Mercedes Træf NordFyn 6.-7. September 2024   Information - Tilmeldte biler

Se billeder & video og snik snak fra afholdte arrangementer og træf. Klik her

hydrauliske løftere 230E

Emne i 'Benzinmotorer ( 4 & 6 cyl.)' startet af 88MERCX, 19 Januar 2011.

  1. 88MERCX

    88MERCX New Member

    Joined:
    29 Oktober 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230CE
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    posche 912
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    Hej jeg har lige fået skiftet knast, vippearme og løftere i min 230'er da knastakslen var helt færdig!
    Nu er spørgsmålet så, SKAL løfterne fyldes med olie manuelt? min kammerat siger at den nok selv skal køre tryk på.
    Har han ret eller......?

    Mvh Peter Hedegaard
     
  2. kongebiler

    kongebiler Active Member

    Joined:
    30 Marts 2007
    Indlæg:
    2,645
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Hadsten v Århus
    Ratings:
    +15 / 0
    Min bil::
    124033 :-)
    Km:
    550.000
    Årgang:
    1990
    Bil nr. 2:
    W140 400SE
    Bil nr. 2 Km:
    300.000
    Bil nr. 2 Årgang:
    1992
    de fylder sig selv, bare start og hold den i tomgang.
     
  3. 88MERCX

    88MERCX New Member

    Joined:
    29 Oktober 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230CE
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    posche 912
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    det gør jeg så :)

    Peter
     
  4. BRABUS

    BRABUS Well-Known Member

    Joined:
    30 Juni 2007
    Indlæg:
    9,440
    Likes Received:
    33
    Trophy Points:
    48
    Location:
    Sjælland
    Ratings:
    +36 / 0
    Min bil::
    W124 BRABUS 3.6-24
    Km:
    188
    Årgang:
    1991
    Bil nr. 2:
    VW Lupo 1.2 3L
    Bil nr. 2 Km:
    150
    Bil nr. 2 Årgang:
    2005
    Det er dog en yderst god idé lige at søle det hele lidt til i olie mens man samler det, ellers kan det faktisk forkomme at tøre områder forbliver tøre og den har jo heller ikke alt for godt af at de køre tørt de første 5 sek. det tager inden olien kommer rundt over det hele.
    Men hvis det hele er klappet sammen, så ville jeg nok også bare starte en 230er, jeg havde selvfølgelig gjort noget andet med min brabus.
    Men jeg går også ud fra at "samleren" har smurt det hele inden samling :?:
    Men det er en frygtindgydene larm der først kommer når den startes op tør. :cry: jeg anbefaler man lader andre gøre det og går sin vej :lol: jeg troede der var noget galt første gang jeg startede min op nemlig, men det var der altså ikke :lol:
     
  5. Sorens2

    Sorens2 New Member

    Joined:
    24 Juli 2007
    Indlæg:
    186
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Ribe
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 E320
    Km:
    267000
    Årgang:
    1994
    Bil nr. 2:
    MNR VortX ZX12R
    Bil nr. 2 Km:
    3100
    Bil nr. 2 Årgang:
    2009
    Jeg har købt en pumpe til boremaskinen som jeg sætter på ved olietryksmåleren.
    Så kan du lave olietryk. ca 1 bar.
    Det gør jeg så i 1 minut inden jeg hurtigt skruer føleren i og starter bilen som om den ikke var blevet repareret.

    Søren S2
     
  6. 88MERCX

    88MERCX New Member

    Joined:
    29 Oktober 2010
    Indlæg:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ratings:
    +0 / 0
    Min bil::
    w124 230CE
    Årgang:
    1988
    Bil nr. 2:
    posche 912
    Bil nr. 2 Årgang:
    1968
    Hej tak for svar, så er den startet op(godt sølet ind med ny olie)den begyndte at tikke lidt da den blev startet op igen efter en lille prøve tur, men det er holdt op igen så der var nok stadig lidt luft i en løfter...

    Peter
     

Del denne side