Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

1. køretur i 250D

Emne i 'Dieselmotorer' startet af Mailo, 2 Februar 2011.

  1. Mailo

    Mailo Member

    Joined:
    14 Januar 2011
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    243000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Hej igen, gutter!

    Jeg var ude og prøvekøre min første W124 igår... Det var en manuel 250D med 242.XXX på tælleren med fuld servicebog.

    Jeg syntes at den kørte rigtig godt, og motoren lød velsmurt. Dog er jeg i tvivl om en ting...

    Da jeg nedgearede fra 5. til henholdsvis 4. og 3. gear lød der et lille klonk begge gange. Jeg er 95% sikker på at det er fra gearkassen. Er det meningen?

    Bilens stand var virkelig flot, det samme med kabinen og bagtøjet. Den ser slet ikke ud til at være misbrugt, og sælger har kvitteringer på !alt!.

    Skal også ud og prøvekøre en anden 250D idag, og se om den gør det samme.

    PS:
    Det var altså nogle virkeligt behagelige forsæder den havde, og støjniveauet var også lavt. Den er dog langsom i 3. 4. og 5. gear :D
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej.

    Den skal med sikkerhed ikke sige klonk eller noget andet mysisk, når en 124 er tiptop ;-)

    ___________________________________

    via Samsung galaxy & tapatalk pro.
     
  3. Mailo

    Mailo Member

    Joined:
    14 Januar 2011
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    243000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Tak for svar, Bjarne.

    Jeg har nu også prøvekørt den i Egå, og jeg synes der er et eller andet mystisk over den, som jeg ikke kan sætte en finger på.

    Førerdøren hænger og har svært ved at lukke, den er dårligt lakeret på chaufførdøren, karrosseridelene sidder skævt, f.eks. forkofangeren og lygterne, plus der er klonklyde ved nedgearing, der er MANGE stenslag især ved førersiden hele vejen bagud.
     
  4. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Mit umiddelbare gæt mht. den "klonk" lyd kan være Hardy skiven på kardanakslen. Det er ikke verdens dyreste reperation, men det bør absolut ikke være der på en bil som er klargjort. Jeg synes heller ikke den bør optræde efter de få km som du skriver den har kørt. Med hensyn til de karosseri dele du nævner, sidder skævt og er dårligt lakerede, ville få min alarm klokke til at ringe. Har den haft en stører skade?? Er den i såfald lavet rigtigt bagefter? Hvilket det måske tyder på den ikke er.... Jeg ville nok lige klappe hesten, og opsnuse lidt info omkring bilen osv. Et lille link til en salgs side, eller et par billeder ville have været rart her på forum.
     
  5. Mailo

    Mailo Member

    Joined:
    14 Januar 2011
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    243000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Det er denne bil det drejer sig om: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/merced ... 5-d/292158

    Forhandleren siger at den ikke har været skadet tidligere... Der står i annoncen at den "sælges for kunde", men det gør den ikke.

    Men altså der er flere dele der ikke sidder helt korrekt sammen. Der er stor forskel på venstre og højre side af bilen - Den er ikke længere aktuel for mig desværre, da den ellers så virkeligt lovende ud på billederne.

    Hans byttepris er 57.000,-, bare så I gutter ved det.
     
  6. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Mailo

    Du har allerede lært en del,- :lol: ,- og med de fejl du har konstateret og den følelse du har med bilen,- så er du godt på vej til at finde din helt rigtige 124'er :D

    Du skal blive ved med at prøvekører forskellige indtil du rammer den der føles & lyder rigtig på alle måder. - den du nævner her vil jeg bare glemme igen. 8) - Billederne ser ellers fine ud
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    prøv også en med aut. gear, det passer rigtig godt til en 124.

    prøv evt. også en 300 D
     
  8. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Enig 8)
     
  9. physixe

    physixe New Member

    Joined:
    8 November 2008
    Indlæg:
    318
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    lolland falster
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 250D
    Km:
    420000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    er på vej..))))
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    man er ikke i tvivl.))).....når man har sat sig i den rigtige slæde, :D Automatgear=Diesel=Comfort=køre-egenskaber=slidstærk.......altid til at stole på :lol:

    Mercedes får man ikke med manuel tomatkasser....det var en fejl de byggede dem :lol: :lol: :lol: hop over i en bmw hvis du vil have manuel'elle tomatkasser :lol: :lol:
     
  10. Mailo

    Mailo Member

    Joined:
    14 Januar 2011
    Indlæg:
    77
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    6
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 250D
    Km:
    243000
    Årgang:
    1992
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Grunden til at jeg går efter en 250D og med manuelt gear er pga. af vægtafgiften.

    Ellers var jeg gået efter en 300 td med alt i udstyr.

    Så jeg må bare 'nøjes' med luksuriøs komfort og formidabel holdbarhed indtil videre.

    Er dog bange for at man bliver afhængig af stjernen på kølerhjelmen..

    Det er en bil der gør alt i sit eget tempo... Den skal bare lige have en fartpilot, så er det nok for mig foreløbig.

