Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

Vakum

Emne i 'Vakuum-system' startet af Vestergaard, 19 Juli 2007.

  1. Vestergaard

    Vestergaard New Member

    Joined:
    18 Juli 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Er lige begyndt på et godt gammelt 124 projekt, men min vogn har en del "skavanker" med vakumsystemmet. skulle der være nogen der ligger inde med et diagram over vakumsystemmet, ville det være en kæmpe hjælp. jeg køre en w124 300 TD.
    på forhånd tak...........
     
  2. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Vestergaard


    Nu er vacuumsystemet jo ikke "bare lige" :) der er jo "tusind ting" der styres af vacuum med hvert sit "set up" af slanger mv. - hvis man kan sige det sådan.... :lol: - men prøv at kaste et blik på detali.ru og vælg bil menuen i venstre side,- der er da en del at kikke på der :idea:


    Evt. fortæl hvor og hvad der er problemet på din bil,- .... der skal nok være én der kender noget til et eller andet.

    OBS: Jeg er imponeret over hvor mange 4-matic biler der er i DK,- måske skulle jeg snart oprette et Offroader forum med fokus på 4matic spørgsmål :!: 8) :) :)
     
  3. flychr

    flychr Active Member

    Joined:
    4 Januar 2007
    Indlæg:
    1,681
    Likes Received:
    21
    Trophy Points:
    38
    Location:
    solrød strand
    Ratings:
    +22 / 0
    Min bil::
    w202 c200
    Km:
    205000
    Årgang:
    1996
    Bil nr. 2:
    230te
    Bil nr. 2 Km:
    360000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    Hej
    Er en 3 matik ikke meget tung i 300td udgave?
    hvad må man gi i vægt afgift?
    Christian
     
  4. Vestergaard

    Vestergaard New Member

    Joined:
    18 Juli 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Jeg siger tak for hjælpen, men jeg må desværre erkende, at jeg var en af dem der sad bagerst i klassen, da de undeviste i russisk :oops: . jeg håbede blot at der fantes en form form skematik over vacuum-systemmet, ligesom der der gør på f.eks. ledningsnettet......
     
  5. Bjarne

    Bjarne Administrator Staff Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,976
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hjemme
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    300D
    Km:
    850000
    Årgang:
    1989
    Hej Vestergaard

    Jeg er sikker på at der heller ikke er nogen andre her der fatter russisk,- men så er det jo heldigt at en stor del af det står på engelsk :!: :twisted:

    De skemaer du efterlyser ligger for en stor dels vedkommende på den side...


    Vælg mercedes i menuen til venstre
    Vælg Cars
    Vælg model efter modelskilt eller stelnummer betegnelse
    Klik på øverste link
    Vælg "up to 89"
    vælg Vacuumsystem

    Så er det bare at kikke :)

    Den kan være lidt krinklet men med lidt go vilje kommer man da et stykke. 8)
     
  6. uffe

    uffe Active Member

    Joined:
    31 August 2006
    Indlæg:
    1,636
    Likes Received:
    22
    Trophy Points:
    38
    Location:
    holbæk
    Ratings:
    +26 / 0
    Min bil::
    E211 320 CDI 3.2 AMG
    Km:
    457000
    Årgang:
    2003
    Bil nr. 2:
    W124 300 E-24
    Bil nr. 2 Km:
    324600
    Bil nr. 2 Årgang:
    1990
    hej Vestergaard

    ville da godt vide hvad dit problem er ??
    da der ikke er noget over det komplete Vacuumsystem da der er manget og rigtig mange vacumslanger i en 124er
    så derfor er de delt op i nogen forskelige grupper ,


    men du kan jo skrive lidt om hvad du søger sådan helt præsis :shock:
     
  7. casper

    casper Member

    Joined:
    14 Februar 2007
    Indlæg:
    438
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Location:
    2820 Gentofte
    Ratings:
    +1 / 0
    Min bil::
    w124 280TE
    Årgang:
    1993
    W124-300TD 4 matic ? så vidt jeg ved findes den model ikke, 4 matic blev kun tilbud sammen med turbodiesel motorer
     
  8. Vestergaard

    Vestergaard New Member

    Joined:
    18 Juli 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    jeg har to små problemmer der begynder at gå mig en smule på nerverne:
    1: Når jeg låser min bil op med fjernbetjenningen, låser den vognen op, for så igen at låse den igen. det virker som om at låsepalen i føredøren ikke kommer helt op, og det så er den der dikterer at de andre døre skal låse igen.

    2: jeg kan ikke få lygtejusteringen til at virke
     
  9. Vestergaard

    Vestergaard New Member

    Joined:
    18 Juli 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    kært barn har mange navne

    kan være at jeg har tagetfjl i modelbetegnelsen, men faktum er, at det er en w124 300D med turbo, hvad den korrekte betejnelse er her på, er jeg ikke klar over :lol:
     
  10. Henrik L.

    Henrik L. Member

    Joined:
    3 September 2006
    Indlæg:
    498
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Location:
    2770 Kastrup
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    A4 Allroad 3,0 TDI
    Km:
    45000
    Årgang:
    2013
    Bil nr. 2:
    Polo
    Bil nr. 2 Km:
    5000
    Bil nr. 2 Årgang:
    2016
    Hej Vestergaard.

    De to ting har intet med hinanden at gøre.

    Dit centrallåse system styres af en selvstændig pumpe som ligger under bagsædet i passagersiden. Det system virker ved at pumpen puster eller suger alt efter om der skal åbnes eller låses. Hvis vacumdåsen i førerdøren er utæt, eller dørbeklædningen klemmer på palen kan du opleve det problem du har.

    Med hensyn til forlygterne, så styres de af vacumpumpen som motoren driver. Her er der nok ikke meget andet at gøre end at følge vacumslangerne og se hvor i systemet det kikser. Det kan være så simpelt, at det bare er en slange som er hoppet af. På den gamle 250 diesel jeg havde, afmonterede jeg forlygterne da den skulle males. Resultatet af det var at jeg ikke kunne standse motoren med nøglen, men måtte standse den med stop knappen på pumpen, så hvis det er en stor utæthed burde du have andre problemer end kun det med forlygterne.

    TD/ TDT/DT :p :p De betegnelser er grund til meget forvirring.

    300TD = STC.CAR DIESEL
    300TDT = STC.CAR DIESEL TURBO
    300DT = DIESEL TURBO (som er den du har)
     
  11. Nermin

    Nermin New Member

    Joined:
    24 Oktober 2006
    Indlæg:
    102
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    hej Vestergaard
    første det kan godt være at du skal prøve at afmontere den lille vacumpumpe i døren. prøv at bevage den op og ned,wd40 kan gøre meget.ang din lygte regulering kigg der hos lys kontakt., afm. den plastik og se efter om de sider 2 slanger på lygtejustering,hvis de sider bege 2 prøv at bytte plads overste ned og omvendt. det er kun små ting som er galt hvis andet virker på bilen.
     
  12. Vestergaard

    Vestergaard New Member

    Joined:
    18 Juli 2007
    Indlæg:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Hjørring
    Ratings:
    +0 / 0
    Siger tak for alle de gode imputs, og nu virker lygterne da som de skal :lol: , det døren kommer nok lige til at vente, da har en bilen har en aftale med en maler 8) og jeg så aligevel skal til at adskille bilen
     

Del denne side