Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Strøm spøgelse

Emne i 'El-system' startet af LarsHansen, 26 Januar 2011.

  1. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Hej

    Den gamle dame gør lidt knuder...

    Her til morgen på vej til arbejde blinkede ABS lampen i et split sekund, forvarmerlampen lyste i ca. 3 sekunder og selealarmen blinkede som den nu gør når man sætter tænding på :?: :?: , det skete i forbindelse med et gearskift (aut.)

    Nå, da jeg kom frem stoppede jeg bilen og prøvede at starte igen... ingen problemer.

    Men, men så blev det fyraften og jeg skulle hjem, drejede nøglen..... kun lys i SRS lampen :shock: Hmmm,... ud og rulle sikringer, det hjalp ikke :-( så prøvede jeg at starte, men der skete ikke noget.... noget måtte jeg jo prøve, så jeg flyttede gearvælgeren ud af Park og vupti så virkede det hele igen :?: :?:

    Er der nogen der har et forslag til hvad der spøger.... er selv lidt henne i noget med bundstykke til tændingslåsen, neutalkontakt måske, men den tager vel ikke tændningen :?:
     
  2. Bindse

    Bindse Active Member

    Joined:
    1 Oktober 2007
    Indlæg:
    1,197
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +11 / 0
    Min bil::
    W201 190E 2.0
    Årgang:
    1985
    Hej

    Jeg har hørt noget om kontakten i gearvælgeren der fortæller tændingen at den står i park eller neutral
    og lader den tænde. Kan være den der er trær...Den sidder vidst på side af gearkassen.

    med venlig hilsen

    _BO_
     
  3. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jeg holder på bundstykket.

    HVis gearkassen tror den står i "D" så vil alle kontrol lamper lyse op alligevel ved tænding, så det ligner ikke at det er Neutral safety switch som er dit problem.
    Det har været et tilfælde at du har genstartet bilen efter du har rykket i gearvælgeren, at den så har fået fat.
     
  4. Lasse

    Lasse Active Member

    Joined:
    15 Maj 2007
    Indlæg:
    2,056
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Ratings:
    +6 / 0
    Min bil::
    300E-24, Avantgarde
    Km:
    280000
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    S213 E220d
    Bil nr. 2 Km:
    120000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2017
    Hælder også til bundstykke i tændingslåsen.
     
  5. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Tak for svarene :gr8:

    Har lige været ude og køre en tur, og har fundet ud af at hvis man drejer hurtigt over på tænding så virker alt, men hvis det går lidt for langsomt lyser kun SRS lampen. SRS lampen tænder jo også på trinnet lige før tænding.

    Så jeg må nok til at skifte bundstykke, er det svært :?: og er det en god idé at skifte låsecylinder samtidig, den er heller ikke for god :-(
    Kan man få kodet cylinderen til den gamle nøgle :?:

    Sikke mange spørgsmål :D
     
  6. Smut 25

    Smut 25 Active Member

    Joined:
    18 April 2007
    Indlæg:
    2,311
    Likes Received:
    17
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Fyn
    Ratings:
    +18 / 0
    Min bil::
    S 124 250 Td 5 gear
    Km:
    665000
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    W124 300 E 24V
    Bil nr. 2 Km:
    435000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1991
    Spøgelser.... :angel: hoo you gone call Ghostbusters... :slap:

    Manuel gear Hurraaaa... :yipi:

    Tændingslås kan bestilles ved Mercedes registreringsattest medbringes og en 800-900 kr med ca så kommer der
    en ny efter ca 10 dage som har samme nøgle.
    Men kan det betale sig Lars har du ikke kun den ene nøgle eller er der en i bagklappen?
    du ved alt det der fancy fjernbetjening noget...
     
  7. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    hvis tændingslåsen bare begynder at lidt dårligt, skal den skiftes hurtigt !!
    den kan tages udefra uden at afmontere andet end kraven rundt om låsen, hvis man har det rette værktøj. kan købes kodet til stel nr.
     
  8. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Jo, jo der er skam både nøglehul i passagerdøren og i bagklappen
     
  9. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Fortæl, fortæl.... hvad skal jeg bruge :?:
     
  10. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Nå, det så ud til at det var et nyt bundstykke der skulle til. Har ikke haft problemer siden 7-9-13....
    Den nye låsecylinder er bestilt i tyskland....
     
  11. Bendix

    Bendix Well-Known Member

    Joined:
    22 Januar 2007
    Indlæg:
    4,468
    Likes Received:
    50
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Nordsjælland
    Ratings:
    +60 / 1
    Min bil::
    w124 E420
    Km:
    225
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    A207 E250
    Bil nr. 2 Km:
    185
    Bil nr. 2 Årgang:
    2011
    2 stykker ståltråd fx cykel-eger. ;-)


    Bendix


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  12. LarsHansen

    LarsHansen New Member

    Joined:
    9 Maj 2009
    Indlæg:
    365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    S 124 300TD-24V
    Km:
    625000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    VW T5 TDI tiptronic
    Bil nr. 2 Km:
    205000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
  13. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    Jeg tror jeg er ude i det samme problem her..
    Det startede med at ingen lamper pånær gløde lampen lyste når jeg drejede nøglen, efter start af bilen lyste alle lamper og slukkede igen.. så det startede i det små.
    det er en MB 250D fra 90
    Jeg kørte på arbejde her til morgen, og var på motorvejen, ABS lampen begyndte at lyse og nogen af de andre lamper lyste svagt.
    Når jeg blinkede til venstre eller højre tikkede den som den skulle og begyndte så at tikke svager og svager og til sidst forsvandt lyden.. jeg tænkte jeg køre lidt vidre så jeg kan holde et sted hvor jeg ved jeg kan holde hvis der skulle ske et eller andet. jeg kørte ind og jeg slukkede bilen prøvede så at starte den igen og den sagde ikke andet end sådan et tikkeri ude i motor rummet.. selve motoren kørte ikke rundt.
    Jeg er også lidt ude efter at det er bundstykket der skal skiftes.. Ved ikke om jeg er forkert på den her.
     
  14. kjaerbye

    kjaerbye Member

    Joined:
    12 Februar 2008
    Indlæg:
    45
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    8
    Location:
    Solrød
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 260E
    Km:
    212000
    Årgang:
    1989
    Bil nr. 2:
    Chevrolet Spark 1.2
    Bil nr. 2 Km:
    3000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2013
    Det lyder mere som symptomer på et fladt batteri. Når spændingen kom under 10v (så vidt jeg ved) vil det ikke drive starteren rundt, men klikker blot.
    Prøv at måle spænding over polerne på batteriet, skal vist helst være > 12v ved slukket motor.

    /Henrik
     
  15. DaGosh

    DaGosh New Member

    Joined:
    25 Marts 2012
    Indlæg:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    250 TD aut.
    Km:
    734000
    Årgang:
    98
    Bil nr. 2 Km:
    0
    lys og alt virker.. min loft lampe tændte jeg og satte derefter min nøgle i og drejede til punkt 1. så var der meget lidt lys i lampen kunne lige skimte gløden.. satte den tilbage i punkt 0 og alt lys kom tilbage.
     
  16. djaabo

    djaabo Active Member

    Joined:
    7 Juli 2009
    Indlæg:
    4,000
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Greve
    Ratings:
    +9 / 0
    Min bil::
    CL500 Kompressor
    Km:
    145000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    SL60 AMG Turbo
    Bil nr. 2 Km:
    135000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1994
    Det tyder meget på et dårligt batteri.. Så forsvinder amperene nemlig

    Tjek også at din lader levere de 14volt
     

Del denne side