    Er det egentligt med tandrem disse 250D'ere?
     
  11. Mirakelsmeden

    Mirakelsmeden Member

    Joined:
    3 September 2007
    Indlæg:
    874
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    18
    Location:
    østsjælland
    Ratings:
    +4 / 0
    Min bil::
    124 300 DT 4 matic
    Km:
    260
    Årgang:
    1992
    Nej alle 124er har kæde. 8)
     
  12. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Jamen jeg kan kun sige som de øvrige, vælg en 300 D, det er dumt at snyde sig selv med en 250er hvis det er en 300 man inderst inde ønsker. Jeg har selv prøvet med en 200 D, jamen jeg var da glad for den, men hver gang jeg mødte en 300D sad man og ærgede sig over det. Nu kører jeg 300 turbo diesel, så intet at ærge sig over :-D
    Med hensyn til vægtafgift den koster skam "kun" 2130,-kr fire gange om året, og når den er tilmeldt PBS og de ellers trækker på budget kontoen, skal man slet ikke spekulere på det længere :D Man skal blot nyde sit unikke køretøj, og sidde og grine af alle dem i nye franske sardindåser :)
     
  13. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    hej hvis du kigger sedan ville jeg også prøve en 300
    vedr vægtafgiften der er ikke mange 250 der ikke ligger
    under 1300 kg også koster de det samme
    automatgear ja det kører fedt når det virker
    100% men dem er der ikke mange af tilbage som er
    tilsalg andet det er en svimlende pris
    ja jeg kører manuelt og har gjort i ca 100000km uden
    så meget som en forkert bøvs...

    Men prøv nogen forskellige og den rigtige dukker op...
     
  14. tconradsen

    tconradsen New Member

    Joined:
    28 Maj 2008
    Indlæg:
    286
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Nordjylland
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    W124 300D
    Km:
    460000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W211 E220 CDi stc.
    Bil nr. 2 Km:
    328000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    :cry:
    Koster en 300D turbo sedan kun kr 8.520,- pr. år?? Det er det samme som en uden turbo???

    Kan det virkelig passe? :eek:

    Så kan man da godt fortryde lidt, man kører uden turbo
     
  15. Søren Holm

    Søren Holm Member

    Joined:
    3 Januar 2009
    Indlæg:
    792
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    18
    Location:
    Hæstrup Mølleby 9800 Hjørring.
    Ratings:
    +14 / 0
    Min bil::
    Mercedes W211 320CDI
    Km:
    508000
    Årgang:
    2007
    Ja min koster det samme som vores gamle 300D, nu er den så desværre heller ikke proppet med udstyr, så det kan være det er det som gør forskellen.... Egenvægten er ialt fald 1450 kg, iflg registreringsattesten.
     
  16. Guldsmeden

    Guldsmeden Active Member

    Joined:
    27 November 2006
    Indlæg:
    2,026
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    na
    Km:
    0
    Årgang:
    00
    Bil nr. 2:
    na
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Bil nr. 2 Årgang:
    0
    Aaarh... den er jeg s@u ikke enig i.

    Ofte når en aut. laver knuder - så er det noget eksternt der er fejl på.
    Som regel noget vacumrelateret... eller måske den bare trænger til frisk olie/filter.
    Den mest udbredte slidrelaterede unode, kan tit afhjælpes ved at forny en ventil eller 2 i ventilhuset (K1 &K2)
    Der er vel for ~100,- kr. i reservedele - og de kan monteres i forbindelse med et olieskifte.

    Iøvrigt er det billigere at renovere en aut. gearkasse, end det er at skifte kobling på en manuel ;)
    Den gode nyhed er, at den nye kobling er en forbedret udgave, der er mere medgørlig. 8)

    Og nu hvor vi er ved MB og kobling...
    Så er det mildt sagt ikke verdenens mest rafinerede stykke teknik. :whistle:
    Det tager 2-3 md. at lære at tæmme kænguruerne. :cool:
    (ikke alle er lige slemme)

    Fordelen ved manuel gearkasse er et lidt lavere brændstofforbrug.
    Fordelen ved en aut. gearkasse, er mere køreglæde. (hvis man spørger mig, ihvertfald) :)

    Det samme gør sig gællende ved forskellen mellem 250D & 300D
    250 er lidt billigere i vægtafgift - og måske endda også i brændstofforbrug.
    Men jeg mener altså at man køber noget, for den merpris. :wink:
     
  17. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Fair nok jeg syntes bare mange har problemer med deres gear og så skal der renoveres og
    ja hvem kan det :oh:
    Måske jeg tager fejl det trækker jeg så tilbage igen
    men jeg har kørt Mercedes diesel i snart 7 år med Manuel gear
    og ja de har ikke været med den store motor men jeg
    har aldrig bøvlet med dem...

    Men vedr Brændstof økonomi der tror jeg ikke der forskel
    tvivler jeg stærkt men er der så er det sku småtngs afd... :p

    :lol:
     

Del denne side