gear
    den er begyndt at hoppe i hak når man giver den gas ( kickdown)
    nogle gange går den ud motoren køre perfekt tror det er noget med gearkassen
    er der nogle der kender til det problem
     
  2. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Måske din over load protection valve kontakt eller ventil.
    Det er en klasikker, jeg ved dog ikke om den er født med det system.
     
  3. e260

    e260 New Member

    Joined:
    7 Februar 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    takker hvor sidder den kontakt?
     
  4. jacobh

    jacobh New Member

    Joined:
    21 December 2008
    Indlæg:
    124
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    København
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    Ingen
    Årgang:
    0
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Det kan også være et eller flere dårlige tændkabler. Min 124'er hakkede og tøvede gevaldigt, når jeg gav den gas. Efter tændkablerne er skiftet går den silkeblødt og reagerer prompte på gassen.
     
  5. Morten Bech

    Morten Bech Member

    Joined:
    23 Marts 2007
    Indlæg:
    554
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Ratings:
    +1 / 0
    Check af tændkabler kan være meget nemt hvis de er trætte. Hold et sted hvor der er helt mørkt, sluk lygter og kig på tændkabler med motoren igang/evt giv lidt gas. Du skal kunne se hele tændkablet og der hvor det er 'træt,' vil der være et svagt lysshow mellem tændkabler og motoren.
     
  6. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Ja, definistionen på en hoppende fremdrift kan være mange ting jo :lol: derfor forklare jeg lige hvordan det "føles" når man har problemmer med over load protection kontakten (som sidder på siden af gearkassen)

    Der sker det ved sejtræk og ved fuld gas, at så føles det som om at der sidder nogen og slipper gassen i ½ sek. af gangen med 1 sek. mellemrum.

    Tændings udsættere, føles typisk ikke som en hoppende fremdrift, men som en meget hurtigere hukkende og ikke så kontinuerlig hoppen.

    Så når begge ord bruges, hoppende og hakkende, så kunne du måske prøve at definere selve følelesen med hvor hyppigt den "hopper/hakker" og om det er noget der sker meget konstant eller om det er sådan meget blandet om der kommer 2 hurtige hukl og så en lille pause og så 5 huk osv. :) og hvor længe vare disse huk og Hop osv.

    Tændkabler er nemlig også en god synder i disse fugtige dage med masser af regn (Da du skrev indlæget) hva med tændrør ja, måske de trænger til udskiftning.
     
  7. e260

    e260 New Member

    Joined:
    7 Februar 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jo tror ikke det er tændkablerne da den snurre som en drøm hvis man sætter den i p og giver den gas og starter med det samme
    den begyndte på det efter en lang tur det føles som om at man slipper speederen og giver fuld gas og slipper igen og fuld gas igen og igen men kun ved fuld gas
    ( men det er lidt periodisk)
     
  8. e260

    e260 New Member

    Joined:
    7 Februar 2011
    Indlæg:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 200D
    Km:
    300000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2 Km:
    0
    jo tror ikke det er tændkablerne da den snurre som en drøm hvis man sætter den i p og giver den gas og starter med det samme
    den begyndte på det efter en lang tur det føles som om at man slipper speederen og giver fuld gas og slipper igen og fuld gas igen og igen men kun ved fuld gas
    ( men det er lidt periodisk) bluestar
     
  9. Miloujen

    Miloujen Member

    Joined:
    10 August 2013
    Indlæg:
    191
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    300e
    Km:
    301000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    300e-24v
    Bil nr. 2 Km:
    276
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Jeg sparker lige liv i en gammel tråd :)

    Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at finde den omtalte "overload protection" kontakt på gørløses hjemmeside? Det skal dog være til en 300e-24 fra 90
     
  10. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Til Info så har en 260er ikke denne kontakt, men din 300E-24 har den 8)

    Du kan ikke købe den hos Gørløse, den findes kun originalt hos Mercedes.
    Og pas på med selv at skifte den, hvis spliten falder ud, så betyder det du skal skille gearkassen ad for at samle den igen og det er en helt anden opgave end bare lige at skrue noget ud og noget nyt ind igen :mrgreen:
     

Del denne side